سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر بنا به حرفه خود مجبور هستید که سفرهای زیادی را انجام دهید و همواره محل کار خود را ترک کنید، باید به این امر که چگونه می توان از زمانی که حین سفر در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید فکر کنید. بدون شک فردی که مجبور است به مسافرت های کاری زیادی برود، تنها وظیفه اش رفتن به مسافرت های کاری نبوده و باید به کارهای دیگری در شرکت نیز رسیدگی کند. با این حال تصور اغلب افراد این است که حین سفر تمرکز لازم برای انجام کاری وجود ندارد و بهتر است تا تنها به استراحت بپردازند.

 اگرچه این امر تا حدی درست است و در سفر شما امکانات و شرایط محیطی لازم برای متمرکز شدن و انجام کارهای سخت را ندارید، اما این امر به آن معنا نیست که نمی توانید هیچ کاری را در این مواقع انجام دهید.

درواقع استفاده نکردن از این زمان برای فردی بدون مشکل است که حجم کاری کمی دارد و بدون استرس می تواند کل زمان سفر خود را به استراحت و انجام کاری که به وی در این سفر محول شده است بپردازد. اما برای فردی که خواهان موفقیت بیشتر است و به همین خاطر حجم کاری زیادی را نیز قبول کرده، لازم است تا به شیوه ای عمل کند که سایر افراد یا از انجام آن ناتوان هستند یا به هر دلیلی از کنارش رد می شوند.

یکی از ویژگی های زمان حین سفر این است که شما از استرس و فشار کاری رها هستید و با خیال راحت تری می توانید کارها را انجام دهید. با این حال در حین مسافرت سخت است که وسایل کار خود را به همراه داشته باشید. به همین خاطر بهتر است آن دسته از کارهایی را انجام دهید که نیاز به امکانات کمتری دارند.

برای مثال شما در جلسه ای نتوانسته اید شرکت کنید و در این زمان خالی خود می توانید فایل صوتی یا تصویری جلسه را مشاهده و نکات مدنظر را یادداشت کنید. یا ممکن است یک سری تحقیقات یا حتی تایپ پروژه ها را هنوز انجام نداده اید و از این زمان مرده خود می توانید برای پیشبرد اهداف و انجام کارهای خود سود ببرید.

ایده

یکسری از کارها هستند که چندان از اهمیت بالایی برخوردار نبوده و به همین خاطر جزو اولویت های کاری افراد قرار نمی گیرد. به همین خاطر معمولا انجام آنها به تعویق افتاده و همین امر باعث می شود تا رسیدگی به آنها در صورتی که حجم شان بالا برود به کاری سخت تبدیل شود. ممکن است یک کار کوچک مانند گوش کردن به فایل صوتی جلسه شرکت حتی تا ماه ها به طول بینجامد.

تحت این شرایط زمان مسافرت گزینه ای عالی برای رسیدگی به این امور است. اگر زمان مسافرت رفتن شما برنامه خاصی دارد مثلا حتما ماهی دوبار به مسافرت کاری می روید، بهتر است تا از زمان حین سفر خود برای انجام این دسته از کارها استفاده کنید.

اگرچه این امر در زمانی که فرد با جت شخصی مسافرت می کند (به علت سرعت بالایی که دارد) کمرنگ می شود، اما فراموش نکنید که چنین سفری هزینه بالایی دارد و بیشتر شرکت ها از این وسیله استفاده نمی کنند و همین باعث می شود تا افراد زمان نسبتا زیادی در اختیار داشته باشند. با این حال فراموش نکنید که شما برای هدفی دیگر سفر کرده اید و به همین خاطر نباید حجم این دسته از کارها به قدری زیاد باشد که وظیفه  اصلی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- مسافرت های کاری خود را به چشم مسافرت نبینید و بیشتر متوجه قسمت دوم آن یعنی کار باشید. به همین خاطر حتی در حین سفر نیز لازم است تا کاری انجام دهید.

- اگر کاری مناسب برای انجام آن در این زمان نداشته یا برای انجام آن نیاز به وسایلی دارید که حمل آن مشکل و دردسر ساز خواهد شد بهتر است برای اینکه بتوانید در مقصد کارآمد تر و پرتلاش تر باشید به استراحت بپردازید.

- اگر از کارهای شخصی یا خانوادگی خود عقب مانده اید، دلیلی وجود ندارد در این زمانی که کار خاصی ندارید نتوانید به آنها رسیدگی کنید.

- هر سفری به هر حال خستگی های خاص خود را دارد و به همین خاطر لازم است تا با خود صادق باشید و تنها کارهایی را به آن زمان محول سازید که حتما می توانید انجام دهید. با این حال فراموش نکنید که انجام آنها نباید از شما انرژی زیادی ببرد و موجب خستگی زیاد شما شود.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dGMSPZ0Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه