سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تغییر لوگوهای اینستاگرام، Uber، Airbnb همگی چندان به مذاق مردم خوش نیامده‌اند. جای تعجب نیست كه مردم نظرات مختلفی درباره لوگوی جدید اینستاگرام داشته باشند. البته اكثر این نظرات منفی است. در نظر‌سنجی سایت67، AdAge درصد از مردم لوگوی قدیمی اینستاگرام را به لوگوی جدیدش ترجیح می‌دهند.

Adweek  لوگوی جدید را یك تقلید هجوآمیز خواند و ایندیپندنت از دلایل احتمالی عدم محبوبیت آن گفت. البته اینستاگرام اولین شركت فعال در عرصه فناوری نیست كه لوگوی خود را تغییر می‌دهد. در حقیقت این نمونه واكنش منفی اخیراً در میان شركت‌های تازه تأسیس Silicon Valley رواج یافته است.

به گزارش‌ ام‌بی‌ای نیوز، اینستاگرام با معرفی یك لوگوی جدید 400 میلیون كاربر خود را از دست نمی‌دهد و معمولاً یك لوگوی تمسخرآمیز از لحاظ فیزیكی به كسب و كار صدمه نمی‌زند. كاربران یك محصول، نرم‌افزار یا وب‌سایت همیشه در ابتدا از تغییر متنفر می‌شوند. تقریباً در همه موارد، واكنش منفی نسبت به یك لوگوی جدید در مدتی كوتاه پذیرفته می‌شود و مردم با آن كنار می‌آیند اما به چند نمونه ناموفق اشاره شده است:

Uber

Uber  امسال با ارائه یك سری سمبل‌های خاص برای هر كشور و یك پروفایل مجله حاوی داستان برندسازی مجدد اساسی خود یك سری تغییرات ریشه‌ای را در برند رقم زد. اساسی یا غیراساسی، لوگو به‌طور گسترده‌ای مورد تمسخر قرار گرفت. سه ماه بعد سروصداها كم شدند.

Airbnb

Airbnb  در سال 2014 با هدف ایجاد اصلاحات عمده از لوگوی جدید خود رونمایی كرد. این شركت از لوگوی موسوم به « Bélo» به‌عنوان سمبل تعلق نام برد. مردم آن را به یك فرد چمباتمه زده یا یك گیره كاغذ تشبیه می‌كردند.

در ادامه اتهام‌های جدید به Airbnb وارد شد: برخی آن را فرم شبیه‌سازی شده لوگو‌های دیگر شركت‌های فعال در این صنعت از قبیل Sweethome و Couchsurfing می‌دانستند. در نهایت مردم آن را پذیرفتند.

فیس‌بوك

تابستان گذشته، فیس‌بوك فرم نوشتار لوگوی خود را تغییر داد اما احتمالا بسیاری از افراد متوجه آن نشدند. فقط در این میان حروف كمی لاغرتر شدند. به گفته فیس‌بوك این تغییر در راستای مطابقت با موبایل صورت گرفته است البته مردم آن را احساس نكردند.

Verizon

شركت اینترنت وایرلس Verizon پارسال تغییری را در لوگوی خود ایجاد كرد و البته مردم آن را بدتر از قبل دانستند.

لوگوی قبلی یك خط طولانی داشت كه در كنار دیده شدن به شكل حرف V، شبیه به یك شاخص سرویس اینترنت تلفن همراه نیز به نظر می‌رسید. همچنین یك دم متحرك نیز روی حرف z  دیده می‌شد. در لوگوی جدید آنقدر حرف v قرمزرنگ كوچك شد تا شكلی شبیه به یك تیك را پیدا كرد. حالا امسال طراحان دیگر همه حركت‌ها و سایه‌ها را از بین برده و به صاف شدن آن افزودند.

Gap

حالا به فاجعه‌بار‌ترین تغییر لوگو در سال‌های اخیر رسیده‌ایم: Gap  در سال 2010 آنچنان به‌طور كامل لوگوی خود را تغییر داد كه واكنش افراد نسبت به آن قاطع و گسترده بود.

مشتریان از لوگوی جدید بیزار بودند و در كمتر از یك هفته Gap با ارسال یك پست و عذرخواهی از آنها به لوگوی قدیمی بازگشت: «ما با شنیدن صدای اعتراض بلند شما امشب به لوگوی آبی قبلی خود بازمی‌گردیم.»

شاید در این مورد نیز طومار اعتراض كاربران اینستاگرام مفید واقع شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B1oTs6PC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه