شنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 10 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

محیط خرد و کلان بازاریابی

9 سال پیش ( 1395/2/11 )
 

آیا می‌دانستید محیط بازاریابی به دو قسمت تقسیم می‌شود؟ محیط کلان و محیط خرد. محیط کلان، محیط ملی بازار هدف است. به عبارتی بازار هدف هر کشوری را محیط کلان می‌گویند و مدیر باید با عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فناوری آن محیط آشنا بوده و از آن عوامل اطلاعات داشته باشد. چرا که دوران کار کردن شرکت‌ها در بازارهای انحصاری به سر آمده است و دیگر مردم هر محصولی را که شرکت‌ها تولیدکنند، نمی‌خرند.

در نتیجه مدیران باید شناخت دقیقی از این عوامل در محیط کلان به‌دست آورند و از تحولات سیاسی و اجتماعی آگاه باشند، از مذهب و اعتقادات و فرهنگ مردم جامعه شناخت داشته باشند، سلیقه‌ها و علاقه‌های مردم را بشناسند، میزان درآمد مردم را بررسی کنند و با فناوری‌های موجود در جامعه آشنا باشند. همه این موارد در محیط کلان دسته‌بندی می‌شوند.

محیط خرد (محیط نزدیک) بازاریابی، دربرگیرنده عواملی است که به‌طور مستقیم و بدون واسطه روی شرکت تاثیر می‌گذارد، مانند اطلاعات از رقبا، اطلاعات از واسطه‌ها، اطلاعات از تامین‌کنندگان، اطلاعات از کارکنان شرکت و خانواده‌های‌شان، اطلاعات از مردم و اطلاعات از تصمیمات دولت که مستقیما بر شرکت اثرگذار است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1KV4R6Lz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه