پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

حفظ اختیار عمل در استفاده از ابزار

5 سال پیش ( 1397/7/22 )
پدیدآورنده : مهدی کاظمیون  

رابرت مپل تورپ(Robert Mapplethorpe) یکی از مشهورترین عکاسان قرن بیستم بود که رفتار او در قبال ابزارهایش درس هایی برای کارآفرینان امروز به همراه دارد.

در سال 1970 مپل تورپ از دوستی یک دوربین 360 Land اجاره کرد. این دوربین دستگاهی سیاه و سفید و زمخت، اما از نظر فنی ساده بود. وی این دوربین را چون «صداقت بیشتری در خود داشت» به عنوان ابزاری خلاقانه جهت ابراز احساسات خود انتخاب کرد.

مپل تورپ در ادامه حرفه خود توان خرید ابزارهای بهتری را به دست آورد، اما همچنان از دوربین نه چندان پیشرفته خود استفاده می کرد.

این کار به روشنی برخواسته از خلاقیت وی بود، اما کارآفرینان علاقه مند به نوآوری نیز می توانند نکاتی از این رویه بیاموزند.

در اینجا در مورد افرادی صحبت می کنم که به دنبال ابزارهای در دسترس با بهره وری بالا هستند و می خواهند بدانند کدام نرم افزار یا خدمات برای یافتن مشتریان و طرفداران بیشتر ایده آل هستند.

خود را به چند ابزار دستچین شده محدود کنید

«اگر روزی سپری شود که در آن کاری مربوط به عکاسی انجام ندهم، مانند این است که امری ضروری برای زندگی را نادیده گرفته ام و یا یادم رفته است از خواب بیدار شوم.»

گرچه مپل تورپ این امکان را داشت که از دوربین های گران تر و قدرتمندتر استفاده کند، خود را به عکاسی با دوربین ارزان قیمت محدود کرد تا بتواند عکاس بهتری شود.

یک نویسنده ممکن است به جای اینکه دائماً در فکر آخرین نرم افزار خودانتشاری باشد، از برنامه ای استفاده کند که با آن آشنایی دارد. یک کارآفرین با یک کسب و کار اینترنتی نوپا می تواند به جای اینکه دائماً در فکر ابزارهای پیشرفته اتوماسیون بازاریابی باشد، خود را به یک سرویس دهنده ایمیل محدود سازد.

با این کار نویسنده و کارآفرین می توانند به جای نگرانی درباره آخرین نرم افزار دیجیتال، ویژگی های قابل تنظیم آن، به روزرسانی ها، کلمات عبور و مواردی نظیر اینها، بر بهبود محصولات خود تمرکز کنند.

مطلب مرتبط: کسب و کار

کار را در اولویت قرار دهید

«من وسواس خاصی نسبت به زیبایی دارم. می خواهم همه چیز بی نقص باشد و خب البته هیچ چیز بی نقص نیست. این وضعیت بدی است چون آدم هیچ وقت راضی نمی شود.»

مپل تورپ از طریق عکاسی صرف و نه پرداخت شهریه کلاس های گرانقیمت، آموخت که یک عکس خوب چه ویژگی هایی دارد.

به طور مشابه یک کارآفرین که می خواهد وب سایتی سودآور راه اندازی کند، نیازی ندارد پیش از راه اندازی کامل وب سایتش، کار با وردپرس را به طور دقیق بیاموزد. او به جای این کار می تواند بر روی حل مسئله جذب مشتری به صفحات یک وب سایت تازه کار تمرکز کند. در نهایت پاسخ به این سؤال است که به کارآفرین می آموزد محتوای خوب برای یک وب سایت چگونه تهیه می شود. کارآفرینان ضمن انجام این کار، مهارت های ثانویه مانند وردپرس، طراحی و دیگر موارد را نیز می آموزند.

برای خود حد و مرز تعیین کنید

«در عکاسی شما هدفگیری می کنید؛ مقدار زیادی انرژی صرف لحظات کوتاه می شود و سپس به سراغ سوژه بعدی می روید.»

قیود منجر به خلاقیت می شوند. مپل تورپ در بسیاری نمایشگاه هایش به جای وسواس به خرج دادن در مورد رنگ ها، خود را مقید به استفاده از عکس های سیاه و سفید کرده بود.

فرض کنید نگران این هستید که پول زیادی برای راه اندازی کسب و کار رویایی خود نیاز دارید، اما توان مالی سرمایه گذاری بر روی مواردی چون تبلیغ محصول یا خدمات خود در گوگل یا فیس بوک را ندارید.

حال می توانید ساعت 3:43 صبح بیدار بمانید و نگران نداشته های تان باشید، یا می توانید برای سرمایه خود حد و مرز تعیین کنید و آن را بر روی یک منبع جذب بازدید ارزان سرمایه گذاری کنید.

برای مثال می توانید تحقیق کنید که چگونه می توانید وب سایت خود را بهینه سازید و به صورت خودکار رتبه مناسبی در گوگل به دست آورید تا بازدید رایگان و تأثیرگذاری از وب سایت شما صورت گیرد.

روند کاری را نسبت به ابزار در اولویت قرار دهید

من نیز به اندازه دیگر افراد عاشق ابزار هستم، اما گاهی اوقات ابزار بر سر راه سازنده قرار می گیرد.

ابزاری که ما استفاده می کنیم از جنبه های گوناگونی دچار مشکل هستند. آنها ما را وسوسه می کنند بر روی لینک ها کلیک کنیم، کلیدهای مختلفی را فشار دهیم، گزینه های متفاوتی را انتخاب کنیم، میان صفحات جا به جا شویم و آنها را بالا و پایین کنیم. این ابزار تشنه توجه، همواره ما را به سمت خود می کشانند و میان ما و کارمان فاصله می اندازند.

راه حل این است که مطلع باشید چه ابزاری در دسترس و چه زمانی به یک نرم افزار، محصول یا خدماتی خاص برای حل یک مسئله نیاز دارید.

در نهایت کسب وکار شما باید نسبت به هر ابزاری در اولویت باشد.

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HXmVCl3a
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه