پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت ها همواره مشتریان خود را به گروه های گوناگون دسته بندی کرده و برای هر قسمت برنامه ریزی خاصی دارند. از مهم ترین طبقه بندی ها می توان به گروه ثروتمندترین ها، جوان ترین ها و... اشاره کرد.

در این بین نباید از اهمیت وفادارترین مشتریان، آنان که سالیان سال است به برندتان وفادار مانده و تحت هر شرایطی محصولات شما را انتخاب می کنند و به همین خاطر بالاترین نرخ استفاده از محصولات شرکت را در اختیار دارند، غافل شد.

درست است که تمامی این دسته بندی ها مناسب و مهم هستند با این حال در بازار حال حاضر که به شدت رقابتی است، لازم است طبقه بندی خود را گسترش داده و سایر قشرها را که شاید تا به امروز کمتر مورد توجه بودند هدف خود قرار دهیم. یکی از طبقه بندی های مناسبی که کمتر موردتوجه شرکت ها قرار می گیرد، قشر سالمندان جامعه است.

علت آنکه اکثر شرکت ها نسبت به این دسته کم توجه و حتی می توان گفت در مواردی بی تفاوت هستند به این دلیل است که آنان تصور می کنند سالمندان تنها منبع درآمدشان حقوق بازنشستگی است و به همین خاطر از قدرت خرید کمی برخوردارند و مشتریان ایده آل و پرسودی محسوب نمی شوند.

با این حال نکته ای که اکثر شرکت ها از آن غافل هستند، در واقع این است که سالمندان مخارج و هزینه های بسیار کمی دارند و دیگر متحمل هزینه هایی نظیر حق بیمه  و هزینه های مربوط به فرزندان خود نیستند و همین امر باعث می شود تا برخلاف تصور از قدرت خرید مناسبی برخوردار باشند.

در واقع این قشر در مرحله ای به سر می برد که دیگر نیازی به پس انداز کردن پول های خود ندارد و به واسطه اوقات فراغت بالای خود مستعد خرید هستند. به همین خاطر در صورت برنامه ریزی مناسب می توانند به مشتریانی پرمنفعت تبدیل شوند.

ایده

شرکت saga از نخستین شرکت هایی است که رویکرد خود را به سمت قشر سالمند جامعه تغییر داده است. در واقع این شرکت دریافت که بهترین گزینه جهت تبدیل شدن این قشر به مشتریان شان ایجاد تورهای مسافرتی است. در واقع سالمندان به علت مشغله کاری احتمالا نتوانسته اند آنطور که می خواهند به مسافرت و گشت و گذار بپردازند اما هزینه های بالای سفر باعث می شود آنان نتوانند شخصا به مسافرت های دلخواه خود بپردازند.

مزیت اصلی تور های شرکت که باعث می شود سالمندان به سمت آن جذب شوند، همین کم هزینه تر بودن آن است. شرکت نیز در خلال تورها به تبلیغ و در نهایت فروش محصولات خود به این قشر می پرداخت که بیانگر تیزهوشی مدیران این شرکت است. انتخاب مقصد و مدت تورها با توجه به علایق سالمندان صورت می گیرد.

درواقع هر سالمندی خویشاوندانی دارد که ممکن است در سایر کشورها زندگی کنند و آنان مایل به دیدن شان باشند، این شرکت نیز با توجه به همین علایق مقصد را مشخص و با توجه به تعداد نزدیکان آنان مدت زمان اقامت در هر کشور را تعیین می کند تا سالمندان با خیالی راحت بتوانند به دیدار نزدیکان و آشنایان خود بروند.

همین توجه به نکات ریز و درشت باعث تمایز و شهرت جهانی این موسسه شده است. تمرکز روی بخش های نادیده گرفته شده در واقع به این معنا نیست که از سایر بخش های پرطرفدار غافل شویم، بلکه به این معناست که این دسته از قشرهای کمتر مورد توجه قرار گرفته، می توانند به مزیت بزرگی برای تان در رقابت با سایر شرکت ها و موسسات تبدیل شوند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- بخش نادیده گرفته شده حوزه کاری خود را بیابید و سعی در فراهم آوردن نیازهای شان کنید.

- فراموش نکنید حتی افرادی که پول کمی در اختیار دارند نیز نیاز به خرید کردن دارند.

- الزامی وجود ندارد که محصولات خود را مستقیما به فروش برسانید. می توانید فروش را در خلال برنامه ای انجام دهید، به این شکل محصول نیز بیشتر دیده خواهد شد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qofBliPL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه