پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای اکثر شرکت های کوچک به علت محدودیت هایی که دارند فعالیت در خارج از مرزهای کشور و به بیانی دیگر احداث نمایندگی در سایر کشور ها امری غیرممکن به نظر می رسد. در واقع برای شرکت های کوچک که بودجه محدودی در اختیار دارند، این گونه فعالیت ها بسیار پرهزینه است و در صورت بی نتیجه ماندن فعالیت و برآورده نشدن انتظارات با مشکلی بسیار جدی روبه رو خواهند شد. همین امر باعث می شود این گونه شرکت ها ریسک انجام آن را نپذیرند و با محدودیت های حوزه کاری خود کنار بیایند.

اگر از عامل هزینه چشم پوشی کنیم عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که انجام این کار را بسیار سخت می کند. انجام فعالیت تجاری در کشوری بیگانه با فرهنگ، زبان و سلیقه ای متفاوت بسیار مشکل است و اگر شرکت نتواند خود را با شرایط جدید حاکم بر آن وفق دهد، شانسی برای رقابت با سایر شرکت های محلی و فعال در آن کشور نخواهد داشت.

با این حال، راهکاری وجود دارد که می تواند به شرکت های کوچکی که به دلایل مختلف امکان فعالیت در خارج از مرز های کشور خود را ندارند کمک کند. در واقع شرکت ها می توانند با انتخاب شریک تجاری مناسب در کشور مقصد تمامی مشکلات ذکر شده را حل کنند. با وجود یک شریک تجاری که سیاست کاری آن همسو با اهداف شرکت باشد، دیگر نیازی به صرف هزینه گزاف برای احداث نمایندگی نخواهیم داشت. همچنین شریک تجاری به علت آنکه سابقه فعالیت در کشور مذکور را دارد و به درک درستی از شرایط بازار و رقبا رسیده است به خوبی می تواند محصولات را به فروش برساند.

ایده

Tyron  نام شرکتی انگلیسی است که تایر های ضدپنچری تولید و روانه بازار می کند. تفاوت اصلی این نوع تایر ها با انواع معمولی در این است که پس از پنچر شدن به مشکلی برنمی خورند و همین امر باعث می شود خودرو بتواند حرکت عادی خود را ادامه دهد. عمده کاربرد این نوع تایر ها در خودروهای نظامی و افراد سرشناس است که در خطر ترور، حملات تروریستی و... قرار دارند.

شرکت tyron از پیشرو های این صنعت به شمار می رود و از همان ابتدا پتانسیل بالایی برای جهانی شدن و فعالیت در سایر کشورها داشت. با این حال دسترسی به بازار فروش سایر کشور ها برای این شرکت میسر نبود و همین امر باعث شد مدیران شرکت به فکر راهکاری برای  حل این مشکل بیفتند. در واقع آنان با کمک مدیران دولتی توانستند برای خود شریک تجاری مناسبی پیدا کنند تا به این شکل به سهم بیشتری از بازارهای جهانی دست یابند.

درواقع شریک تجاری در ابتدای کار که شرکت توان مالی قابل توجهی نداشت، بسیار موثر بود. بعدها شرکت به علت شهرت یافتن و افزایش توان مالی در جهت کسب استقلال خود و تاسیس نمایندگی های رسمی برآمد و دوره های آموزشی رفتار با مشتریان خارجی را نیز برای کارمندان خود به راه انداخت.

در واقع انتخاب به موقع شریک تجاری باعث شد این شرکت بتواند خیلی زود در بازار های جهانی مطرح شود. در حال حاضرtyron به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت ها در این زمینه به شمار می رود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- همواره تمام محصول مورد نظر برای فروش را به صورت یک جا در اختیار شریک تجاری خود قرار ندهید و توزیع آن را به شکل مرحله ای انجام دهید. همچنین فراموش نکنید شریک تجاری الزاما قرار نیست مدت زمان زیادی با شما همکاری داشته باشد.

- همواره از دولت برای حل مشکلات خود خصوصا در زمینه صادرات کمک بگیرید. به این دلیل که آنان حامیان صادرات هستند و سعی در افزایش نرخ آن دارند. به این شکل شرکت شما نیز از معافیت های مالیاتی و تعرفه های بازرگانی خوبی برخوردار خواهد شد.

- همواره شریک تجاری را از سیاست های خود آگاه سازید و در صورت نیاز به تبلیغ شریک خود در کشور مورد نظر بپردازید. مجلات، روزنامه ها و... انتخاب های خوبی برای این امر هستند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5bhYDnXp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه