جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب و کار (278)

بسته‌بندی متفاوت برای محصولات جدید

8 سال پیش ( 1394/6/3 )
 

پرسش: مدیر بازاریابی کسب‌و‌کاری در حوزه مواد‌غذایی در آبادان هستم که این کسب‌و‌کار چند سالی است مشغول فعالیت است. به تازگی محصول جدیدی را تولید کردیم و قصد داریم طعم‌ها و بسته‌بندی‌های متفاوتی را برای آن لحاظ کنیم. درباره این موضوع چه پیشنهاد‌هایی می‌کنید؟

پاسخ کارشناس: کشور ایران از مردمانی تشکیل شده که براساس موقعیت جغرافیایی، ذائقه‌های متفاوتی دارند به‌عنوان نمونه در جنوب کشور محصولاتی با مزه تند را بیشتر می‌پسندند یا در غرب کشور شیرین مزاج هستند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود براساس موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت طعم‌های متفاوتی را ارائه دهید و برای هر استان و منطقه‌ای در صورت امکان محصولی منطبق بر ذائقه این افراد تولید شود؛ البته این موضوع نیاز به تحقیقات بازار دارد که مشخص شود هر منطقه کشور چه ذائقه‌ای را بیشتر پسند می‌کنند.

2453475869708

از طرفی روانشناسی رنگ‌ها نیز در این موضوع از اهمیت بالایی بر خوردار است؛ به‌عنوان نمونه بسته‌بندی زرد رنگ در شهری مانند آبادان بیشتر موردپسند مردان آن منطقه است و بر همین اساس اگر بسته‌بندی زرد رنگ و منطبق بر ذائقه این افراد به آنها ارائه شود با استقبال بهتری مواجه می‌شود یا در شهر‌های شمال کشور رنگ سبز بیشتر مورد پسند این افراد است؛ می‌توان بسته‌بندی محصول را براساس مناطق مختلف جغرافیایی ارائه داد.

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که در شهری مانند آبادان که مردم معمولا ذائقه تندی دارند، محصولاتی با طعم شیرین هم ارائه شود و نباید به این دلیل که مردمان آن منطقه تندی را دوست دارند، محصولات دیگر ارائه نشود؛ چون ذائقه افراد نسبی است و در این میان ممکن است مهاجرانی از شهر‌های دیگر نیز در این شهر زندگی کنند که ذائقه تندی نداشته باشند و حتی با رنگ زرد ارتباط خوبی برقرار نکنند؛ به همین دلیل باید در شهری مانند آبادان هم محصولات دیگری ارائه شود.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AXvJMu6R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه