دوشنبه, ۲۳ فروردین(۱) ۱۴۰۰ / Mon, 12 Apr(4) 2021 /
           
فرصت امروز

فروشندگان رسانه همیشه برای معرفی کار خود به مشتریان با آمار بازدید وب‌سایت‌ها شروع می‌کنند و ارقامی بزرگ را با سند به سفارش‌دهندگان خود نشان می‌دهند و انتخاب را برای آنها آسان می‌کنند ولی نکاتی دیگر هم هست که باید برند‌ها بیشتر به آنها دقت کنند.

در فضای مجازی تبلیغات در بستر یک وب‌سایت بیان می‌شود که خود آن وب‌سایت یک برند است و مشخصات خاص خود را دارد: مخاطب خاص، هدف خاص، بیان خاص و جایگاه خاص. همگی در طراحی یک وب بنر تبلیغاتی باید در نظر گرفته شود. در این راستا یازده نکته مهم وجود دارد که طراحان این حوزه باید آنها را لحاظ کنند. 

1- با اصل مطلب شروع کنید

شعار خوب اصل مطلب است. فضای کم و زمان کوتاه به شما اجازه استفاده از خلاقیت تصویری را نمی‌دهد. پس اصل وظیفه بر عهده شعار است. پس زمان زیادی را صرف کنید که بهترین شعار را بنویسید. چیزی که توجه مخاطبان را جلب کند و آنها را وادار کند روی بنر کلیک کنند. اصل مطلب را در یک جمله کوتاه بیان کنید. سعی کنید نوشته و قلم نیز شکل جذاب و خوانایی داشته باشد. 

2- یک شعار خوب

بنر موفق، یک شعار عالی دارد. به اینکه چه چیزی مخاطبتان را جذب می‌کند و برایش اهمیت دارد خوب فکر کنید. قانون در وب‌بنرها این است که شعار ساده و کوتاه باشد. پیغام‌ها در وب‌بنرها باید کوتاه‌تر از مدیاهای دیگر باشد. متن شما باید حاوی اطلاعات کاربردی باشد یا جواب نیاز بیننده باشد یا بیننده را کنجکاو کند یا لبخندی روی لبش بیاورد. 

3- مضامین مشابه

توجه به این نکته بسیار مهم است، تصویر و شعاری را که در بنر استفاده می‌کنید باید پس از کلیک کردن روی بنر در صفحه مقصد تکرار شود و بیننده به سمت هدف راهنمایی شود. اگر در تبلیغ خود نوشتید تخفیف برای خرید سیم‌کارت و صفحه مقصد این کلمات دیده نشوند یا پیدا نشوند، مشتری شما حتما صفحه را ترک خواهد کرد. پس توجه کنید که لینک مرتبط با بنر باید مال همان تبلیغ باشد. 

4- کلمات کلیدى

با بررسی آمار کلیک وب‌سایت‌ها در جهان نتیجه‌ای به دست آمده که باعث می‌شود شما راه‌حلی مناسب برای جذب مخاطب داشته باشید. کلماتی تکراری در وب‌سایت‌ها وجود دارد که اصلا تکراری نشده‌اند و موج‌سواران اینترنتی نیز از کنار آنها به راحتی گذر نمی‌کنند. کلماتی تکراری که هنوز جواب مثبت می‌دهند. جدید، پیشرفته، رایگان، هدیه‌ و.‌.‌. . براساس تحقیقات گوگل به دنبال کلمات کلیدی برای تبلیغ بگردید. حتما به یاد داشته باشید که این ادعا باید واقعی باشد و اگرنه نتایج منفی برای برند شما دارد. 

5- حضور نشانه‌هاى برند

ایده را به‌گونه‌ای بپردازید که لوگوی برند و نشانه‌های برند در تمام زمان انیمیشن‌تان یا حداقل در ۵۰ درصد زمان نمایش انیمیشن حضور داشته باشد. این امر اعتماد مخاطب را به ادعا و کلام ما جذب می‌کند. سعی شود لینک صفحه همیشه و در همه حال در تصویر URL ثابت بماند. 

6- برند را ابزار ایده نکنید

به خاطر یک تبلیغ کوچک نشانه‌های برند را ابزار قرار ندهید. استفاده از افکت‌های معمولی و انیمیشن روی لوگو فقط باعث صدمه زدن به برند خواهد شد. 

7- کلیشه‌هاى پرقدرت

بعضی از کلیشه‌ها هنوز قوی هستند و باعث جلب توجه می‌شوند؛ «اینجا را کلیک کنید.» طبق آمارها ۲۰درصد به آمار بینندگان اضافه می‌کند. سعی شود این عبارت حداقل دو الی سه ثانیه به طور کامل دیده شود. ترجیحا در آخرین فریم یک بنر متحرک باشد. 

8- حجم بنرها

سایز ایده‌آل یک وب‌بنر ۱۰ کیلوبایت یا کمتر است و هرچه کمتر بهتر. علت واضح است؛ تا زمانی که بنرها به‌طور معمول در اطراف صفحات وب نمایش داده می‌شوند باید زودتر یا هم زمان با سایر مطالب اصلی صفحه بارگذاری شوند تا بتوانند نظر بیننده را به سرعت جلب کنند.

9- چقدر زمان داریم

مشاهدات و آمارها نشان داده که یک بیننده نوعی کمتر از ۱۰ ثانیه از وقتش را برای نگاه کردن به اطراف یک صفحه مصرف می‌کند. بنابراین یک وب‌بنر باید بتواند همه‌چیز را درهمین مدت کوتاه نمایش بدهد. آنچه باعث عکس‌العمل بیننده نسبت به بنر می‌شود و معمولا در فریم آخر بنر‌های متحرک قرار می‌گیرد نیز باید در طول همین زمان نمایش داده شود اگرنه بنر تاثیری نخواهد داشت. پس فقط ۱۰ ثانیه وقت دارید. 

10- متحرك‌‌سازى خوب یا بد

روی بنرهای متحرک در وب‌سایت‌ها تا ۳۰درصد بیشتر از بنرهای ثابت کلیک می‌شود، اما اشکال اصلی اینجاست که متحرک کردن بنر‌ها باعث می‌شود حجم آنها بالا رود. از طرفی امروزه بیشتر برندها از وب‌بنرهای متحرک استفاده می‌کنند. بعضی از آنها با نمایش افکت‌های بیش از حد تنها باعث آزار بیننده خود شده و نتیجه عکس می‌گیرند. بنابراین باید دقت شود که از متحرک‌سازی به‌صورت خلاقانه و در حد لازم استفاده شود. (بنرهای چشمک‌زن نمونه‌های مورد مثال این موضوع هستند.)

11- در یک خط حرکت کنید

بسیار بعید است که یک بنر به تنهایی برای کمپین تبلیغاتی شما کافی باشد مگر اینکه شما کاملا روی اولویت‌های مخاطبان خود و روی الگوهای رفتاری آنها تحقیقات کاملی انجام داده باشید. پس این مدیا برای همراهی در کمپین‌های شما مناسب‌تر است. بنابراین سعی کنید توجه داشته باشید تصویر و شعار و کلیت ایده شما باید در مدیاهای دیگر نیز به همان شکل تکرار شده باشد و بیننده این تبلیغات را از یک خانواده کامل ببیند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9rlYcEJa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه