چهارشنبه, ۲۵ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Wed, 16 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز

محیط خرد و کلان بازاریابی

9 سال پیش ( 1395/2/11 )
 

آیا می‌دانستید محیط بازاریابی به دو قسمت تقسیم می‌شود؟ محیط کلان و محیط خرد. محیط کلان، محیط ملی بازار هدف است. به عبارتی بازار هدف هر کشوری را محیط کلان می‌گویند و مدیر باید با عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری آن محیط آشنا بوده و از آن عوامل اطلاعات داشته باشد. چرا که دوران کار کردن شرکت‌ها در بازارهای انحصاری به سر آمده است و دیگر مردم هر محصولی را که شرکت‌ها تولیدکنند، نمی‌خرند.

در نتیجه مدیران باید شناخت دقیقی از این عوامل در محیط کلان به‌دست آورند و از تحولات سیاسی و اجتماعی آگاه باشند، از مذهب و اعتقادات و فرهنگ مردم جامعه شناخت داشته باشند، سلیقه‌ها و علاقه‌های مردم را بشناسند، میزان درآمد مردم را بررسی کنند و با فناوری‌های موجود در جامعه آشنا باشند. همه این موارد در محیط کلان دسته‌بندی می‌شوند.

محیط خرد (محیط نزدیک) بازاریابی، دربرگیرنده عواملی است که به‌طور مستقیم و بدون واسطه روی شرکت تاثیر می‌گذارد، مانند اطلاعات از رقبا، اطلاعات از واسطه‌ها، اطلاعات از تامین‌کنندگان، اطلاعات از کارکنان شرکت و خانواده‌های‌شان، اطلاعات از مردم و اطلاعات از تصمیمات دولت که مستقیما بر شرکت اثرگذار است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1KV4R6Lz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکسقرص تنویید
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه