جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون تردید مشتری در بدو ورود به محل کار شما شروع به قضاوت خواهد کرد. معیار های مختلفی نیز برای این عمل آنان وجود خواهد داشت که بستگی به عوامل مختلفی دارد. برای مثال یک آرایشگر در نخستین نگاه براساس مدل موی خود مورد قضاوت قرار خواهد گرفت، یک واحد صنعتی به احتمال زیاد با توجه به محصول تولیدی و یک رستوران با توجه به کیفیت غذاهای موجود قضاوت خواهد شد.

اگرچه دیدگاه مشتریان با یکدیگر تفاوت های چشمگیری دارد با این حال آگاهی نسبت به آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است در راستای بازاریابی درست و بی نقص دیدگاه و معیار های آنان را در اولویت کار خود قرار دهید.

یافتن اینکه مردم چگونه کسب و کارها را مورد قضاوت قرار خواهند داد کار چندان سختی نیست و روش های متنوعی برای دستیابی به این خواسته وجود دارد. با این حال می توان از یک ایده جذاب برای این  کار استفاده کرد که انجام آن را بسیار راحت تر و سریع تر خواهد ساخت.

با توجه به تعریفی که از بازاریابی تحت عنوان «هنر جلب رضایت مشتری برای انتخاب، خرید و تکرار خرید یک کالا یا خدمت» ارائه شده است، در راستای موفقیت لازم است بدانید که مشتری با چه معیار هایی قضاوت خود را از کسب و کارتان انجام خواهد داد. با این کار می توانید خود را به معیار های آنان نزدیک تر کرده و در فضای رقابتی شدید حال حاضر، به جایگاه دلخواه خود دست پیدا کنید.

ایده

منتقدین رستوران افرادی هستند که به صورت حرفه ای یک رستوران را مورد بررسی قرار می دهند. این افراد به رستوران های مختلف سفر کرده و پس از تست غذا در رابطه با کیفیت آن، محیط رستوران، برخورد مدیریت و پرسنل و سایر موارد مهم، مطالبی را می نویسند.

درواقع آنان به عنوان یک منتقد حرفه ای وارد رستوران می شوند به همین خاطر همه چیز باید در شرایط ایده آل خود باشد تا رضایت آنان جلب شود. هرگونه خطا و اشتباهی یک امتیاز منفی خواهد بود که منجر به این می شود تا رتبه ای که قرار است به رستوران تعلق بگیرد، با کاهش چشمگیری مواجه شود. به همین خاطر معمولا رستوران ها در زمانی که قرار است میزبان یک منتقد باشند با ظرافت و دقت عمل بیشتری به کار خود می پردازند.

بدون شک یک منتقد می تواند در صورت لزوم از تمام محیط رستوران بازدید به عمل آورد با این حال این اختیار معمولا به مشتریان داده نمی شود. همین محدودیت هم باعث می شود تا تنها گزینه مشتری قضاوت براساس آن چیزهایی باشد که می تواند ببیند. این موارد شامل وضعیت سرویس بهداشتی، تمیزی محیط، ظروف و. . . است.

برای آنکه نسبت به معیارهای مشتری به آگاهی لازم دست پیدا کنید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از نظرسنجی است. برای مثال در یکی از نظرسنجی هایی که در شهر لندن در رابطه با رستوران ها صورت گرفت مشخص شد که 29.4درصد از مردم این شهر کیفیت مواد غذایی را مهم ترین عامل، 20.8درصد توصیه دیگران، 18.3درصد بحث قیمت، 10.7درصد فضای داخلی رستوران و نوع چیدمان وسایل، 10.6درصد وضعیت سرویس دهی و تنها 10.2درصد عامل مکان را جزو مهم ترین دلایل انتخاب رستوران به حساب آوردند.

همین آمار باعث شد تا رستوران های شهر لندن در تلاش برای برآورده کردن اولویت های مشتریان خود به ترتیب اهمیت شان باشند که منجر به رونق صنعت رستوران داری شد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- مقالات و نشریات مرتبط با کسب و کار خود را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا ضمن آگاهی از جدیدترین خبر ها در حوزه کاری خود، به ایده های جذابی دست یابید.

- این امکان را فراهم آورید که مشتری بتواند انتقادات خود را مطرح کند. در صورت امکان انتقادات مشتریان سایر شرکت های رقیب را نیز بیابید. با این کار شما می توانید با رعایت موارد ذکر شده به گزینه محبوب آنان تبدیل شوید.

- به هر میزان که آگاهی تان نسبت به نیاز ها و خواسته های مشتریان تان بالاتر برود، امکان موفقیت تان نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت.

- فراموش نکنید که معیار های مشتری باید نسبت به معیار های مدیران شرکت ارجحیت داشته باشد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dUZkca8R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه