جمعی از مدیران عالیرتبه صنعت قهوه از شرکت قهوه ایلی از ایتالیا با هدف گسترش همکاریهای دوجانبه با فعالان صنعت قهوه در ایران روز شنبه هشتم اسفند ماه به تهران آمدند. ادیت دی سانتی مدیر بخش خاورمیانه، جوزپه تاکاری مدیر بازاریابی بینالمللی و جیاکوم بیویانو قائممقام مدیرعامل شرکت قهوه ایلی در سفر خود به تهران با فعالان صنعت قهوه در ایران به گفتوگو نشستند. ادیت دی سانتی در حاشیه نشست مدیران ایلی و فعالان صنعت قهوه در ایران گفت: «قهوه ایلی در حال حاضر به 149 کشور در دنیا صادر میشود و ایران یکی از بازارهای روبهرشد در صنعت قهوه است.
هدف از این سفر بررسی و شناسایی پتانسیلهای موجود جهت سرمایهگذاری در صنعت قهوه ایران است.ایلی هماکنون روزانه بیش از 90 تن قهوه تولید میکند که در تمام کشورها و از جمله در ایران بهعنوان یک قهوه باکیفیت و با استانداردی بالا شناخته میشود. همچنین در سراسر جهان بیش از 100 هزار رستوران و کافه برتر دنیا از قهوه ایلی استفاده میکنند. ما توجه ویژهای به تمامی بخشهای مرتبط به کسبوکار ایلی در صنعت قهوه داریم.
بر این اساس، استراتژی ایلی مبتنی بر سه اصل؛ همکاری مستقیم با تولیدکنندگان قهوه، تشویق آنها در راستای تولید با کیفیت و نیز انتقال دانش به تولیدکنندگان است. از جمله فعالیتهای ایلی در زمینه انتقال دانش به تولیدکنندگان قهوه میتوان به تأسیس تنها دانشگاه قهوه در دنیا در شهر تریست (Trieste) ایتالیا اشاره کرد.»بهاءالدین سادات طهرانی، مدیرعامل سازیبا نیز درباره سفر مدیران شرکت قهوه ایلی به ایران گفت: «صنعت قهوه در ایران یک بازار روبه رشد است و از سوی دیگر، گرایش به نوشیدن قهوه در میان نسل جوان روزبهروز افزایش مییابد.
میزان تعرفههای گمرکی قهوه بسیار بالاست و این کار را برای فعالیت نمایندگیهای انحصاری و واردکنندههای قهوه دشوار کرده است. همچنین تعرفههای بالای گمرکی برای قهوه بهعنوان یک کالای لوکس باعث شده است که فضا برای واردات غیرقانونی قهوه فراهم شود. در تلاش هستیم تا نگاه موجود نسبت به لوکس بودن قهوه را تغییر دهیم تا علاوه بر اینکه تعرفههای گمرگی آن تعدیل شود، قهوه نیز به قیمت مناسبی بهدست مصرفکننده برسد.»