جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گروه تبلیغاتی، کیسه هوایی را در وسط مرکز خرید پهن کرده و از ارتفاع بالایی روی آن سقوط آزاد می کردند. وسط کیسه هوا لوگوی برند آیسی مانکی حک شده بود. این توضیحات مربوط به اقدام اخیر گروه تبلیغاتی ردلاین است که برای برند آیسی مانکی یک سری رویدادهای تبلیغاتی هیجانی را برگزار می کند. البته علاوه بر برند آیسی مانکی این روزها برندهای دیگری نیز سراغ این گروه رفته و از آنها برای برگزاری رویدادهای تبلیغاتی مفرح بهره برداری کرده اند.

در تمام رویدادهایی که گروه ردلاین اجرایی می کند، مخاطبان درگیر هستند و هیجان زده عملکرد گروه را دنبال می کنند. «فرصت امروز» در گفت وگو با بابک معدن دار، مدیر ایده پردازی و مشاور تبلیغاتی و هوتن هاشمی مدیرگروه ردلاین به بررسی عملکرد گروه ردلاین و رویدادهای تبلیغاتی برند آیسی مانکی پرداخته  است که در ادامه می خوانید.

تبلیغات ارتباط دوسویه ای است میان برند و مخاطب

بابک معدن دار، مدیر ایده پردازی و مشاور تبلیغاتی درباره عملکرد تبلیغاتی گروه ردلاین می گوید: فعالیت تبلیغاتی گروه ردلاین به نسبت فعالیت های مشابه که این روزها مخاطبان ایرانی مشاهده می کنند، متفاوت است. این گروه رویدادهای تبلیغاتی پرهیجانی را برای مخاطبان اجرا می کند.

به هرحال شیوه عملکرد گروه ردلاین(Events and Activation) نیز یکی از ابزارهای تبلیغاتی برای ارتباط با مخاطبان است. شاید این تیم برخی ایده ها و ابزارهای اجرایی خود را از نمونه های خارجی الگو بگیرد اما به هرحال این شیوه برای مخاطبان ایرانی جذاب است و جای خالی آن در تبلیغات کشور حس می شد و جای خوشحالی دارد که تیمی این شیوه را با کیفیتی قابل قبول اجرا می کند.

تبلیغات ارتباط دوسویه ای میان برند و مخاطب است یعنی علاوه بر اینکه برند از تبلیغاتش به اهداف فروش و برندینگ خود می رسد، مخاطبان نیز دستاوردی را از تبلیغ کسب می کنند. مطمئنا مخاطبان در شیوه تبلیغاتی که گروه ردلاین انجام می دهد، درگیر شده و خاطره ای به یادماندنی خواهند داشت.

مخاطب در این شیوه سرگرم شده و زمانی پرهیجان را سپری می کند. در نظر داشته باشید فقط از این شیوه مخاطبانی که درگیر رویداد شده اند، لذت نمی برند بلکه مخاطبان از تماشای آن نیز لذت خواهند برد. به نوعی دیدن ویدئوهایی که از این رویداد تهیه شده هم می تواند برای مخاطبان جالب توجه باشد.

مخاطبان ایرانی واقعا به شادی و تفریح نیاز دارند و تفریحات آنها به دیدن تلویزیون یا رستوران رفتن محدود شده است، بر این اساس ایجاد تحرک در آنها و به وجود آوردن یک فضای شاد و پرهیجان برای آنها جذاب خواهد بود.

معدن دار درباره حضور برند آیسی مانکی در رویدادهای تبلیغاتی گروه ردلاین می گوید: درنظر داشته باشید که ابزار و روش ارتباطات باید با جایگاه برند همسو باشد و هر برندی نمی تواند از این شیوه تبلیغاتی استفاده کند.

شخصیت و رویکرد برند آیسی مانکی دقیقا با این شیوه تبلیغاتی هماهنگی دارد و با توجه به محصولات این برند، رسانه انتخاب شده متناسب و درست است. البته اگر بخواهیم در این باره دقیق تر صحبت کنیم باید از استراتژی و جایگاه سازی برند آیسی مانکی اطلاعاتی داشته باشیم، اما با توجه به ظاهر عملکرد برند و محصولاتش، شیوه اجرا شده هماهنگی خوبی با آیسی مانکی داشته است.

مخاطب شناسی نیز در اجرای این شیوه برای برندها از اهمیت زیادی برخوردار است. شیوه اجرا شده توسط گروه ردلاین مخاطب عام ندارد و به طور خاص گروهی را هدف قرار می دهد و معمولا برای قشر جوان جذاب تر است. پس از این لحاظ نیز شیوه اجرا شده با برند آیسی مانکی هماهنگ است چون مخاطبان این برند نیز بیشتر جوانان هستند.

رسانه ای و وایرال کردن ویدئوها کارایی اثر تبلیغاتی را بالاتر می برد

معدن دار می گوید: این شیوه تبلیغاتی شاید گروه مخاطبان وسیعی را پوشش ندهد اما ویدئوهای انتشار یافته پس از آن وسعت گروه مخاطبان را افزایش می دهد. این شیوه تبلیغاتی فقط با رسانه ای و ویرال کردن ویدئوها می تواند کارایی بیشتری پیدا کند. از این شیوه تبلیغاتی هم می توان در قالب یک کمپین بهره برداری کرد و هم می توان به طور مستقل استفاده کرد. در این باره بستگی به استراتژی ارتباطی برندها دارد که به چه شکل از آن در راستای فعالیت های خود استفاده کنند.

معدن دار درباره اینکه آیا روش اجرا شده توسط گروه ردلاین نمونه خارجی دارد یا خیر و اینکه گروه در این باره باید چه رویکردی را اجرایی کند، می گوید: بله، نمونه خارجی این شیوه وجود دارد اما مطمئنا گروه برای جذب مخاطبان ایرانی در اجرای ایده خود تغییراتی را لحاظ می کند. برای برخی مخاطبان ایرانی نیز شیوه های تبلیغاتی که از نمونه های خارجی الگوبرداری شده اند، جذاب تر است.

نکته جالب این است که نسبت به هر شیوه ای که از خارج کشور نیز وارد می شود، این دسته از مخاطبان مقاومت نمی کنند و به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. بنابراین گروه مورد نظر بعد از الگوبرداری باید رویکرد تازه ای به این شیوه بدهد و با اجرای ایده تازه در بازار این حوزه ماندگار شود وگرنه در طول زمان این شیوه نیز برای مخاطبان تکراری خواهد شد. مطمئنا ردلاینی ها در این زمینه مطالعه خواهند داشت و شیوه اجرای شان با جذابیت بیشتری انجام خواهد شد. آنها مخاطبان ایرانی را به خوبی شناخته اند و همین شناخت در ادامه راه به آنها کمک خواهد کرد.

تهیه یک سری ویدئوهای هیجانی  تبلیغاتی

هوتن هاشمی، مدیرگروه ردلاین درباره نحوه فعالیت این گروه می گوید: گروه ردلاین را تعدادی جوان که هر کدام در یک رشته  تخصصی فعالیت دارند، تشکیل می دهند. برای مثال یکی از اعضای گروه به طور تخصصی ورزش پارکور را دنبال می کند. این عضو علاوه بر ورزش، کار فیلمبرداری و... گروه را نیز انجام می دهد.

گروه ردلاین در حال تهیه یک سری ویدئوهای هیجانی  است که بخشی از آنها تبلیغاتی است و با حضور برندهای مختلف انجام می شود. این ویدئوهای هیجانی علاوه براینکه حرکتی تبلیغاتی برای برندها ست، مکان های دیدنی ایران را نیز به گروه مخاطبان وسیعی نشان می دهد و آنها را جذب مکان های توریستی و تجاری کشورمان می کند. همچنین باید بگویم که ایده پردازی و اجرای ویدئوهای تبلیغاتی کاملا توسط گروه ردلاین انجام می شود.

«زمین بازی جدید»

هاشمی درباره ویدئوهای تبلیغاتی که گروه ردلاین برای برند آیسی مانکی تهیه می کند، می گوید: هدف گروه ما اجرای شیوه های تبلیغاتی  است که مخاطبان را درگیر کند و به هیجان بیاورد. برند آیسی مانکی نوشیدنی های گازدار تولید می کند، پس اجرای شیوه تبلیغاتی که مخاطبان با آن هیجان زده شوند با شخصیت برند و محصولاتش نیز هماهنگی دارد.

این برند شعار جدیدی تحت عنوان «زمین بازی جدید» را طراحی کرده  است. برند به مخاطبانش می گوید که از هر مکانی می توانند زمین بازی جدیدی را برای خود مهیا کنند. شاید مخاطبان برای شان عجیب باشد که بتوانند در مرکز خرید نیز بازی کنند اما گروه ردلاین کیسه هوایی را در کف این مرکز خرید نصب و از حاضران دعوت به انجام حرکت های هیجانی و سقوط آزاد کرده اند.

این رویداد در مرکز خرید مگامال و نارنجستان محمودآباد انجام شده است. البته برای آیسی مانکی فضاهای مختلفی را در نظر گرفته ایم، برای مثال چندی پیش به کویر رفتیم و بازی جذابی را در آنجا انجام داده و ویدئویی را تهیه کردیم. این بازی ها در نقاط مختلف کشور به منظور درگیر کردن گروه مخاطبان وسیع تری انجام می شود.

با تمام امکانات محدود می توان تبلیغات خلاق نیز اجرا کرد

هاشمی درباره نحوه جذب مخاطب برای اجرای رویدادهای مختلف می گوید: اطلاع رسانی معمولا از طریق کانال گروه و صفحه اینستاگرام آن انجام می شود. بیشتر هدف مان حضور مخاطبان اصلی برند است اما حضور در رویدادها برای عموم آزاد است. عموم مردم علاوه بر مشاهده بازی ها، می توانند حضور هم داشته باشند و خودشان نیز بازی ها را امتحان کنند. ویدئوهای تهیه شده از رویدادها در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می شوند.

برای انتشار بیشتر ویدئوها از سلبریتی های اینستاگرامی نیز کمک می گیریم. این سلبریتی ها در برخی مواقع از سرعلاقه در این رویدادها شرکت می کنند و گاهی از استعداد های آنها حین اجرا نیز بهره برداری می کنیم.

هاشمی درباره اینکه آیا گروه ردلاین برای اجرای رویدادها از گروه های تبلیغاتی خارجی نیز الگوبرداری کرده اند یا خیر، می گوید: برخی رویدادها الگوبرداری از نمونه خارجی ا ست اما ایده  تعدادی از آنها توسط گروه طراحی و اجرا شده است. البته این نکته را نیز باید بگویم که رویدادهایی که ایده آنها الگوبرداری شده با تغییرات مختلفی اجرا می شوند؛ تغییراتی که برای مخاطبان ایرانی جذابیت بیشتری دارند.

هاشمی درباره بازخورد مخاطبان و تعداد بازدید ویدئوها می گوید: آمار دقیقی در این باره نداریم اما برخی ویدئوها در کانال گروه نزدیک به یک ونیم میلیون بازدید داشته اند. در نظر داشته باشید که ویدئوها ویرال شده اند و آمار دقیق دادن در این باره دشوار است، چون بسیاری کپی و بدون نام کانال گروه منتشر شده اند.

هاشمی درباره این شیوه تبلیغاتی می گوید: برندها از طریق این شیوه تبلیغاتی با هر بار پخش شدن ویدئوها دیده می شوند و این تکرار باعث تثبیت نام شان در ذهن مخاطبان خواهد شد. با اجرای این شیوه به همگان اعلام می کنیم که با تمام امکانات محدودی که در کشورمان وجود دارد، می توان راهکارهای تبلیغاتی خلاقی را اجرا کرد.

با این کار عنوان می کنیم که برای اجرای شیوه خلاق تبلیغات همه وسایل و لوازم را در اختیار داریم، مهم این است که بخواهیم و شروع به کار کنیم. در این رویدادها تمامی گروه مخاطبان با هر جنسیتی می توانند حضور داشته باشند و در این باره محدودیتی نداریم.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YJVAeMRg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه