جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

سفیر برند چیست و چرا مهم است؟

7 سال پیش ( 1395/7/3 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

برای بیشتر کسب و کارها و استارتاپ ها،  انتشار اطلاعات در مورد فعالیت ها،  محصولات و خدمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چراکه این کار موجب شناخته شدن برند و کسب و کار خواهد شد. 

به این منظور روش های متعددی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها اخبار مربوط به کالاها و خدمات تان را به گوش مخاطبان رسانده و موجب شهرت کسب و کار خود شوید.  با این حال تمامی فعالیت هایی که در زمینه فروش محصولات و خدمات صورت می پذیرد،  تحت سه عنوان دسته بندی می شوند :  تبلیغات،  بازاریابی و روابط عمومی.  

هنگامی که فعالیت های خود را در زمینه معرفی و فروش کالا و خدمات خود آغاز می کنید سریعا درمی یابید که اقدامات شما زیرمجموعه سه دسته بندی فوق قرار می گیرد.  شاید موفقیت زودهنگام یک شرکت تجاری بهترین مثال در این زمینه باشد چنانچه شرکت تان شروع بسیار موفق و چشمگیری داشته یا در زمینه ای رتبه نخست را در اختیار دارید یا در حوزه خاصی میزان رشد کسب و کارتان سریع تر از سایرین است،  می توانید از این موارد در آگهی های تجاری خود استفاده کرده و با عنوان کردن این موضوعات کسب و کار خود را نسبت به دیگران متمایز سازید.  

دریافت نقدهای مثبت از کارشناسان و افراد معتبر نیز در افزایش حسن شهرت برند شما بسیار تاثیرگذار بوده و در تصمیم گیری مخاطبان اثرگذار است.  به عنوان مثال فیلم هایی که روی پرده می روند به جملاتی نظیر «نشریه تایم 4 ستاره به این فیلم داد!» و «بهترین کمدی سال 2016» بسیار وابسته بوده و انتشار چنین جملاتی در نشریه ها و رسانه ها موجب افزایش استقبال مخاطبان و در نتیجه افزایش قابل توجه فروش فیلم می شود.  

با این وجود سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که آیا بدون شناخته شدن کسب و کارتان در بازار و عدم وجود اطلاعات کافی در نزد مخاطبان می توانید به موفقیت رسیده و رتبه نخست حوزه تجاری و صنعتی را که در آن فعالیت می کنید به خود اختصاص دهید؟ به منظور شناخته شدن شما نیازمند تبلیغات و بازاریابی هستید تا دیگران را نسبت به برندتان هوشیار سازید. 

به یاد داشته باشید دریافت نقدهای مثبت و موفقیت های زودهنگام تنها چیزهایی نیستند که به آنها نیاز دارید،  سفیر برند انتخابی است که می تواند کسب و کار شما را به مخاطبان بسیاری معرفی کند و کارکرد بسیار سازنده ای برای برندتان داشته باشد.  شایان ذکر است به رغم تاثیر مثبت و سازنده انتخاب سفیر برند،  بسیاری از صاحبان سرمایه و کارآفرینان این موضوع را نادیده می گیرند.  

چنانچه با ایده سفیر برند آشنایی ندارید این تعریف را در نظر داشته باشید «سفیر برند فردی مشهور و محبوب است که کالا یا خدمات شما را استفاده کرده و به دلیل رضایتی که از آن دارد اقدام به معرفی آن در مجامع گوناگون کرده و از ویژگی ها و مزایای آن سخن می گوید  به یاد داشته باشید سفیر برند برای تبلیغ محصولات و خدمات شما پولی دریافت نمی کند، اگرچه حتی کسانی که بابت تبلیغ محصول شما هزینه ای دریافت می کنند هم قادرند موجب ارتقای کالاهای شما شوند،  اما از صداقت گفتار و قدرت مانور سفیر برند برخوردار نیستند، چراکه سفیر برند کالای شما را استفاده کرده و تجربه ای واقعی را با مخاطبان و مشتریان به اشتراک می گذارد.  

در همین ارتباط ممکن است تیزرهای تبلیغاتی را دیده باشید که در آن سفیران برند حضور یافته و به ارائه توضیحاتی درباره محصول یا خدماتی می پردازند. جملاتی نظیر «من در تمام روز راه می روم و برای کاهش خستگی و درد پا از کفش های برند...

 استفاده می کنم، توصیه می کنم شما هم امتحان کنید» یا «من یک دندان پزشک هستم و معمولاً در جواب بیمارانم که درباره بهترین خمیردندان موجود در بازار می پرسند، می گویم که من از خمیردندان...  استفاده می کنم».

فراموش نکنید که یک سفیر برند می تواند به بهترین شکل ممکن  (حتی بهتر از شما!) درباره محصولات شما صحبت کرده و آنها را ارتقا دهد، چرا که وی از فروش بیشتر این کالاها و خدمات کسب درآمد نمی کند و با اعتماد به نفس بیشتری می تواند از ویژگی ها و برتری های این محصولات سخن بگوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZfMnWH0F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه