جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در شماره های پیشین به 37 توصیه مهم کارآفرینان برتر در راستای موفقیت در کسب وکار اشاره کردیم و حال به ادامه آنها می پردازیم.

38-پیشرفت خود را متوقف نسازید

در بسیاری از موارد مشاهده شده است که برخی از برندها با کسب اولین موفقیت خود اقدام به متوقف ساختن اقدامات خود می کنند. دلیل این امر نیز از نگاه آن ها به این خاطر است که محصول آن ها موفق شده است تا جایگاه مناسب خود را در دل بازار به دست آورد. به همین خاطر دیگر نیازی برای رشد و بهبود آن ها حس نمی کنند. این امر در حالی است که این شرکت ها توجهی به اقدامات سایر برندها نداشته و این امر باعث می شود تا موفقیت طولانی مدت را نتوانید به دست آورید. نکته دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد، این است که باید همواره در اقدامات خود انعطاف کافی را داشته باشید تا بتوانید با شرایط جدید به خوبی سازگار شوید.

موفقیت کسب و کار

39-یک تیم منسجم را شکل دهید

بدون در اختیار داشتن یک تیم منسجم و کارآمد، شما قادر نخواهید بود تا ایده های خود را به خوبی به مرحله اجرا درآورید. درواقع کارمندان به عنوان بازوی اجرایی شرکت محسوب شده و لازم است تا افرادی را به استخدام درآورید که به قدرتمندتر شدن شما کمک می کنند. در همین راستا توصیه می شود تا الگوی استخدامی مناسبی را ایجاد کرده و صرفا به رزومه و تجربه آن ها توجه نداشته باشید. در این رابطه ساخت افراد با مهارت از جذب آن ها دارای مزیت های به مراتب بیشتری خواهد بود. در نهایت این امر که چندین افراد منتخب را برای یک پست به عنوان آزمایشی مورد استفاده قرار دهید، در نهایت کمک می کند تا انتخاب بهتری را داشته باشید.

40-روابط خود را با سایرین تقویت کنید

به عقیده تئودور روزولت(بیست و ششمین رئیس جهمور تاریخ آمریکا) مهم ترین عنصر موفقیت در این است که بدانید چگونه با افراد ارتباط برقرار سازید. این امر بدون شک نکته بسیار مهمی است که مدیران نیز باید آن را مورد استفاده قرار دهند. درواقع این امر که بتوانید با کارمندان، سهامداران، مشتریان و حتی رقبای خود رفتار درست و مناسبی داشته باشید. در نهایت به شخصیت و جذابیت شما خواهد افزود. تحت این شرایط افراد تمایل خواهند داشت تا با شما ارتباط داشته و این امکان را به دست خواهید آورد تا بر قلب های آن ها نفوذ پیدا کنید که از آن به عنوان بالاترین مرحله تاثیرگذاری نام برده می شود. در این رابطه توصیه می شود تا همواره نگاهی واقع بینانه نسبت به وضعیت کنونی خود داشته و آینده خود را به خوبی مشخص کنید. تحت این شرایط مسیر دستیابی به آینده مطلوب، به روشی بهتر به وجود خواهد آمد. به عنوان نکته پایانی این بخش ذکر این نکته ضروری است که نحوه برقرار کردن ارتباط با سایرین امری مطلق نبوده و می توانید با توجه به شرایط تغییراتی را در روش های خود اعمال کنید.

41-اقدامات بازاریابی خود را مورد ارزیابی قرار دهید

این امر که نسبت به نتایج هر یک از اقدامات بازاریابی خود به درک جامعی دست پیدا کنید، شما را در تصمیمات آتی یاری خواهد کرد. توجه داشته باشید که در این رابطه تنها نباید توجه خود را به نتایج معطوف کرده و لازم است تا تمامی موارد تاثیرگذار را به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در نهایت توجه داشته باشید که این امر تنها شامل اقدامات شرکت نشده و لازم است تا سایر برندها را نیز زیر ذره بین قرار دهید. برای مثال ممکن است بازاریابی مستقیم را به عنوان شیوه اصلی خود مدنظر قرار داده باشید با این حال با تحلیل داده ها و اقدامات صورت گرفته در نهایت شبکه های اجتماعی و اینترنت را جایگزین آن کنید. به همین خاطر لازم است تا این امر به عنوان اقدامی مداوم صورت گیرد.

42-استعدادها را حفظ کنید

این امر که برنامه ای برای حفظ کارمندان حیاتی و استعدادهای موجود نداشته باشید، در نهایت باعث خواهد شد تا سایر رقبا به فکر جذب آنها باشند. بدون شک این امر شرکت را در موقعیت بدی قرار خواهد داد. به همین خاطر لازم است تا همواره نسبت به میزان رضایت شغلی این افراد توجه کافی را داشته و اقدامات محافظه کارانه لازم را صورت دهید. در همین راستا توصیه می شود تا همواره آینده روشنی را برای کارمندان خود ترسیم کرده و اهمیت آن ها را برای تیم شرکت یادآور شوید. فراموش نکنید که حس احترام و وجود برنامه بلندمدت برای تمامی کارمندان، خود محرک مناسبی برای افزایش حس وفاداری خواهد بود. اگرچه پرداخت دستمزد به صورت مرتب و بیمه کردن کارمندان از جمله موارد مهم محسوب می شود، با این حال بهتر است تا از این سطح فراتر رفته و در تلاش برای ایجاد محیطی منحصر به فرد باشید که کارمندان اطمینان داشته باشند که در جایی دیگر آن را تجربه نخواهند کرد. در آخر توجه داشته باشید که حمایت از کارمندان و عدم تحمیل فشار بیش از حد نیز در این رابطه تعیین کننده خواهد بود.

مطلب مرتبط: 100 توصیه مهم کارآفرینان برتر در راستای موفقیت در کسب و کار (قسمت اول)

43-به دنبال تخصص باشید

حضور افراد متخصص در شرکت باعث می شود تا سطح کاری ما با رشد چشمگیری مواجه گردد. اگرچه در موارد گذشته عنوان شد که ارزش ستاره سازی بیش تر است، با این حال توجه داشته باشید که این امر اقدامی زمان بر خواهد بود. با این حال شما در حال حاضر نیازمند رشد هستید، به همین خاطر لازم است تا در این رابطه به خوبی اقدام کرده و شرکت خود را به ترکیبی از افراد متخصص و جوان های بااستعداد و مستعد رشد، درآورید. در آخر توجه داشته باشید که در استخدام های خود لازم است تا ضعف ها و کمبودهای موجود را مدنظر قرار داده و با تحلیل آن ، مناسب ترین ها را به استخدام خود در آورده و فضاهای خالی موجود را به خوبی پر کنید.

44-به طور منظم امور مالی شرکت را بررسی و مدیریت کنید

همواره این احتمال وجود دارد که اتفاقات و سوءاستفاده های مالی ای صورت گیرد که شما از آن ناآگاه باشید. به همین خاطر لازم است تا همواره امور مالی را مورد بررسی قرار دهید. در نهایت این امر به شما کمک خواهد کرد تا به درک بهتری از وضعیت شرکت برسید که خود در تصمیم گیری های آتی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. در نهایت لازم است تا برای جرم های درون سازمانی، جریمه های سنگینی را تعیین کنید تا انگیزه ها برای این امر کاهش یابد.

45-اولویت استخدامی خود را بر روی افرادی قرار دهید که نسبت به آن ها شناخت کافی را دارید

اگرچه هیچ گاه توصیه نمی شود که خویشاوندانی را فاقد هیچ گونه صلاحیت کافی هستند، به استخدام خود درآورید. با این حال این امر که شناخت مناسبی نسبت به کارمند جدید خود داشته باشید، خود به استفاده بهتر و سرعت بخشی به هماهنگ سازی آن ها با محیط شرکت کمک خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است تا در ابتدای کار به دنبال افراد شایسته برای هر بخش باشید که نسبت به آن ها شناخت کافی را دارید. بدون شک این امر مزیت های بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال این امر مطلق نبوده و تنها توصیه می شود تا به اولویت استخدامی شما تبدیل شود. به همین خاطر نباید خود را محصور به آن تصور کرد.

46-مخاطبان خود را دسته بندی کنید

در بهترین حالت ممکن نیز شما قادر نخواهید بود تا تمامی افراد را تحت تاثیر قرار داده و به استفاده از برند خود ترغیب کنید. به همین خاطر لازم است تا قبل از شروع اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی خود، مخاطبان را در گروه های مختلف قرار داده و برای هر یک برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. برای مثال ممکن است در گروه نخست افرادی را قرار دهید که بیش ترین شانس را برای جذب آن ها خواهید داشت. بدون شک با این دسته بندی ها شما به درک بهتری از اقدامات ضروری دست پیدا خواهید کرد که خود از تحمیل هزینه های غیرضروری و ناکارآمد، جلوگیری خواهد کرد.

47-با تیم خود ارتباطی دوستانه داشته باشید

در این رابطه توجه داشته باشید که ارتباط شما باید کاملا متقابل باشد. در غیر این صورت تلاش های شما نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر شما نیز باید اجازه دهید تا افراد حاضر در شرکت بتوانند احساس نزدیکی کرده و بتوانند ارتباط خود را در سطح بالاتری حس کنند. در این رابطه این امر که به نظرات و حرف های آن ها به خوبی گوش داده و قبل از انجام هر کار اهداف را به خوبی برای آن ها تشریح کنید، خود گام مناسبی در این رابطه محسوب خواهد شد. در نهایت به هر میزانی که ارتباط بهتری را با کارمندان خود برقرار سازید، به همان میزان احتمال ترک شرکت از جانب آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

48-فرهنگ سازمانی مناسبی را شکل دهید

وجود فرهنگ سازمانی منحصر به فرد، باعث خواهد شد تا شرکت به نظم مناسبی دست یافته و در مسیری قرار گیرد که اهداف شرکت را در بر خواهد گرفت. اگرچه در این رابطه برخی بر این باور هستند که می توان از فرهنگ های موجود در سایر شرکت ها استفاده کرد، با این حال لازم است تا توجه داشته باشید که فرهنگ هر شرکتی با توجه به نیازها و شرایط موجود، شکل گرفته است. به همین خاطر هیچ تضمینی وجود ندارد که این امر برای شما نیز نتیجه بخش باشد. در همین راستا بهتر است تا تنها از آن ها برای ایده برداری استفاده کرده و فرهنگی منحصر به فرد را برای خود شکل دهید. در نهایت فراموش نکنید که این فرهنگ شما امری مطلق نبوده و می تواند با گذشت زمان، تغییراتی را در آن اعمال کنید.

49-چابک و نوآورانه بمانید

ممکن است به علت رویکرد نوینی که دارید، در ابتدای کار خود با موفقیت هایی مواجه شوید. با این حال در صورتی که برنامه ای برای حفظ این امر نداشته باشید، در نهایت تمامی نتایج برای شرکت شما مقطعی بوده و در سطحی محدود باقی خواهید ماند. در این رابطه توصیه می شود تا از انجام اقدامات جدید واهمه ای نداشته و در این راه از توصیه مشتریان خود نیز استفاده کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که تمامی برندهای جهانی، شکست های متعددی را تجربه کرده اند. به همین خاطر لازم است تا دیدگاه خود را نسبت به این مسئله تغییر داده و آن را به عنوان یک دوره آموزشی، تلقی کنید. در همین راستا مطالعه کتاب طرز فکر اثر کارول دوک می تواند به شما کمک بسیاری کند. نویسنده در این کتاب به خوبی نشان می دهد که طرز فکر افراد چگونه می تواند بر روی عملکرد آن ها تاثیرگذار باشد. در نهایت شما با مطالعه آن موفق خواهید شد تا نوع تفکر خود نسبت به مسائل مختلف را بهبود بخشیده و شاهد تغییرات مثبت شکل گرفته، باشید.

50-داده ها را در مکانی مناسب جمع آوری کنید

اگرچه امروزه تقریبا تمامی شرکت ها از اهمیت داده و اطلاعات برای رشد شرکت به خوبی آگاه هستند، با این حال در این رابطه معمولا تنها به مرحله گردآوری آن ها توجه نشان داده و این امر باعث می شود تا از دیگر جنبه های مهم در این رابطه غافل شوند. درواقع برای استفاده درست از اطلاعات و ایجاد یک پایگاه داده مناسب، شما به سیستم ذخیره و مکان مطلوب نیاز خواهید داشت. به همین خاطر لازم است تا پس از گردآوری اطلاعات مورد نیاز خود از منابع و روش های مختلف، نسبت به دسته بندی، مرتب کردن و حفظ آن ها فعالیت های لازم را صورت دهید. فراموش نکنید که در غیر این صورت شما در معرض تعداد بی شماری اطلاعات قرار خواهید گرفت که مراجعه کردن به آن ها و استخراج داده های مورد نیاز، امری کاملا دشوار خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که تمامی اطلاعات از درجه اهمیت یکسان برخوردار نبوده و به همین خاطر لازم است تا محدودیت دسترسی مناسبی را نیز ایجاد کنید. این امر احتمال لو رفتن اطلاعات حیاتی را به شدت کاهش خواهد داد. در نهایت توصیه می شود تا برای این امر تیمی را مسئول رسیدگی به آن کرده و فضای کافی را در اختیار آن ها قرار دهید.

51-اصول تغییر جهت درست را به خوبی یاد بگیرید

انجام هر کاری در صورتی که طبق اصول و قواعد آن جلو برود، شانس موفقیت بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. بدون شک در کسب و کار خود در مقاطعی نیازمند تغییر اقدامات خود خواهید بود. درواقع ممکن است تصمیمات شما نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد و به همین خاطر لازم است تا بازگشت سریعی را صورت دهید. با این حال این امر از اصول و قواعدی برخوردار است که بدون رعایت آن ها، ریسک کار شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. نمونه های متعددی مشاهده شده است که شرکت ها قادر به بازگشت نبوده که این امر ریشه در عدم انجام درست تغییر جهت است. خوشبختانه امروزه مقالات و کتاب های متعددی در این رابطه منتشر شده است که می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

52-از تمامی امکانات خود برای رشد استفاده کنید

در کسب وکار خود لازم است تا همواره نگاهی به عقب داشته و اقدامات صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به درستی اقدامات خود به اطمینان رسیده و تصویر درستی را از وضعیت فعلی خود به دست آورید. تحت این شرایط ممکن است شما به مواردی برخورد کنید که در صورت توجه کافی، بتواند به یکی از ابزار قدرت شما تبدیل شود. اگرچه ممکن است پرداختن به این موارد کمی غیرمعمول به نظر برسد، با این حال توجه داشته باشید که جهان در اختیار افرادی خواهد بود که از جسارت کافی برخوردار باشند. به همین خاطر لازم است تا از پرداختن به روش های نوین واهمه ای نداشته و تنها پیشرفت و ترقی خود را مورد توجه قرار دهید. با این حال لازم است تا برنامه ای برای شکست خود نیز در این گونه طرح ها داشته باشید تا با غافلگیری مواجه نشوید.

53-به رقبای خود کمک کنید

اگرچه برخی بر این باور هستند که باید تمامی امکانات رشد را برای سایر شرکت ها نابود ساخت، با این حال توجه داشته باشید که یک شرکت ممکن است تنها در مقطعی رقیب شما محسوب شده و بعدها اهداف مشترک زیادی را با شما پیدا کند. بدون شک در صورتی که رفتار مناسبی با سایر برندها داشته باشید، شانس همکاری و یافتن دوست و متحدان جدید برای شما افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود تا از همان ابتدای کار خود به آگاهی درستی نسبت به شرکت های موجود دست پیدا کرده و در تلاش برای ایجاد رابطه های خوب با شرکت هایی که وجه اشتراکاتی را با شما دارند باشید. در نهایت فراموش نکنید که در عصر حاضر دیگر نمی توان بدون ارتباط با سایرین به موفقیت چندانی دست پیدا کرد. همچنین این اقدامات به افزایش جایگاه و سطح صنعت شما نیز منجر خواهد شد که بدون شک منافعی را برای شما به همراه خواهد داشت.

54-نسبت به استخدام های خود آگاه باشید

در تمامی شرکت ها می توانید افرادی را بیابید که حضور آن ها عملا در شرکت ضرورتی ندارد. با این حال مدیران این شرکت ها به علت نگاه سنتی خود، افزایش تعداد نیروی انسانی را به منزله افزایش قدرت و محدوده توانایی های خود تلقی می کنند. این امر در حالی است که استخدام های شما باید کاملا متناسب با نیاز شما صورت گیرد. همچنین توجه به افرادی که قادر خواهند بود تا به صورت همزمان چندین وظیفه را صورت دهند، از دیگر مواردی است که در استخدام های خود لازم است تا به آن توجه کافی را داشته باشید. تحت این شرایط حتی در سخت ترین شرایط نیز شما نیازی به تعدیل نیرو نداشته و می توانید انسجام تیم خود را حفظ کنید. بدون شک این اقدام هزینه های شرکت را با کاهش مواجه خواهد کرد که خود فرصت انجام اقدامات دیگر را برای شما به همراه خواهد داشت. درواقع این امر که بتوانید اقدامات دیگری را در حوزه کاری خود صورت دهید، با توجه به تنوعی که در درآمدهای شما ایجاد خواهد کرد، احتمال ورشکسته شدن شما را به شدت کاهش خواهد داد. در نهایت استفاده آزمایشی و دورنگاری نیز از دیگر اقداماتی است که باید قبل از فرآیند استخدامی خود مورد توجه قرار گیرد.

55-محتوای ارزشمند تولید کنید

وبلاگ نویسی و ایجاد محتوا یکی از بهترین روش ها برای تضمین موفقیت در درازمدت است. با این حال فراموش نکنید که در این رابطه شما باید به دنبال ایجاد محتوا باشید. در غیر این صورت شما تنها به بازنشر اقدامات سایرین خواهید پرداخت که بدون شک موفقیت حداکثری را به ارمغان نخواهد آورد. در این رابطه تنها به کیفیت مطالب توجه نداشته و جنبه های زیبایی کار را نیز مدنظر قرار دهید.

56-پیگیر تبلیغات خود بوده و آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید

بدون ارزیابی و پیگیری اقدامات تبلیغاتی خود، اقدامات آتی شما با ریسک بسیار بالا همراه خواهد بود. در موارد متعددی مشاهده شده است که برخی از شرکت ها اقدام به تهیه تبلیغی می کنند که مشابه آن در گذشته تولید شده است. همین امر باعث می شود تا آن ها به صورت ناخواسته متهم به فریب و کپی برداری شوند. همچنین این امر که از میزان موفقیت و اشتباهات طرح های خود آگاهی داشته باشید، باعث می شود تا از تکرار مجدد آن ها جلوگیری شود. در نهایت توجه داشته باشید که فرصت های تبلیغاتی شما ممکن است بسیار محدود باشد، به همین خاطر نباید آن ها را به علت عدم اقدامات درست خود، از دست داد. در این رابطه استفاده از تکنولوژی و روش های نوین نیز از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه شما قرار گیرد. برای مثال امروزه سرویس گوگل ادوردز، از جمله امکانات تبلیغاتی مفیدی محسوب می شود که بسیاری از شرکت ها نسبت به آن بی تفاوت هستند.

57-فراموش نکنید که حواشی همواره مخرب نیستند

همواره حواشی برای افراد جذابیت بسیار بالایی را به همراه دارد. به همین خاطر هم است که خبرنگاران به صورت مداوم در تیترهای خود به دنبال عناوینی هستند که به نوعی در ذهن مخاطب حاشیه ای را ایجاد می کند. در این رابطه اگرچه تصور می شود که شرکت ها مورد تهاجم، همواره قربانی های ماجرا محسوب می شوند. با این حال جالب است بدانید که بسیاری از این حواشی ها به دستور خود آن ها ایجاد و پخش می شوند. علت این امر نیز به این خاطر است که با این اقدام شرکت ها در صدر اخبار قرار گرفته و موفق می شوند تا برند خود را در معرض نمایش قرار دهند. با این حال توجه داشته باشید که این امر باید کاملا تحت کنترل شما باشد، در غیر این صورت پایان ماجرا ممکن است کاملا به ضرر شما باشد. در نهایت شما می توانید با ایجاد حاشیه های منفی برای رقبای خود، روند رو به رشد آن ها را با کندی محسوسی مواجه سازید.

58-پیشرفت های کوچک را مدنظر خود قرار دهید

بدون شک برنامه های بلندمدت برای پیشرفت شما همواره با ریسک بالا همراه خواهد بود. درواقع ممکن است همه چیز مطابق برنامه ریزی شما جلو نرود. به همین خاطر لازم است تا همواره برنامه های کوچک را برای پیشرفت خود مورد توجه قرار داده و آن ها را مورد استفاده قرار دهید. درواقع شما می توانید یک برنامه بزرگ را تجزیه کرده و به تعدادی برنامه کوچک تبدیل کنید که بدون شک انجام آن ها با سهولت بیش تری همراه خواهد بود. در نهایت این امر باعث می شود تا روند رو به پیشرفت شما همواره با صعود همراه باشد.

59-منابع خود را به درستی برای هر بخش اختصاص دهید 
بسیاری از شرکت ها در سرتاسر جهان با معضل رشد ناهمسان مواجه هستند. علت اصلی این امر نیز به این خاطر است که آن ها به صورت درست منابع خود را در بخش های مختلف، تقسیم نکرده و همین امر باعث می شود تا در برخی از بخش ها پیشرفت های مطلوب و در سایر بخش ها عملا به مانند یک شرکت تازه کار باشند. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا شما امکان رقابت را با سایرین نداشت و به علت عدم وجود امکانات درون سازمانی، امکان رشد حداکثری از شما سلب خواهد شد. اگرچه این امر بسیار طبیعی است که برخی از بخش ها برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار باشد، با این حال نباید این امر باعث شود تا کاملا از رسیدگی به سایر بخش ها غافل شده و عملا برنامه ای برای پیشرفت آن ها در اختیار نداشته باشید.

60-واقع گرا باشید

این امر که بخواهید در تمامی بخش ها حضور داشته و اقداماتی را صورت دهید، در نهایت باعث خواهد شد تا مجبور به فعالیتی باشید که عملا خارج از محدوده توانایی شما است. به همین خاطر لازم است تا محدوده عملکردی خود را در سطح مشخصی محدود نگه داشته و برای افزایش آن، به صورت مرحله ای عمل کنید. درواقع این امر که تنها یک اقدام جدید را مورد استفاده قرار دهید و تا زمان رسیدن به مهارت کافی در آن، به دنبال اقدامات دیگر نباشید، بدون شک سیاست درست در این رابطه خواهد بود.

61-ایجاد تغییرات ساختاری برای افزایش فروش 

افزایش کارایی در هر بخشی بدون اعمال تغییرات ممکن نخواهد بود. در این رابطه بدون شک بقای شرکت شما به میزان سود دریافتی بستگی خواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا همواره به دنبال روش هایی باشید که به افزایش میزان فروش شما کمک خواهد کرد. با این حال همواره تغییرات سطحی نمی تواند نتیجه بخش باشد. علت این امر به این خاطر است که احتمال دارد به مرور زمان، یکی از ساختارهای شرکت با فرسودگی مواجه شده و دیگر نتوانید با تکیه بر آن به نتایج مورد نیاز خود دست پیدا کنید. اگرچه این امر ممکن است دشوار به نظر برسد، با این حال به علت اهمیتی که برای رشد بدنه شرکت به همراه خواهد داشت، لازم است تا نسبت به اعمال تغییرات به موقع، آگاه و فعال باشید. در نهایت این امر که همواره حقوق ثابتی را مدنظر کارمندان خود قرار نداده و عملکرد آن ها را معیار کار بدانید، باعث خواهد شد تا همگان تلاش کافی را برای نمایش بهترین عملکرد ممکن از خود نشان دهند.

62-همه چیز را با یک مثال توضیح دهید

بدون شک سطح دانش تمامی افراد حاضر در شرکت، از یک مرتبه یکسان نخواهد بود. به همین خاطر نمی توانید توقع داشته باشید که تمامی مسائل برای تمامی افراد کاملا روشن و واضح باشد. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره در تلاش برای توضیح درست مسائل و قانع کردن آن ها باشید. این امر که بتوانید به اقدامات افراد معنای درستی ببخشید، بدون شک عملکرد آن ها را متحول خواهید ساخت. اگرچه برخی این امر را بسیار وقت گیر و سخت تلقی می کنند. با این حال در صورتی که بتوانید به مقاله های درستی در این رابطه دست پیدا کنید، بدون شک در این رابطه موفق خواهید بود.

63-هزینه های درون سازمانی خود را کاهش دهید

با نگاهی به هزینه های متداول خود، مواردی را مشاهده خواهید کرد که عملا وجود آن ها ضرورتی را برای شما به همراه نخواهد داشت. برای مثال این امر که همواره برای سفرهای خود از هواپیما های درجه یک استفاده کنید، بدون شک بار مالی سنگینی محسوب خواهد شد. با این حال شرکت ها به علت عدم توجه به آن ها عملا از راه های ارزان قیمت تر غافل می شوند. در این رابطه توصیه می شود تا همواره نگاهی به هزینه های جاری خود داشته و به دنبال روش های خلاقانه برای کاهش آن ها باشید. در نهایت با این اقدام شما هزینه هایی را برای خود ذخیره خواهید کرد که بعدها می تواند در جایی ضروری مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر موارد رایج در این رابطه، وجود قهوه و نوشیدنی های مختلف است. اگرچه این نوشیدنی ها می تواند بر روی عملکرد کارمندان تاثیر مثبتی را به همراه داشته باشد، با این حال در صورتی که در این رابطه برنامه و محدودیتی را مشخص نکرده باشید، خود باعث وقفه های طولانی در کار افراد خواهد شد. در نهایت شما با این اقدام قادر خواهید بود تا منابع مالی لازم برای تنوع بخشیدن به تنقلات کارمندان خود را به دست آورید. بدون شک این امر با استقبال بیش تری از سوی کارمندان همراه خواهد بود.

64-از مقایسه در زمان مناسب استفاده کنید

اگرچه برخی بر این باور هستند که مقایسه بدون فایده است با این حال فراموش نکنید که این امر به مانند هر چیز دیگر یک امکان محسوب می شود، که نحوه استفاده از آن معیار خوب و یا بد بودن آن خواهد بود. برای مثال این امر که وضعیت گذشته خود را در زمینه تبلیغات با حال حاضر مقایسه کنید، به شما کمک خواهد کرد تا جنبه های رشد خود را پیدا کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای آینده خود داشته باشید. با این حال این امر تنها در رابطه با گذشته شما نبوده و حتی مقایسه با سایر شرکت ها نیز در صورتی که در زمان مناسب آن صورت گیرد، فواید بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

65-کسب وکار خود را در مرکز توجهات قرار دهید

به هر میزان که بیش تر در ذهن مخاطب تکرار شوید، به همان میزان شانس موفقیت شما در فروش افزایش پیدا خواهد کرد. در این رابطه توصیه می شود تا همواره به دنبال موقعیت هایی باشید که باعث می شود تا شما در مرکز توجهات قرار گیرید. با این حال فراموش نکنید که این امر باید در مسیری مثبت صورت گیرد تا نتایج منفی را به همراه نداشته باشد. برای مثال این امر که حضور شما در ذهن جامعه هدف به علت یک اتفاق بد باشد، بدون شک نتیجه عکس را به همراه خواهد داشت. در نهایت توجه داشته باشید که بهتر است تا توجه را به تکیه بر قابلیت ها و موفقیت های خود، به دست آورید. این امر بالاترین مرتبه در این رابطه محسوب خواهد شد.

66-به دنبال مربی ای برای خود باشید

این امر که همواره نگاهی به خود داشته باشید، باعث خواهد شد تا به درک درستی از کمبودهای خود دست پیدا کنید. باور بسیار نادرست در رابطه با مدیران این است که آن ها افرادی با قابلیت ها نامحدود هستند. این امر در حالی است که هر فردی از محدوده توانایی های خاصی برخوردار بوده و این امر که به مرور زمان مدیری نیازمند بازنگری در توانایی های خود و تقویت آن ها داشته باشد، امری کاملا طبیعی خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که بهتر است تا از فردی باتجربه بخواهید تا به شما کمک کند. درواقع وجود چنین مربی ای به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید آموزش های لازم را سپری کرده و سطح بالای خود را حفظ کنید. با این حال این امر تنها مختص به مدیر شرکت نبوده و تمامی کارمندان می توانند در این رابطه اقدامات لازم را برای خود صورت دهند. این امر حتی از جانب شما نیز می تواند مدیریت شود. درواقع این امر که از افراد باتجربه در هر بخش بخواهید که مربی افراد تازه کار باشند، خود به رشد سریع شرکت منجر خواهد شد.

مطلب مرتبط: رموز موفقیت در کسب و کار

67-به یک گروه کسب وکاری بپیوندید

در هر صنعتی، گروه هایی وجود دارند که از مجموعه ای از شرکت های فعال در آن حوزه شکل گرفته و افراد حاضر در آن به یکدیگر برای ارتقای جایگاه صنعت خود، کمک می کنند. با توجه به مزیت های این امر توصیه می شود تا از همان ابتدای کار خود به دنبال گروهی همسو با اهداف خود باشید. با این حال فراموش نکنید که عضویت در گروه با قبول شرایط و الزامات آن همراه خواهد بود. به همین خاطر نباید بدون فکر و برنامه در این رابطه اقدام کرد. در نهایت در صورتی که گروه مدنظر خود را پیدا نکردید، توصیه می شود تا خود به دنبال ایجاد آن باشید.

68-مدیریت زمان را جدی بگیرید

عملکرد حال حاضر شما ممکن است کاملا رضایت بخش باشد، با این حال همواره جایی برای پیشرفت وجود خواهد داشت. بدون شک این امر تنها زمانی میسر خواهد بود که سیستم مدیریت زمان خود را بهبود بخشید. در این رابطه ایجاد فهرست اقدامات و اولویت بخشی به آن ها، از جمله اقدامات اولیه و بسیار مهم محسوب می شود. تحت این شرایط شما با مواردی مواجه خواهید شد که عملا هیچ گونه ضرورتی را برای شرکت نداشته و امکان حدف و جایگزین کردن آن ها وجود دارد. در نهایت این امر که آخرین مقالات منتشر شده در این رابطه را مورد مطالعه قرار دهید، بدون شک در این رابطه کمک مطلوبی محسوب خواهد شد.

69-برای زمان صبحگاه خود برنامه ای دقیق داشته باشید

برای تقریبا تمامی افراد، زمان صبح تنها به معنای بیدار شدن و رفتن به محل کار است. این امر در حالی است که مدیران موفق همواره برخی از اقدامات خود را به این زمان موکول می کنند. برای مثال برنامه ریزی روزانه و ورزش از جمله اقداماتی است که شما را برای یک روز فوق العاده آماده خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود تا حداقل دو ساعت قبل از خارج شدن از منزل خود، بیدار شده و از اهمیت ورزش برای حفظ سلامتی و آماده سازی ذهن خود، غافل نشوید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xpbHzmlC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه