سه شنبه, 27 بهمن 1394 - 05:45

آیا می‌دانستید محیط بازاریابی مجموعه عوامل و نیروهایی است که بر قابلیت یک شرکت در تأمین و ارائه کالا و خدمات به مشتری تأثیر می‌گذارد؟ محیط بازاریابی شامل دو محیط خرد و کلان می‌شود. محیط خرد شامل شرایطی است که بر محیط‌های فعلی حاکم است. سازمان گردشگری تا حدودی بر این گونه عوامل و از جمله بر رابطه این سازمان با شرکت‌های دیگر تأمین و توزیع خدمات مسافرتی تأثیر می‌گذارد.

مثلاً شرکت‌های مسافرتی رابطه نزدیکی با هتل‌ها و خطوط هواپیمایی دارند. محیط کلان به مجموعه گسترده‌تر از عواملی مرتبط می‌شود که تا حدود زیادی بر کل فرآیند صنعت گردشگری تأثیر می‌گذارند. این عوامل دارای طبیعتی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناورانه هستند و شرایطی همچون افزایش میزان تقاضا برای مسافرت به اروپا و نیز مخاطراتی چون ایجاد ناآرامی سیاسی در خاورمیانه را ایجاد می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید