سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

محیط خرد و کلان بازاریابی

7 سال پیش ( 1395/2/11 )
 

آیا می‌دانستید محیط بازاریابی به دو قسمت تقسیم می‌شود؟ محیط کلان و محیط خرد. محیط کلان، محیط ملی بازار هدف است. به عبارتی بازار هدف هر کشوری را محیط کلان می‌گویند و مدیر باید با عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری آن محیط آشنا بوده و از آن عوامل اطلاعات داشته باشد. چرا که دوران کار کردن شرکت‌ها در بازارهای انحصاری به سر آمده است و دیگر مردم هر محصولی را که شرکت‌ها تولیدکنند، نمی‌خرند.

در نتیجه مدیران باید شناخت دقیقی از این عوامل در محیط کلان به‌دست آورند و از تحولات سیاسی و اجتماعی آگاه باشند، از مذهب و اعتقادات و فرهنگ مردم جامعه شناخت داشته باشند، سلیقه‌ها و علاقه‌های مردم را بشناسند، میزان درآمد مردم را بررسی کنند و با فناوری‌های موجود در جامعه آشنا باشند. همه این موارد در محیط کلان دسته‌بندی می‌شوند.

محیط خرد (محیط نزدیک) بازاریابی، دربرگیرنده عواملی است که به‌طور مستقیم و بدون واسطه روی شرکت تاثیر می‌گذارد، مانند اطلاعات از رقبا، اطلاعات از واسطه‌ها، اطلاعات از تامین‌کنندگان، اطلاعات از کارکنان شرکت و خانواده‌های‌شان، اطلاعات از مردم و اطلاعات از تصمیمات دولت که مستقیما بر شرکت اثرگذار است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1KV4R6Lz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه