جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین استفاده از زمان موجود نیازمند این است که شما بهترین تعادل ممکن را بین کار و زمان انجام هریک ایجاد کنید. یکی از کارهایی که کمک بسیار در این رابطه خواهد کرد، بالاتر بردن مهارت هاست.

افراد هنگامی که در کاری مهارت داشته باشند می توانند آن را در زمان کمتر و با دقت بیشتر انجام دهند، به نحوی که کار دو دقیقه  ای یک فرد دارای مهارت به مراتب بهتر از کار یک ساعته یک آماتور خواهد بود. به همین دلیل هر فردی که می خواهد در زمینه مدیریت زمان موفق شود، لازم است در انجام کارهای خود به مهارت کافی دست پیدا کند.

برای درک بهتر این موضوع مثالی را طرح می کنیم. فرض کنید یک نفر به تازگی رانندگی یاد گرفته است. چنین فردی در مقایسه با کسی که مهارت بالایی در  این کار دارد، عقب تر خواهد بود. مهارت در رانندگی باعث می شود وی بتواند به رغم کنترل وسیله نقلیه خود کارهای دیگری را نیز انجام دهد.

در حالی که یک فرد غیر حرفه ای باید تمام حواس خود را متوجه کارش کند که این خستگی زیادی را برای وی به همراه خواهد داشت. مهارت ها را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

1- مهارت های فردی که مخصوص انجام کارهاست و با کمک آن فرد با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر می تواند کارهایش را انجام دهد.

2- مهارت های اجتماعی که بیشتر به محیط کار، نوع تعامل با سایرین برمی گردد و کمک شایانی به شما در بهتر بودن در محیط کار خواهد کرد.

مهارت های فردی مانند سرعت تایپ کردن اما مهارت های اجتماعی مانند نحوه برخورد با مدیران، همکاران، ارباب رجوع و... است. دسته دوم از مهارت ها معمولا مورد کم توجهی افراد قرار می گیرند در حالی که به قدری هم اهمیت دارند که امروزه یکی از معیارهای مهم استخدام محسوب می شوند.

برای مثال یک مجتمع آموزشی را در نظر بگیرید که درآن دو دبیر هستند که هر دو خواهان به دست آوردن جایگاه مدیریت آن مجموعه اند. اگرچه ممکن است یکی از آن دو از سابقه بیشتری برخوردار یاشد اما جالب است بدانید معمولا کسی انتخاب می شود که مهارت ارتباطی بهتری داشته باشد.

 به همین خاطر مهارت های اجتماعی در هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخورداراند.

در این رابطه حتی نحوه مدیریت زمان نیز یک نوع مهارت است. درواقع هیچ چیز باارزش تر از زمان نیست و این جمله که زمان مانند طلاست ابدا جمله نادرستی نبوده و کاملا صحیح است. به همین خاطر نحوه مدیریت آن یکی از چهارستون اصلی رسیدن به موفقیت است. حال سوالی که مطرح است این است که چگونه می توان مهارت ها را افزایش داد.

ایده

بدون شک استخدام فردی که دارای مهارت های بالایی باشد، بسیار پرهزینه خواهد بود. این امر ممکن است برای برخی شرکت ها (خصوصا شرکت های کوچک) میسر نباشد. تحت این شرایط توصیه می شود که خود شرکت در جهت تقویت مهارت ها اقدام کند. درواقع مدیران می توانند با ایجاد برنامه های آموزشی مناسب، مهارت های لازمه خود را در کارمندان ایجاد یا تقویت کنند تا هریک به کارمندی حرفه ای و کارآمد تبدیل شود.

این امر در مقایسه با استخدام افراد حرفه ای بار مالی کمتری خواهد داشت و نتایج بهتری نیز به بار خواهد آورد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- فراموش نکنید آموزش یک فرآیند مستمر است و نباید در جایی متوقف شود زیرا همواره روش های جدیدی ابداع می شود که ممکن است نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر باید روند آموزش ادامه یابد.

- امر آموزش باید به نحوی باشد که به خوبی یاد داده شود. گاهی ممکن است یک شرکت هزینه زیادی برای این کار بپردازد، اما به نتیجه دلخواه دست پیدا نکند. به همین خاطر شیوه آموزش آن نیز باید با توجه به ویژگی های محیط کار باشد.

-هرچند وقت یکبار از افراد موفق حوزه خود دعوت به عمل آورید تا نکاتی را به کارکنان آموزش دهند که می تواند بسیار مهم باشد.

- پیگیر وضعیت آموزشی کارکنان تان باشید و مطمئن شوید که آنان از این کلاس ها استفاده می کنند.

- در امر آموزش ابتدا از مهارت های اساسی شروع کرده سپس سایر موارد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MZDCtUAH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه