آیا میدانستید هوش سازمانی (Business intelligence)، داشتن دانشی عمیق نسبت به همه عوامل مثل مشتریان (جامعه و مخاطبان، ارباب رجوع و...)، رقبا، محیط اقتصادی و عملیات و فرآیندهای سازمانی (مالی، فروش، تولید، منابع انسانی و...) است که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان میگذارد؟هوش سازمانی شما را برای تصمیمگیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت توانمند میسازد.
در سازمانی که هوش سازمانی در آن بهکار گرفته میشود، مدیران میتوانند اطلاعات هزینهها را از داخل سازمان استخراج کنند و بدانند که هزینهها چه هستند و تصمیمهایی برای کاهش و حذف آنها بگیرند. میتوانند تغییرات آینده را پیشبینی کنند و برای مسائل خود راه حلی مناسب داشته باشند.
به منظور افزایش درآمد، شرکتها باید علاوه بر افزایش فروش خود، مشتریان فعلی خود را حفظ کنند. حفظ مشتریان اغلب کاری بسیار پسندیده است، اما باید بدانیم اغلب کدام مشتری سود بیشتری عاید میکند.معمولا ۲۰ درصد از مشتریان ۸۰ درصد سود شرکت را تامین میکنند.
شرکتها باید ابتدا مشتریانی را که سود بیشتری عاید میسازند، حفظ کنند. باید بدانی هوش سازمانی کاربرد بسیاری در این مرحله دارد. گام بعدی تجزیه و تحلیل رفتار بازار، فروش و مشتریان پرسودده است. این دانش به مدیران کمک میکند تا مشتریان خود را مدیریت کنند.