دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز
آیا می‌دانستید؟

رابطه علامت تجاری و برند

6 سال پیش ( 1395/2/22 )
 

آیا می‌دانستید اهمیت برند در گرو وجود حقوق انحصاری استفاده از علامت تجاری است؟ زیرا اگر پای انحصار در میان نباشد، هر كسی می‌تواند از  لوگوی برندهای معروف و كیفی روی محصول بی‌كیفیت خود استفاده كند و مشتریان را فریب دهد. براساس قانون، علامت تجاری باید در هر كشوری كه حمایت از آن مورد نظر است جداگانه ثبت شود.

برای مثال اگر قرار است محصولی که علامت روی آن درج شده در ایران، انگلستان، فرانسه و آلمان به بازار عرضه شود و انتظار می‌رود که درآمد بالقوه خوبی از این محل به‌دست آید، باید از این علامت حداقل در این چهار کشور حفاظت کرد.

به این منظور باید این علامت را در این چهار کشور به ثبت رساند، بنابراین صرف ثبت علامت تجاری در ایران براساس تشریفات اداری «اداره ثبت علامت تجاری» باعث نمی‌شود که مالکیت این علامت در خارج از کشور نیز در انحصار صاحب آن درآید. چه بسا کندی در ثبت علامت در بازارهای هدف، باعث شود که دیگران همان علامت را در دیگر کشورها به نام خود ثبت کرده و در همان کشورها مالک قانونی آن شوند.

در ازای این ثبت، دولت آن كشور نیز حق بهره‌برداری تجاری از علامت ثبت شده را تا 10 سال انحصارا به ثبت كننده می‌دهد. البته این دوره 10ساله به دفعات قابل تمدید است، بنابراین علامت تجاری ثبت شده می‌تواند به نوعی دارایی ماندگار برای اهل كسب و كار تبدیل شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Jb2QIWF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه