شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (87)

وبلاگ‌ ها دوست شما هستند

7 سال پیش ( 1395/2/28 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

اگر شما وبلاگ شخصی دارید، امکانات زیادی برای بازاریابی اینترنتی در اختیار شما قرار دارد. بدون شک وبلاگ شما برای‌تان این موقعیت را فراهم می‌کند تا توسط مردم در اینترنت دیده شوید و همچنین با حضور فعال در فضای مجازی رقبای‌تان نیز حضور و وجود شما را بیشتر حس کنند و در بعضی مواقع ممکن است حتی به همکاری متقابل با شما نیز بپردازند.

علاوه بر این شما می‌توانید با بهره گرفتن از نظرات و پیشنهادات بازدیدکنندگان وبلاگ خود چه مثبت و چه منفی و تحلیل آنها شرایط شرکت و برند خود را بهبود ببخشید. همچنین وبلاگ‌ها می‌توانند راه بسیار خوبی برای پیدا و جذب کردن مخاطبان مورد نظر شما در فضای مجازی نیز باشند. در واقع اینترنت اجازه فعالیت تبلیغاتی بسیار گسترده‌تر و خلاقانه‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد و از این طریق شما را قادر به برقراری ارتباط وسیع با گروه‌های مختلف مردم می‌سازد.

ایده

بعد از اینکه فرد یا افراد موردنظر خود را که مایل به برقراری ارتباط یا همکاری با آنها هستید پیدا کردید، برای برقراری ارتباط با آنها می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. در عین حال یکی از راه‌های هوشمندانه و کمی متفاوت Mention کردن نام آنها در وبلاگ‌تان است.

در واقع شما می‌توانید نام این افراد را در مطالب و مقالات وبلاگ خود Mention کرده و مطمئن باشید که آنان این مقالات را خواهند خواند و همچنین از وبلاگ شما نیز بازدید خواهند کرد. امروزه اغلب روزنامه‌نگاران و همچنین مردم معمولی که با اینترنت سر و کار دارند از قابلیت جدید شرکت گوگل به نام Google Alert استفاده می‌کنند. این سرویس گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت هرگونه اشاره به نام آنها در هر مقاله و مطلبی در سایت‌های مختلف به صورت ایمیل یا پیام کوتاه از آن مطلع شوند.

بنابراین اگر وبلاگ یا حتی کسب‌و‌کار شما به‌گونه‌ای با روزنامه‌نگاران در ارتباط است، استفاده درست از این ویژگی‌های یاد شده می‌تواند تعداد زیادی روزنامه‌نگار را به سوی وبلاگ شما جذب کند.در عین حال اگر به هر دلیلی استفاده از سرویس Google Alert و Mention کردن افراد نتیجه مورد نظر شما را در بر نداشت، آن وقت باید خودتان اقدام به ارسال ایمیل به افراد مورد نظرتان کنید.

از سوی دیگر تعداد کمی از افراد می‌توانند نسبت به ایمیلی که حاوی لینک مقاله‌ای است که به نام آنها در آن اشاره شده است بی‌توجه باشند. با ارسال ایمیل از طرف شما، به‌عنوان آخرین راه‌حل، ارتباط شما با فرد موردنظرتان تا حدود زیادی تکمیل شده و شکل خواهد گرفت.

البته گاهی اوقات لازم است بیش از یک ایمیل برای فرد مورد نظر فرستاده شود تا او بالاخره از مقاله یا مطلب شما بازدید کند و آن را مورد مطالعه قرار دهد؛ با این حال تلاش شما در این زمینه کاملاً مؤثر بوده و در واقع نتیجه فعالیت‌تان ارزش این مقدار تلاش را دارد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-پیش از اینکه شروع به Mention کردن یا فرستادن ایمیل به افراد خاص و مدنظر خود کنید صبر کنید تا وبلاگ‌تان به حد مشخصی از بازدید روزانه برسد، در واقع اجازه دهید وبلاگ‌تان مقداری اعتبار و شهرت کسب کند و سپس اقدام به جذب افراد خاص کنید.

-افراد موردنظر خود را به دقت انتخاب کنید. همچنین حتماً مطمئن شوید افرادی را که انتخاب کرده‌اید به کسب‌و‌کار و موضوع وبلاگ شما ارتباط دارند.

-مقاله‌ای را که قصد Mention کردن افراد مدنظر خود را در آن دارید به‌گونه‌ای بنویسید که جذاب از آب در بیاید، در عین حال دقت کنید تا در مقاله خود از چاپلوسی یا استفاده از کلمات نامناسب پرهیز کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WdPfrj6s
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه