جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در شرایط معمول هر شرکتی از وضعیت نرمال و مناسبی برخوردار است و کارمندان نیز فشار کاری مناسبی دارند. تحت این شرایط همه چیز آنگونه است که باید رخ دهد و هر فردی فشار و استرس کمی را تجربه خواهد کرد. با این حال اگر شرایط شرکت کمی سخت شود چه خواهد شد؟

آیا شرکت شما آمادگی مقابله با آن را دارد یا در صورت وقوع آن با دستپاچگی و ضعف مواجه خواهند شد. این پرسشی است که هر مدیری باید از خود بپرسد. یکی از خصوصیت های بحران ناگهانی بودن آن است و فرصت چندانی را برای افراد به وجود نخواهد آورد که خود را آماده سازند.

به همین خاطر هر شرکت لازم است این شرایط را تجربه و تمرین کند تا در صورت وقوع، آمادگی لازم را داشته باشد و هر فرد دقیقا بداند در این گونه مواقع باید چه کند. اینکه کارمندان گوش به فرمان مدیر باشند امری بسیار خوب است، اما در مواقع بحرانی یکسری اقدامات اولیه است که هر فردی در سریع ترین زمان باید انجام دهد تا شرکت نجات پیدا کند. به همین خاطر توصیه اغلب افراد این است که برای شرکت خود یک شرایط بحرانی خودساخته ایجاد کنند. البته این امر باید مستمر باشد تا آمادگی آنان حفظ شود.

ایده

یکی از کارهایی که می تواند کمک شایانی به بالا رفتن روحیه و میزان استقامت کارمندان داشته باشد، ورزش کردن آنان است. در محیط های کاری اغلب افراد تحرک کمی دارند و این امر منجر به افت بدنی و افزایش وزن آنان خواهد شد.

چنین فردی بدون شک از تحمل کمتری برخوردار بوده و نمی تواند در شرایطی که باید تلاش و حجم کاری را دوبرابر یا حتی بیشتر کرد، به خوبی با شرایط جدید کنار بیاید، به همین خاطر یکی از اقدامات موثر در رابطه با بالا بردن توان بدنی افراد مجبور کردن آنان به انجام ورزش است. افراد ورزشکار از روحیه جنگندگی بالاتری برخوردارند و در برابر ناملایمات از خود استقامت بیشتری نشان می دهند.

مزیت دیگر ورزش در محیط های کاری کاهش بیماری هاست. کمتر دچار بیماری شدن به معنای مرخصی کمتر و حضور فعال تر است که این امر خصوصا در مواقعی که نیاز به حضور حداکثری افراد است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نکته آخر آنکه با توجه به این امر که اکثر شرکت ها کارمندان خود را بیمه می کنند، به هر میزان که آنان کمتر مجبور به استفاده از آن شوند به نفع شرکت است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- چنین طرح هایی در ابتدا با مخالفت های بسیاری مواجه خواهند شد. به همین خاطر لازم است در ابتدا چندان سختگیری نشود و به مرور شدت آن افزایش یابد.

- نتایج حاصله را همواره یادداشت و مقایسه کنید تا میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کرده و در صورتی که میزان آن از حد توقع کمتر بود، برای آن فکری کنید.

- مراقب باشید که شرایط را به قدری سخت نکنید که منجر به آسیب یا بیماری کارکنان شود. در این صورت تلاش های شما نتایج معکوس خواهد داد و عملا کاری بیهوده انجام داده اید. شدت فشار روی کارمندان باید اصولی باشد و همچنین بهتر است ابتدا روی چند کارمند به صورت آزمایشی انجام گیرد تا بتوانید قبل از اعمال آن برای همگان میزان شدت و اثربخشی آن را بسنجید.

- در زمینه آماده شدن برای بحران لازم است حتی خود مدیر نیز آن را تجربه کند و به خود فشار وارد سازد.

- فشار و حجم بالای کاری نباید باعث شود افراد از سلامت جسم خود غافل شوند. یک کارمند سالم به مراتب کارآمد تر و باارزش تر از سایر کارمندان است. به همین خاطر هر شرکتی باید برای حفظ سلامتی کارمندان خود برنامه ای داشته باشد.

- نوع ورزش انتخابی حتما نباید پرهزینه و وقت گیر باشد. گاهی به کار بردن تمرینات ساده نیز کمک شایانی خواهد کرد. فراموش نکنید که تنها لازم است تا تحرک آنان افزایش یابد.

-کارمندان لازم است هر چند وقت یک بار شرایط سخت را تجربه کنند تا برای روزهای سخت آماده باشند. به همین خاطر همواره با تامین راحتی آنان به مدیری لایق تبدیل نخواهید شد و شما در مقام رهبر شرکت باید افق دید بیشتری داشته باشید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WDhYa3Pi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه