جمعه, ۳۰ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Fri, 22 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

در آغاز قرن بیست و یکم، جهان با تغییرات چشمگیری در تمام ابعاد، خصوصاً رقابت در بازار، نوآوری های تکنولوژیکی و نیازهای مشتریان مواجه شد. این تغییرات موجب اصلاح عمده ای از اولویت های کسب و کار و چشم انداز استراتژیک شده است. براساس مطالعات انجام گرفته هدف نهایی استراتژی، تثبیت عملکرد برتر در بلندمدت است.

امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکت های تولیدی مبدل شده است و می کوشند با بهره گیری از تکنیک های مختلف، به عملکرد برتر دست یابند. از جمله الزامات یک شرکت تولیدی پذیرش نوعی از استراتژی های زنجیره تامین است.

این استراتژی ها روی چگونگی هماهنگی فرآیندهای داخلی و خارجی کسب و کار تأکید می کنند تا در نتیجه این هماهنگی، بهترین خدمت رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان نهایی ارائه و نیز موجب تقویت عملکرد تک تک اعضای سازمان شود.

موفقیت استراتژی های هر شرکت می تواند در عملکرد آن شرکت منعکس شده و عملکرد شرکت می تواند نمایانگر میزان موفقیت یک شرکت در خلق ارزش برای قسمت های مختلف بازار باشد اما در کل عملکرد شرکت های تجاری براساس دستیابی به اهداف کسب و کار از طریق واحدهای مختلف این شرکت ها تعیین می شود.

در محیط پیچیده، پویا و بسیار متغیر امروزی، شركت ها نیازمند طراحی و اتخاذ راهكار هایی هستند كه بتواند آنها را در بهبود روزافزون عملكردشان یاری رساند. از این رو ارائه بهترین عملكرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شركت ها مبدل شده است و می كوشند تا با بهره گیری ازتكنیك های مختلف، به عملكرد برتر دست یابند.

الگوهای ناب و چابك امروزه مورد توجه بسیاری از شركت هایی كه به دنبال بهبود در عملكردشان بوده اند، قرار گرفته است. از این رو هدف از ارائه مطالب حاضر این است كه دریابیم آیا تدوین و اجرای بازاریابی چابك و بازاریابی ناب بر عملكرد شركت ها تأثیر خواهد داشت و اینكه چگونه می توانیم با اجرای ابعاد مختلف بازاریابی چابك و بازاریابی ناب عملكرد شركت را بهبود بخشیم.

بدین منظور پس از بررسی مقالات و ادبیات مربوط به بازاریابی چابك و بازاریابی ناب، ابعاد مختلف بازاریابی چابك و بازاریابی ناب نتایج نشان می دهند كه اجرای بازاریابی چابك و بازاریابی ناب در بهبود عملكرد شركت ها مؤثر بوده و در نهایت با استفاده از نتایج تحقیق برای بهبود ابعاد مختلف عملكرد بازاریابی شركت های فعال در زمینه فناوری اطلاعات پیشنهاداتی نیز وجود دارد.

با توجه به تحولاتی که امروزه در اداره سازمان ها و سامانه های تولیدی به وجود آمده، ابزارها و تکنیک های فراوانی توسعه یافته و به کارگرفته می شوند. تفکر ناب که یکی از مهم ترین آنها به شمار می آید، به سازمانی اشاره دارد که فرآیندها را بدون اتلاف منابع به انجام می رساند یا با صرف منابع کمتر، تولید بیشتری را محقق می کند.

تکنیک چابک نیز یکی دیگر از انواع تکنیک های زنجیره تامین است که به انعطاف پذیری می نگرد و بر پاسخگویی به تغییرات غیرقابل پیش بینی بازار متمرکز است. الگوهای ناب و چابک امروزه مورد توجه بسیاری از شرکت های تولیدی که به دنبال بهبود در عملکردشان بوده اند، قرار گرفته است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/idDaBXsA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه