پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (52)

به دنبال افراد مستقل باشید

8 سال پیش ( 1394/11/20 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

امروزه مجلات و روزنامه‌ها به مانند سایر کسب‌و‌کارها نیاز به کاهش هزینه‌های خود دارند و در این بین استخدام بسیار پرهزینه خواهد بود. از هزینه‌های بیمه و مرخصی‌های استعلاجی گرفته تا هزینه‌های مربوط به حقوق و بازنشستگی و امکانات کاری. راه‌حل بسیاری از نشریات در این زمینه استفاده از روزنامه‌نگاران مستقل است.مزیت این دسته در این است که استخدام رسمی نمی‌شوند به همین خاطر هزینه‌های کمتری را متحمل محل کار خود می‌کنند و قطع همکاری با آنان به شیوه‌ای بسیار سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر میسر است و در عین حال آنان به علت وابسته نبودن به جناح یا مبانی فکری خاصی از آزادی عمل بیشتری نیز برخوردار هستند.روزنامه‌نگاران مستقل معمولا مورد توجه مدیران روابط عمومی هستند، زیرا موقعیت‌های بهتری را برای آنان به ارمغان می‌آورند.

ایده

یک روزنامه‌نگار مستقل به علت آنکه تعهد کاری خاصی ندارد می‌تواند همزمان با چند جا همکاری داشته باشد و این امر به این علت است که آنان معمولا مطالب علمی و تخصصی به چاپ نمی‌رسانند و همین امر باعث می‌شود آنان نیاز به کار در روزنامه‌های بیشتری داشته باشند در حالی که یک روزنامه‌نگار که مطالب تخصصی می‌نویسد به علت آنکه مطلبش معمولا توسط چند رسانه دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد نیازی به این‌گونه کارها ندارند.

اما برای یک روزنامه‌نگار مستقل وضع کاملا متفاوت است؛ وی به علت استخدام رسمی نشدن از حقوق کمتری برخوردار است و به همین دلیل مجبور به همکاری همزمان با چندین نشریه است و همین امر باعث می‌شود زمان (که مهم‌ترین چیز برای یک روزنامه‌نگار است) مناسب و کافی را جهت انتشار مطالب علمی که معمولا نیاز به اصلاح و ویرایش چندباره دارند نداشته باشد.یافتن روزنامه‌نگاران مستقل به علت مزیت‌هایی که دارند و در متن به نمونه‌هایی از آن اشاره شد پروسه‌ای سریع و در عین حال جذاب برای صاحبان نشریات و روزنامه‌هاست.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به همان میزان که با روزنامه‌نگاران رسمی همکاری دارید به همان میزان با روزنامه‌نگاران مستقل نیز همکاری کنید.

- اتلاف وقت برای روزنامه‌نگار مانند سم است. مراقب وقت‌هایی که از دست می‌دهید باشید.

- گمان نکنید چون روزنامه‌نگاران مستقل استخدام رسمی شما نیستند نیازی به امکانات کاری مناسب ندارند و بدون شک حسن رفتار شما با آنان تاثیرات خوبی نیز در آنان خواهد گذاشت و آن را فراموش نخواهند کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YiQKwF23
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه