جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

12 راهکار افراد میلیونر برای موفقیت در امر مدیریت زمان

5 سال پیش ( 1397/7/30 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : دیپ پاتل   پدیدآورنده : مدیریت زمان  

افراد ثروتمند در یک مورد کاملا شبیه به یکدیگر هستند. درواقع آن ها به خوبی موفق شده اند تا زمان خود را مدیریت کنند. درواقع شما برای فعالیت درست نیازمند زمان کافی خواهید بود که این هنر مدیریتی شما را به اثبات خواهد رساند که چگونه آن را کنترل کنید. با این حال این امر اما آسان نبوده و بسیاری از افراد اقدام به برنامه ریزی هایی می کنند که نتیجه لازم را به همراه ندارد. در این رابطه این امر که نگاهی به اقدامات و نصیحت های افراد موفق داشته باشید، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما محسوب شود.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 12 راهکار افراد ثروتمند برای موفقیت در مدیریت زمان، خواهیم پرداخت.

1-بر روی اهداف خود متمرکز بمانید

در ابتدا لازم است تا نسبت به این نکته به قاطعیت دست پیدا کنید که داشتن چندین هدف به طور همزمان تنها باعث شد که در هیچ یک از آن ها نتوانید به موفقیت خاصی دست پیدا کنید. به همین خاطر لازم است تا همواره یک هدف را برای خود مشخص کرده و تا به پایان نرسیدن آن، به دنبال مواردی جدید نباشید. با این حال این احتمال وجود دارد که چندین برنامه مختلف مدنظر شما باشد، تحت این شرایط لازم است تا اولویت بندی مناسبی را انجام داده و عمده زمان و اقدامات خود را معطوف به مورد اصلی کنید. در نهایت این امر که همواره بدانید که چه هدفی را دنبال می کنید، باعث خواهد شد تا سایر موارد جذابیت خود را برای شما از دست داده و تمرکز شما بر روی مورد اصلی، حفظ شود.

مطلب مرتبط: مدیریت زمان، عادت میلیونرها

2-قدرت کنترل خود را به دست آورید

با نگاهی به زندگی میلیونرهای خودساخته به این نکته پی خواهید برد که آن ها عادت های مشخصی را دارند. اگرچه برخی بر این باور هستند که آن ها همواره در حال خرج کردن هستند، با این حال واقعیت این است که این افراد از نظم حاکم بر زندگی خود خارج نمی شوند. علت این امر نیز این است به خاطر این است که آن ها از همان ابتدای کار خود مهارت کنترل نفس را در خود تقویت کرده اند. همین امر باعث شده است تا آن ها از میان گزینه های متنوعی که در مسیر موفقیت آن ها وجود داشته است، همواره بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند. هنگامی که بتوانید برخودتان کنترل کافی داشته باشید، اراده شما در سطح بسیار بالایی قرار خواهد گرفت که دیگر احساسات و گفته های سایرین نمی تواند شما را منحرف کند. در نهایت فردی که بتواند در این رابطه موفق عمل کند، همواره در مسیری گام خواهد برداشت که در راستای رسیدن به هدف مورد نظر است که خود مانع از اتلاف وقت خواهد شد.

3-عادت هایی را در خود شکل دهید که راندمان و بهره وری شما را افزایش خواهد داد

میلیونرها همواره به دنبال استفاده از عادت هایی هستند که بر روی عملکرد آن ها تاثیر مثبتی خواهد داشت. این امر باعث می شود تا آن ها بتوانند از زمان در اختیار خود، به مراتب بهتر استفاده کنند. برای مثال ممکن است یک فرد در یک ساعت خود تنها بتواند یک اقدام را انجام دهد، با این حال هنگامی که مهارت های خوبی را در خود شکل داده باشید، بدون شک عملکرد به مراتب درخشان تری را از خود نشان خواهید داد. مثال بارز این امر یک فوتبالیست است که به هر میزانی که مهارت بالاتری را در خود شکل دهد، در زمین مسابقه عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد. در این رابطه این امر که برای کارهای خود زمانی محدود را مشخص کنید، خود باعث می شود تا مجبور به یافتن راهکارها و افزایش مهارت های خود باشید.

4-از تکنولوژی استفاده کنید

امروزه فناوری و تکنولوژی های مختلف، فضا را برای انجام سریع تر و در عین حال دقیق تر فراهم کرده است. تحت این شرایط تنها افرادی موفق خواهند بود که پیوند خوبی را با آن ها برقرار سازند. اگرچه هنوز هم برخی روش های سنتی را می پسندند. با این حال واقعیت این است که شما در رقبایت با هزاران نفر در سراسر جهان هستید. همین امر باعث می شود تا عدم استفاده از حداکثر امکانات، اقدامی هوشمندانه محسوب نشود. به همین خاطر لازم است تا تکنولوژی های مفید برای خود را یافته و طرز کار درست هر یک را به خوبی فرا گیرید.

5-زمانی را برای اقدامات مهم روزانه خود مشخص کنید

بدون شک تمامی اقدامات شما از درجه اهمیت یکسان برخوردار نیست. همین امر باعث می شود تا شما نیازمند برنامه ریزی و اولویت بخشی به کارها، باشید. در این رابطه توصیه می شود تا همواره زمانی را برای انجام مهم ترین کارهای روزانه خود اختصاص داده و پس از به اتمام رساندن آن ها به سراغ دیگر اقدامات خود بروید. اگرچه برخی در این رابطه بر این باور هستند که بهتر است تا اقدامات مهم را با موارد کم اهمیت تر ادغام و آن را تا پایان روز ادامه داد، با این حال فراموش نکنید که همواره موارد پیش بینی نشده ای وجود خواهد داشت که ممکن است عملا برنامه های شما را بهم بریزد. به همین خاطر هم است که افراد ثروتمند، همواره اقدامات مهم خود را در اولین فرصت به پایان می رسانند تا نسبت به انجام شدن آن ها اطمینان کافی را داشته باشند. بدون شک هنگامی که کارهای ضروری خود را به پایان برسانید، باآرامش بیش تری باقی ساعات روز را سپری خواهید کرد.

مطلب مرتبط: ترفندهای مدیریت زمان از پرمشغله ترین افراد دنیا

6-زمان اقدامات کم اهمیت را تا حد امکان کاهش دهید

اگرچه برخی بر این باور هستند که اقدامات کم اهمیت را باید حذف کرد، با این حال واقعیت این است که حتی تفریحات نیز برای شما لازم بوده و در حفظ روحیه شما تاثیر مستقیمی را خواهند داشت. به همین خاطر تحت هیچ شرایطی نباید به دنبال حذف این موارد باشید. با این حال توصیه می شود تا زمان زیادی را برای این امر اختصاص نداده و اجازه ندهید که این موارد شما را با معضل کمبود وقت مواجه سازند. این امر نه تنها برای خود شما بلکه افراد تیم و کارمندان نیز باید مورد اجرا قرار گیرد. درواقع این امر که تنها به موفقیت شخصی خود توجه نشان دهید، بدون شک حداکثر نتیجه را به همراه نخواهد داشت.

7-فرصت های خود را با دقت مورد بررسی قرار دهید

پرداختن به یک موضوع باعث خواهد شد تا شما شانس امتحان کردن موارد دیگر را از دست بدهید. به همین خاطر لازم است تا اطمینان کافی را داشته باشید که مورد منتخب، امری کاملا سودمند خواهد بود. در غیر این صورت نه تنها شما زمان خود را برای کاری نامناسب اختصاص داده اید، بلکه باید زمانی دیگر را برای جبران این امر مشخص کنید. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره قبل از شروع هر کاری نسبت به نتایج آن به خوبی فکر کرده و موارد موجود را با یکدیگر مقایسه کنید. در این رابطه استفاده از تجربه و نظر سایرین نیز می تواند به جامعیت تصمیم شما کمک کند.

8-وعده های غذایی را جدی بگیرید

شما برای فعالیت نیازمند انرژی کافی هستید که این امر تنها زمانی به خوبی تامین خواهد شد که برنامه درست غذایی وجود داشته باشد. در این رابطه مراجعه به یک مشاور تغذیه نخستین گام محسوب می شود. میلیونرها همواره وعده های غذایی خود را جدی گرفته و از موارد غذایی مقوی استفاده می کنند. همین امر باعث می شود تا در طول روز کمتر دچار خستگی شده و بتوانند کار مفید بیشتری داشته باشند.

9-الزامات موفقیت روزانه خود را مهیا سازید

برای کسب موفقیت های بزرگ شما نیازمند درخشش در تمامی روزها خواهید داشت. درواقع این موفقیت های کوچک روزانه شما هستند که در نهایت یک موفقیت بزرگ را به ارمغان خواهند آورد. به همین خاطر توصیه می شود تا همواره صبح ها برنامه روزانه خود را مشخص کرده و تصویری از آن چیزهایی که باید تا پایان روز اتفاق بیفتد، در ذهن خود شکل دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا از همان ابتدای وارد شدن به محل کار خود، دقیقا بدانید که چه کارهایی را باید صورت دهید. با این حال اقدامات خود را تنها به این امر محدود نکرده و در تلاش برای مهیا ساختن تمامی موارد مهم و تعیین کننده برای موفقیت خود، باشید.

10-از نه گفتن واهمه ای نداشته باشید

با مشخص کردن یک برنامه درست، شما دیگر زمان محدودی را در اختیار خود خواهید داشت. این امر تحت شرایطی که شما از قدرت نه گفتن به سایرین برخوردار نباشید، موفقیت آمیز نخواهد بود. به همین خاطر لازم است تا ضمن حفظ ارتباط خود با سایرین به خوبی آن ها را نسبت به برنامه های خود آگاه کرده و از نه گفتن به آن ها واهمه ای نداشته باشید. اگرچه ممکن است در شرایطی نتوانید خواسته آن ها را نادیده بگیرید، با این حال این امر نباید به عادت رفتاری شما تبدیل شود.

11-زمانی را به بازیابی قوای خود اختصاص دهید

اگرچه سخت کوشی از جمله صفات افراد موفق محسوب می شود. با این حال هیچ فردی قادر نیست تا به صورت 24 ساعته فعالیت کند. به همین خاطر هم است که باید شما میان اقدامات خود فاصله ای هرچند کوتاه بیندازید تا انرژی کافی برای انجام کاری جدید را به دست آورید. در این رابطه توصیه می شود تا همواره برای خود سرگرمی هایی را داشته باشید تا در این زمان ها به آن پرداخته و آرامش لازم را به دست آورید. برای مثال تقریبا تمامی میلیونرها پس از اتمام یک پروژه، به سفری کوتاه می روند.

مطلب مرتبط: 10 راهکار موثر برای مدیریت زمان بهتر

12-به کار خود معنا دهید

هیچ فردی نمی تواند با استفاده از روش فردی دیگر به موفقیت مدنظر خود دست پیدا کند. اگرچه در این رابطه الگوبرداری امری ضروری محسوب می شود، با این حال نهایتا این شما هستید که باید راه خود را بسازید. در این رابطه ممکن است شما با لحظات بسیار سختی مواجه شوید که انگیزه شما را برای ادامه دستخوش تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود تا همواره برای کار خود معنای خاصی را مشخص کنید تا بتوانید با فکر کردن به آن، آستانه تحمل خود در برابر مشکلات را افزایش دهید. در نهایت این امر که همواره نسبت به جایگاه فعلی و آینده خود فکر کنید، باعث خواهد شد تا به اطمینان لازم نسبت به درستی مسیر انتخاب شده برسید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QsdDpGuc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه