پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

برندهای موفق فناوری اطلاعات در ایران

8 سال پیش ( 1394/7/19 )
پدیدآورنده : فاطمه کرکه آبادی   پدیدآورنده : محمد وکیلی  

برخی برند‌های موفق ایرانی که در زمینه فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستند نیز مثل همتایان خارجی‌شان توانسته‌اند بعد از سپری کردن مراحل عملی و تأثیرگذار به موفقیت‌های لازم دست یابند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

24246433764474557534433235334235346

مادیران

شاید کمتر کسی است که امروز این نام را نشنیده یا اینکه وسیله‌ای از این شرکت را در اختیار نداشته باشد ولی هستند افرادی که از تاریخچه این شرکت کمتر آگاهی دارند. ماد در لغت به معنای پادشاهی ماد و نخستین قوم ایرانی است. این نام نشات گرفته از قدمت و اصالت ایرانی بوده و نام‌گذاری این برند را می‌توان نشان از ذکاوت موسسان این مجموعه در به کار‌گیری نام بومی و ایرانی دانست.

3536125332623623462443734735854

 این شرکت از سال 1343 شمسی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است شاید کمی تعجب کرده باشید اما واقعاً این شرکت در همین سال فعالیت خود را شروع کرده اما با نام شرکت امیری و شرکاء. این شرکت که کاملاً سنتی اداره می‌شد در ابتدا صرفاً فروشنده صندوق‌های فروش در فروشگاه‌ها بود و کم‌کم به بحث دیگر ماشین‌آلات اداری روی آورد و کارنامه خود را زرین‌تر کرد. این شرکت هم‌اکنون 2500 نفر پرسنل در اختیار دارد که با استفاده از تخصص ایرانی و پشتکار آنها محصولات ساخت شرکت مادیران را به بازار مصرف می‌رسانند و کلمه ساخت ایران روی این کالاها نشانگر توانمندی و کیفیت محصولات ایرانی برای مصرف‌کنندگان است.

طرفه نگار

مجموعه هلدینگ طرفه‌نگار با همکاری گروه گسترده‌ای از متخصصان و فرهیختگان، در زمینه طراحی، تولید، فروش، خدمات پشتیبانی و آموزش نرم‌افزار و ارائه مشاوره در زمینه‌های گوناگون حسابداری و آموزشی فعالیت‌های خود را از سال 1377 آغاز کرده است. طرفه نگار تنها مجموعه نرم‌افزاری در سراسر کشور است که با تکیه بر کارخانه تولید نرم‌افزار و خطوط تولید، ارائه نرم‌افزارهای مالی و حسابداری را در قالب تولید و فروش انبوه، پایه‌گذاری کرده است.

24523462624624624624624

انتخاب نام ‌«‌طرفه‌نگار‌‌»‌ توسط بنیان‌گذاران این شرکت یک انتخاب هوشمندانه بوده است. ‌«‌طرفه‌»‌ به معنی شگفت‌انگیز و ‌«‌نگار‌»‌ نیز به معنای نگارنده است که استعاره جالبی از برنامه‌نویسی خارق العاده یا‌‌ «نگارش شگفت‌انگیز‌‌»‌ است. محبوب‌ترین و معروف‌ترین برند شرکت طرفه نگار برند هلو است. این برند در شرایطی روانه بازار شدکه تمام شرکت‌های کامپیوتری از اسامی مرتبط با الکترونیک و نرم‌افزار و سیستم استفاده می‌کردند. در چنین شرایطی انتخاب نام مناسب جهت نرم‌افزار حسابداری که تداعی‌کننده سختی و پیچیدگی است نام‌‌ «هلو‌»‌ انتخاب می‌شود که نه‌تنها نام میوه اصیل ایرانی است، بلکه تداعی‌کننده راحتی و آسانی است.

الگوی برندسازی در این شرکت بسیار هوشمندانه و خلاقانه طراحی و پیاده‌سازی شده است. جامعه آماری 420000 کاربری این برند گواه این مدعاست که این نام توانسته باوجود ساختارشکنی در نام‌گذاری برندهای ایرانی، سهم بالایی از بازار نرم‌افزار داخلی را در اختیار داشته باشد. جایگاه‌سازی این برند براساس کاربری آسان اما مطمئن بوده و از این رو شعار بسیار زیبای این برند‌ ‌«ظاهری زیبا، هسته‌ای محکم‌‌»‌ نیز بسیار با ظرافت و حرفه‌ای انتخاب و کاملاً منطبق با جایگاه این برند تدوین شده که علاوه بر سادگی و سهولت در کاربری می‌تواند قدرتمند و اطمینان‌بخش باشد.

طی سال‌های اخیر با افزایش کاربران هلو و نیاز به خدمات حمایت و پشتیبانی، شرکت خدمات پس از فروش هلو شکل گرفت و این شرکت مجددا هوشمندانه نام‌‌ «هلوبان‌‌»‌ را انتخاب کرد که نگهبان و حامی کاربران هلو را می‌رساند. در برنامه هلو برای قسمت هلپ برنامه که راهنمایی‌دهنده قسمت‌های مختلف محصول است به‌جای نام هلپ یا اسمارت هلپ از ‌«‌هلویار‌»‌ استفاده شده است. نام‌گذاری و طراحی لوگو و اصول برندینگ و تبلیغات در این شرکت جالب و در زمان خود خلاقانه پیش رفته است.

فراسو

قرن بیستم شروعی انفجاری در عرصه تکنولوژی را به خود دید و تجربه کرد، به‌طوری که دنیای مجازی با صفر و یک‌هایش جهان کنونی ما را اشغال و به‌نوعی رشد و ارتقای صنعتی و علمی کشورها را به این اعداد منوط کرد. به همین دلیل احمد علی‌پور فطرتی، علی علی‌پور فطرتی و کامبیز رشیدی با توجه به این مهم تصمیم به تأسیس شرکتی در زمینه تکنولوژی و الکترونیک را گرفتند، بنابراین شرکت فراسو به اهمیت این سه نفر در سال 1368 شمسی به ثبت رسید و با تولید صفحه کلید کامپیوتر وارد دنیای مجازی و صفر و یک‌های آن شد.

23531153226446224343232353

فراسو در لغت به معنای آن سو و درواقع نشان از بصیرت و آینده‌نگری این برند دارد. این شرکت کم‌کم و به پشتوانه هوش ایرانی به دیگر عرصه‌های کامپیوتری یعنی ساخت و تولید دیگر قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر نیز دست یافت و نام کشورمان ایران را در عرصه صفر و یک و البته دنیای مجازی در مقامی مناسب قرار داد. شرکت فراسو هم‌اکنون حدود 300 نفر پرسنل دارد و محصولاتی چون موس، دسته‌های بازی، صفحه کلید، مانیتور ال سی  دی را تولید می‌کند. محصولات این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز، به بازارهای بین‌المللی نیز دست یافت و خود را در مراکز علمی بسیاری از کشورهای همسایه ایران به کار گرفت.

به هر حال این شرکت همانند تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و در این عرصه نامی آشنا برای نیازمندانش شناخته شده و کارشکنی‌های غرب و تحریم‌های این کشورها هیچ تأثیری بر روند پیشرفت صفر و یک‌های فراسو نداشته به‌گونه‌ای که حتی برخی از این کشورها هم از محصولات فراسو استفاده می‌کنند و به‌عنوان خریدار عمده محصولات این شرکت هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fVKhxWMb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه