چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه اغلب بازارها در مرحله بلوغ خود قرار دارند و رقابت و هزینه های جذب مشتریان جدید نیز به شدت در حال افزایش است بنابراین ضروری است موسسات مالی توجه و تمرکز خود را روی تدوین استراتژی مناسبی جهت بقا و افزایش سود و سهم بازار قرار دهند.

با این حال به طرز شگفت آوری، بسیاری از شرکت ها هیچگونه ایده ای در رابطه با محصولی که قرار است از کارخانه خارج شود، نداشته یا ایده هایی ناکافی در ذهن دارند. در عین حال برخی اطلاعات برای شرکت بسیار حیاتی و مهم است تا به کمک آن به ارتقای سطح محصولات بپردازیم. همچنین باید به ویژگی های محصولات قبلی که مورد توجه قرار گرفته و به نوعی موفقیت محصول در گرو آنها بوده، توجه ویژه داشت.

مانند یک نانوا که هر چند وقت یکبار دستور پخت خود را بررسی مجدد می کند تا به این شکل تغییرات لازم را جهت ارتقای کیفیت و طعم نان های خود اعمال کند. این امر در واقع بیانگر اهمیت بازگشت به عقب و بررسی مجدد محصولات است.

ایده

Fisher-price  بزرگ ترین کارخانه تولید اسباب بازی در سرتاسر جهان است که توجه ویژه اش روی بازار کودکان خردسال است. این شرکت که مقر اصلی اش در شهر شیکاکو است، ایده ای مبنی بر ساخت مهد کودکی رایگان برای کودکان خردسالی که هنوز وارد مدرسه نشده اند، داشت. ویژگی این مهد این بود که تمامی اسباب بازی های موجود در آن از محصولات خود شرکت بود.

برخی از این محصولات وارد بازار های رسمی شده و برخی طرح اولیه محصول محسوب می شدند. شرط اصلی این ایده که نوعی آزمایش نیز محسوب می شد این بود که کودکان نباید با خبر می شدند که رفتارشان در مهد تحت کنترل و نظارت پژوهشگران است.

در واقع پزوهشگران می خواستند بدانند که کدام اسباب بازی ها بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و کدام یک نادیده گرفته می شوند، کدام یک تنها چند دقیقه کودکان را به خود مشغول کرده و کدام یک می توانند کل ساعت بازی کودکان را به خود اختصاص دهند. در کل هدف پژوهشگران مشاهده این امر بود که کودکان با هر اسباب بازی چگونه رفتار می کنند.

این تحقیق در جهت ارتقای سطح محصولات جدید و اصلاح محصولات قدیمی تر، بسیار سودمند واقع شد. در واقع ایده ساخت مهدکودک از دو منظر ایده ای بسیار هوشمندانه بود؛ نخست آنکه فضایی را برای انجام آزمایش مهیا ساخت و دیگری آنکه باعث جلب توجه والدین کودکان به سمت کارخانه به عنوان افرادی که قرار است برای کودکان خود اسباب بازی بخرند بود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- شما جهت موفقیت به مشاهده و بررسی طولانی مدت نیاز دارید.

- بهتر است برای مشاهده در صورت امکان به گرفتن فیلم به جای نسخه برداری یا تکیه بر حافظه خود بپردازید. به این شکل می توانید مشاهداتی دقیق تر و بررسی هایی به مراتب علمی تر داشته باشید.

- تنها یک مشاهده گر نباشید، برخی رفتار ها نیاز به تفسیر و تفکر بیشتری دارند.

- توجه داشته باشید مشاهده افراد بدون اطلاع یا رضایت آنها اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی است. این اقدام می تواند برای تان مشکلی جدی به همراه داشته باشد به همین خاطر باید با هماهنگی های لازم صورت گیرد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rQ4kPJgh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه