سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چند روش ساده برای جلب توجه مشتری

8 سال پیش ( 1394/4/24 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

یکی از پیشنهادهایی که مشاوران سازمانی به مدیران می‌دهند، این است که تنها چیزی که شما باید کنترل کنید روش کسب وکار شماست نه شرایط آن. شما نمی‌توانید شرایط محیطی را کنترل کنید، مثلاً درهای والمارت یا آمازون را ببندید. شما تنها می‌توانید آنچه را توانایی کنترلش را دارید و در اختیار شماست کنترل کنید. یکی از این موارد توانایی جلب توجه مشتری است. همه مدیران بر چگونگی جذب و حفظ مشتری، فروش محصول به آنها و دعوت آنها به خرید مجدد و بازاریابی جهت انجام این کار تمرکز می‌کنند. گام‌های زیر برای جلب توجه مشتری می‌تواند مفید باشد.

صادق باشید

از خودتان بپرسید در شرکت‌تان چه کاری را درست و چه کاری را نادرست انجام می‌دهید؟ فرآیندهای‌تان را ارزیابی کرده و تخصیص کار انجام دهید. برنامه‌های آموزشی و بازاریابی ترتیب دهید. لیستی از حداقل پنج کاری که می‌توانید انجام دهید و پنج کاری که نمی‌توانید تهیه کنید. همیشه اول با خودتان و سپس با مشتری صادق باشید. درباره آنچه خریداران بالقوه می‌بینند فکر کنید. لیستی از پنج چیزی که دوست دارید و چیزهایی که دوست ندارید بنویسید. هر آنچه را مهم است برای مشتری بازگو کنید. مشتری لازم نیست همه توضیحات و تفاسیر را بداند. شما فقط باید از کلمات کلیدی استفاده و توضیح و توصیف محصول را به‌گونه‌ای برجسته‌سازی کنید که مشتری میل به خرید پیدا کند.

آنچه را که می‌خواهید انجام دهید درک کنید

برای اینکه دریابید مشتریان شما چگونه جذب می‌شوند، بهتر است ابتدا درک کنید که کسب‌وکار شما چه نیازی از آنها مرتفع می‌سازد. این کار نیازمند دیدگاهی واقع‌گرایانه از خود و کسب‌وکارتان است. باید دریابید که چه چیزی در کسب‌وکار شما خاص است و چه چیزی منحصر به فرد، متفاوت و مهم؟ باید قادر باشید به‌طور شفاف به این سوالات پاسخ دهید.

استفاده از حس شوخ‌طبعی
و کلام مخصوص فروش

اگر رسانه بازاریابی شما به‌صورت چاپی یا ویدئویی است، همیشه در کلام و بیان از آرایه‌های ادبی مخصوص فروش استفاده کنید. در این صورت مفاهیم بهتر برای خواننده جا می‌افتد. می‌توانید مراحل مختلف تولید محصول‌تان را تشبیه به یک رستوران با قسمت‌های مختلف و پرسنل کنید. همچنین حس شوخ‌طبعی را فراموش نکنید. مشتریان همیشه از افراد خوش‌اخلاق بیشتر استقبال می‌کنند. حتی اگر مشتری در نهایت کالایی از شما نخرید شما باید خوشرو و خوش‌برخورد باشید. او با این کار جذب اخلاق خوب شما شده و حتی اگر این بار نیز کالایی را نخرید، او بار بعدی برای خرید به فروشگاه شما برخواهد گشت.

استفاده از روش‌های جدید برای جلب توجه مشتری

از روش‌های بازاریابی غیر‌سنتی برای جلب توجه مشتری استفاده کنید. کسب‌وکارهای خاص که مشتریانی خاص دارند باید فراتر از چارچوب سنتی فکر کنند و یکی از این راه‌ها بازاریابی آنلاین است. از دیگر روش‌ها می‌توان به تبلیغ روی وسایل نقلیه و اتوبوس اشاره کرد. تقلید از رقبا و توجه به روش‌های جدید تبلیغ آنها و اعمال تغییرات و بهره‌گیری از آنها می‌تواند یکی دیگر از راه‌های جلب توجه مشتری باشد. البته باید توجه کرد که این تقلید به‌گونه‌ای نباشد که سبب روی‌گردانی مشتری شود. تنها می‌توان المان‌هایی از بازاریابی و تبلیغات موفق در دنیا را برای استراتژی‌های خود با اعمال تغییرات و خلاقانه‌تر کردن محتوای آن برای جذب مخاطب استفاده کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rBxSukNX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه