جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در 20 ژوئن 2018 کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام، اعلام کرد که این پلتفرم از تلویزیون ویژه اینستاگرام تحت عنوان IGTV رونمایی خواهد کرد. این سرویس در حقیقت یک اپ وابسته به اینستاگرام محسوب می شود. نکته جالب در مورد IGTV امکان دسترسی از درون اپ اینستاگرام به آن است.

مزیت اصلی تلویزیون اینستاگرام امکان بارگذاری ویدئوهای یک ساعته است. این استراتژی اینستاگرام حاکی از جهت گیری این برند به سوی جلب نظر کاربران پلتفرم هایی نظیر یوتیوب و اسنپ چت است. اقدام اینستاگرام برای توسعه بارگذاری محتوای ویدئویی در زمینه بازاریابی تأثیر بسیار مهمی بر جای گذاشته است. بر این اساس در چند ماه گذشته بسیاری از برندها به سوی استفاده از محتوای ویدئویی برای کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی شان جلب شده اند.

همزمان با معرفی سرویس تلویزیونی تیم فنی اینستاگرام دستیابی به یک میلیارد کاربر را اعلام کرد. به این ترتیب آنها پس از فیس بوک و یوتیوب به سومین پلتفرم بزرگ دنیا بدل شده اند. توسعه کاربران اینستاگرام به معنای ضرورت پرداختن به سلیقه های متفاوت تری است. شاید به همین دلیل تیم فنی اینستاگرام به سوی معرفی سرویسی مانند IGTV حرکت کرده است.

آنچه برندها در مورد IGTV باید بدانند

• ویدئوها در این سرویس تمام صفحه هستند

• مدت زمان ویدئوها از 15 ثانیه تا 60 دقیقه متغیر خواهد بود (ویدئوهای کامل و 60 دقیقه ای فقط برای اکانت های رسمی قابل دسترسی است)

• کاربران امکان مشاهده محتوای این سرویس از درون اپ اینستاگرام را خواهند داشت

• ویدئوها به صورت خودکار پس از لمس آیکون IGTV برای کاربران به نمایش در خواهد آمد

• سازندگان ویدئو امکان افزودن اطلاعات بیشتر با استفاده از سرویس «کشیدن صفحه» را خواهند داشت

• بخش های «مشهور» و «ادامه مشاهده: نیز به منظور معرفی ویدئوهای بیشتر در این سرویس قرار دارد

• در داخل سرویس IGTV کاربران امکان انتخاب از بین تب های «برای شما»، «دنبال شده»، «مشهور» و «ادامه مشاهده»را خواهند داشت

• کاربران امکان لایک و درج کامنت برای هر ویدئو را خواهند داشت

• سازندگان ویدئوها کانال رسمی خود را خواهند داشت (درست مانند یوتیوب)

• ویدئوهای IGTV امکان بارگذاری مشترک در بخش Fcebook Watch را نیز دارد

• حداکثر سایز ویدئوها برای بارگذاری 3.6 گیگ است

• فرمت فایل ها باید همگی MP4 باشد

• تصویر کاور ویدئوها باید در فرمت JPG ارائه شود

• اکنون امکان تبلیغاتی برای این سرویس وجود ندارد. با این حال تیم فنی اینستاگرام برنامه هایی برای درآمدزایی سازندگان ویدئوهای مشهور در نظر دارد

مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم

برندها چگونه باید استفاده حداکثری از IGTV داشته باشند؟

به هنگام معرفی سرویس IGTV سیستروم اعلام کرد که دو نفر از افراد تأثیرگذار در اینستاگرام در حال استفاده از این سرویس هستند. یکی از آنها اکانت LaurDIY است که در زمینه انتشار ویدئوهای آموزشی فعالیت دارد. دیگری King Bach است که در حوزه به اشتراک گذاری جدیدترین ویدئوهای طنز کار می کند. صرف نظر از شیوه فعالیت این دو برند در اینستاگرام سایر برندها امکان به کار گیری ایده های تازه برای بهبود روند بازاریابی خود را دارند. یک ایده مناسب در این بخش استفاده از تجربه های مان در زمینه فعالیت در یوتیوب است. در هر صورت سرویس جدید اینستاگرام شباهت زیادی با یوتیوب دارد.

برندهای موفق در زمینه استفاده از IGTV

برندها و افراد تأثیرگذار پس از معرفی سرویس IGTV به سرعت به سوی استفاده از آن جهت گیری کردند. نکته جالب در مورد این برندها و افراد زمینه های کاری متفاوت آنهاست. بر این اساس در ادامه به بررسی برخی از برترین نمونه های استفاده از تلویزیون اینستاگرام از سوی برندها خواهیم پرداخت.

زویی در شهر

زویی کی از طراح های جوان حوزه پوشاک و مد است. وی با استفاده از سرویس IGTV اقدام به راه اندازی کمپین ویدئویی «نمایش زویی» کرده است. برنامه وی دقیقا مشابه با کانال های نام آشنای یوتیوب طراحی می شود. هر بخش شامل پرسش و پاسخ و ارائه توصیه های کاربردی در زمینه شیوه های استفاده از آخرین مدهای روز است. البته اغلب بخش های برنامه زویی کمتر از یک ساعت است. به همین دلیل هم در میان کاربران علاقه مندان خاص خود را دارد.

تا به حال دو بخش از برنامه زویی بر روی اینستاگرام بارگذاری شده است. در بخش اول به طور کامل زویی به پرسش و پاسخ به فالوورهای خود پرداخت. در بخش دوم نیز زویی به سراغ خرید از یک مرکز فروش در لانگ بیچ رفت. در خلال این خرید زویی توصیه های جالبی را به فالوورهای خود در زمینه استفاده از لباس های مختلف کرد.

پترا کولینگز

پترا کولینگز یکی از عکاس های بسیار مشهور کانادایی است. وی از بخش IGTV برای توسعه و بازاریابی ویدئو کوتاه جدیدش با حضور سلنا گومز استفاده کرد. تیزرهای پترا که هرکدام کمتر از 30ثانیه هستند، به طور عمده بر روی ترغیب مخاطب نسبت به ویدئوی اصلی تمرکز دارد. براساس اعلام رسمی پترا ویدئوی اصلی پس از انتشار در همین بخش IGTV قرار خواهد گرفت.

اِورلن

اورلن به طور عمده به خاطر استوری های فوق زیبای خود در اینستاگرام شهرت دارد. این برند جزو اولین اکانت های مشتاق برای استفاده از سرویس تلویزیونی اینستاگرام بود. در آخرین نسخه از ویدئوی IGTV این برند آنها به خوبی هدف شان از فعالیت در سرویس جدید اینستاگرام را مشخص ساخته اند. بر این اساس آنها به دنبال توسعه ماهیت جذاب استوری های خود در این بخش هستند. به این ترتیب کاربران بیش از پیش از محتوای جذاب اورلن لذت خواهند برد.

The Klog

برند کلوگ (وبلاگ زیبایی کره ای) به مانند فعالیتش در بخش استوری در زمینه استفاده از IGTV هم هدف واحدی را دنبال می کند. هدف آنها به اشتراک گذاری توصیه های اختصاصی در زمینه شیوه های استفاده از لوازم آرایشی و زیبایی است. مزیت اصلی تلویزیون اینستاگرام برای آنها امکان استفاده از ویدئوهای طولانی به منظور آموزش نحوه استفاده از لوازم مختلف آرایشی و مراقبتی است.

همچنین با ساخت ویدئوهای طولانی آنها فرصت بیشتری برای همکاری با برندهای بزرگ در اختیار خواهند داشت. این امر بال طبع میزان درآمد آنها را نیز افزایش خواهد داد.

مطلب مرتبط: ۵ نکته بازاریابی جهت برندسازی در اینستاگرام

نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک بزرگترین برند غیر سلبریتی در اینستاگرام است. به طور عمده شهرت آنها در اینستاگرام علاوه بر پست های بسیار جذاب برای ویدئوهای زنده و از پیش ضبط شده با کیفیت نیز هست. پس از معرفی سرویس IGTV این برند به سوی ساخت برنامه ای ویژه رفت.

بر این اساس با کارگردانی درن آرانفسکی و گویندگی ویل اسمیت آنها ویدئوهای 47 دقیقه ای را به عنوان بخش های مختلف برنامه شان تولید کردند. تمرکز اصلی در این برنامه بر روی مصاحبه با افراد مهم در حوزه علم مانند فضانوردها و دانشمندان زیست شناسی است.

Travel Aberta

کانال توریستی آلبرتا ویدئوی دو دقیقه ای از تور دوچرخه سواری «ادمونتون» را تحت عنوان گشت و گذار ادمونتون بر روی چرخ ها برای نخستین برنامه اش در IGTV انتخاب کرده است. اگرچه در ابتدا اغلب پست های این صفحه شبیه به استوری هایی اندکی طولانی تر از حد معمول بود، با این حال رفته رفته این برند شیوه فعالیت در IGTV را فهمید. هدف اصلی این برند از فعالیت در بخش IGTV تبدیل پست های وبلاگش به ویدئوهای جذاب با روایتگری افراد سرشناس در حوزه گردشگری است.

گبی چه می پزد؟

گبی نام یکی از اکانت های بسیار جالب در اینستاگرام است. مدیریت این اکانت برعهده یک آشپز خانگی و وبلاگ نویس است. با استفاده از IGTV گبی در حال توسعه کسب و کارش است. بر این اساس او ویدئوهای نسبتا طولانی از نحوه پخت غذاها و دسرهای مختلف را تهیه می کند.

نکته جالب در مورد ویدئوهای گبی پاسخ به پرسش های کاربران در حین آشپزی است. نام مجموعه ویدئوهای وی «گبی چه می پزد؟» است. به این ترتیب همیشه هشتگ ویدئوهای وی جزو محبوب ترین نمونه ها در حوزه آشپزی است.

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

Man Reppeller

برند مشهور Man Reppeller بخش IGTV خود را به طور کامل به بارگذاری ویدئوهای سه دقیقه ای اختصاص داده است. بر این اساس آنها در مجموعه ویدئوهای خود در تلاش برای انتقال معنای فعالیت و تجربه های کار به عنوان یک شرکت مطبوعاتی هستند. به عبارت دقیق تر، آنها در تلاش برای نمایش پشت صحنه کسب وکارشان از طریق سرویس تلویزیونی اینستاگرام هستند. مزیت اصلی ویدئوهای این برند بیان واقعیت های دنیای رسانه بدون سانسور و تحریف مطالب است. به این ترتیب مخاطب حقایق بسیار جالب و مهمی را در خصوص فعالیت به عنوان یک برند مطبوعاتی دریافت خواهد کرد. مشاهده میزان استقبال کاربران از ویدئوهای این برند به خوبی بیانگر موفقیت آنها در جلب توجه و علاقه کاربران است.

مخاطب در بخش تلویزیون اینستاگرام علاقه مند به مشاهده مطالب تازه و جذاب است. بر این اساس دو راهکار پیش روی ما خواهد بود. نخست استفاده از شیوه های کاملاً تازه برای توسعه برندمان و دوم ادامه فرآیند فعلی اکانت مان. تکیه بر حالت دوم نیازمند جذابیت و پسند کاربران نسبت به پست های فعلی مان است. در غیر این صورت ما فقط در حال اتلاف وقت مان هستیم.

پیش از شروع به فعالیت در تلویزیون اینستاگرام طراحی یک استراتژی ویدئویی اهمیت بالایی دارد. اگر شما استراتژی ویدئویی دارید، در مورد IGTV بازنگری آن ایده بسیار جالبی خواهد بود. به یاد داشته باشید، فعالیت بدون برنامه در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر نتیجه ای بهتر از شکست برای شما و برندتان در پی نخواهد داشت.

منبع : hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DAlCwPuU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه