جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

موافقت‌نامه همکاری برای توسعه فناوری‌های زیستی با تاکید بر حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
به گزارش ایانا، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری مشترک برای توسعه فناوری‌های زیستی در بخش کشاورزی با معاونت علمی و فناوری گفت: با توجه به نیاز غذا، محدودیت منابع و اتفاق‌هایی که در دهه‌های اخیر افتاده است، راهی به غیر ‌از تولید با روش‌های فناورانه نداریم.
محمود حجتی افزود: با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر خصوصی‌سازی می‌توانیم به اسناد بالادستی برای دستیابی به تعهدات و عملیاتی کردن آنها برسیم.
وی اظهار امیدواری کرد که این موافقت‌نامه بستر مناسبی برای هماهنگی بیشتر بین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
حجتی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در بخش تهیه دارو، واکسن‌های مربوط به دام، مسائل مربوط به آفات نباتی، تهیه بذور و غیره انجام شده، که لازم است برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، سرعت آن افزایش یابد، زیرا در حال حاضر عقب‌ماندگی در این بخش وجود دارد.
وی تصریح کرد: با پشتیبانی‌های دولت و همکاری بخش‌خصوصی و مساعدت‌های معاونت علمی و فناوری خواهیم توانست به اهداف پیش‌رو دست پیدا کنیم.
 در ادامه معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیدکه شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند که موافقت‌نامه امضاشده امروز برای تاکید بر نشست‌های قبلی بوده است.
سورنا ستاری ادامه داد: تقویت فناوری‌های روز کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود و اولویت نخست این معاونت است.
وی یادآور شد: در یک سال گذشته اقداماتی به انجام رسیده که در حوزه علم و فناوری بسیار ناچیز بوده است و امید می‌رود که از این پس شاهد توسعه زیست‌فناوری و توسعه شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان در بخش‌کشاورزی باشیم.
ستاری تاکید کرد: در حوزه تولید علوم زیست‌فناوری و تجاری‌سازی آنها و دستیابی به این محصولات در بازار برنامه داریم.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با ورود این علوم به بخش‌کشاورزی برای توسعه فناوری‌های کشاورزی قدم برداشت.
گفتنی است دیروز در مراسمی که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، موافقت‌نامه همکاری مشترک جهت توسعه فناوری‌های زیستی در بخش کشاورزی پس از بررسی‌های کارشناسی توسط وزیر جهاد کشاورزی، معاون علمی و فناوری و معاونان وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B3rKlgAj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه