چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تجهیزات استخری چیست؟

1 سال پیش ( 1401/8/14 )
 

زمانی که صحبت از تجهیزات استخری به میان می آید، مسلما همه شما عزیزان شناخت کامل و دقیقی از آنها ندارید و به شکل دقیق نمی دانید که این تجهیزات چگونه هستند، انواع انها چیست و یا به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرند؛ از این جهت کسب آشنایی و شناخت بیشتر از این تجهیزات میتواند برای مردم کشور ما مهم باشد؛ خصوصا کسانی که در خانه خود استخری دارند و یا به عنوان یک تاسیساتی در این زمینه فعالیتی انجام می دهند باید حتما شناخت سطحی از تجهیزات استخری داشته باشند تا به مشکل بر نخورند و شرایط مناسبی را برای خود به وجود اورند. به این منظور برای اینکه در این جهت به شما هموطنان عزیز کمکی کرده باشیم، این مطلب را اماده کرده ایم و پیشنهاد می کنیم که تا بخش پایانی ما را همراهی کنید.

منظور از تجهیزات استخری چیست؟

تجهیزات استخری به صورت کلی به معنای وسایل و ابزارهایی است که برای استفاده بهتر از استخر به کار می روند و وجود انها شرایط بهتری را برای یک استخر محیا می کند؛ وسایل و دستگاه های مورد نیاز استخری بسیار متنوع و گوناگون هستند که هر یک از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارند. به عبارت دیگر می توان اینگونه نیز شرح داد که از جزئی ترین وسایل و ابزارهای به کار رفته برای استخرها مانند: پله استیل تا پیچیده ترین آنها جزو تجهیزات مورد نیاز برای استخر محسوب می شوند.

انواع تجهیزات استخری به همراه شرح و کاربرد آنها

برخی از انواع تجهیزات اصلی و ضروری برای استخر ها به همراه کاربرد و شرح آنها از قبیل زیر هستند:

فیلتر شنی

فیلتر شنی تصفیه آب استخر به تجهیزاتی گفته می شود که از عبور آلودگی جلوگیری می کند و به صورت یک فیلتر باعث می شود که شن و املاح دیگر از آب جدا شوند تا به این صورت تصفیه آب انجام شود؛ فیلتر شنی را می توان همانند یک اَلَک در نظر گرفت که در حین رد کردن آب از داخل آن ناخالصی های اب را در خود نگه می دارد و آب خالص و شفاف را عبور میدهد.

استفاده از فیلتر شنی تصفیه استخر به منظور تصفیه آب استخر استفاده می شود که این دستگاه را فقط در استخرهای تفریحی به کار نمی برند بلکه استفاده از آن در استخرهای پرورش ماهی نیز لازم است؛ علاوه بر آن در نیروگاه ها نیز از این تجهیزات استفاده می شود تا آب شفاف به دست آید.

تجهیزات روشنایی استخر

مسلما می دانید که برای استفاده از استخر در محیط های مختلف به تجهیزات روشنایی برای آن نیاز است؛ تجهیزات روشنایی استخرها انواع گوناگونی دارند که برخی از آنها در زیر آب نصب می شوند و نورپردازی را از زیر آب انجام می دهند تا امکان دید زیر آب تا حدودی وجود داشته باشد؛ برخی دیگر از تجهیزات نورپردازی استخری نیز در اطراف و لبه های استخر نصب می شوند تا در حین آب تنی و یا شنا در طول شب دید و روشنایی مورد نیاز وجود داشته باشد. این تجهیزات روشنایی در انواع استخر های روباز و یا رو بسته کاربرد خواهند داشت.

جارو استخر

جاروهای استخری انواع مختلفی دارند که هدف از به کار بردن تمامی آنها تمیز کردن استخر از گل و لای و ... است؛ در واقع برای نگهداری صحیح و مناسب از استخر لازم است تا حتما یکی از انواع جاروهای استخری را در اختیار داشت تا در مواقع مورد نیاز امکان تمیز کردن آن وجود داشته باشد؛ لازم به ذکر است که حتی اگر از پیشرفته ترین تجهیزات استخری استفاده کنید و با گل و لای و لجن رو به رو نباشید باز هم نیاز به جاروی استخری خواهید داشت.

گریل

گریل یکی از ساده ترین اما مهم ترین و پرکاربردترین انواع تجهیزات استخری محسوب می شود که به کار بردن آن در استخرهایی که فاقد اسکیمر هستند و یا هیچ گونه سیستم سرریزی ندارند بسیار ضروری است؛ گریل ها تجهیزات پلاستیکی بسیار سبک وزن هستند که با رنگ سفید در اطراف استخر به کار برده می شوند تا زمانی که شناگران در آب شیرجه می زنند و اب به بیرون استخر می ریزد، امکان بازگشت آن به سیستم استخر وجود داشته باشد.

زیرا گریل آب بیرون ریخته از استخر را مجددا به داخل چرخه استخر باز می گرداند و حجم مورد نیاز آب را تامین می کند اما در صورتی که از این تجهیزات استفاده نشود، به مرور زمان عمق آب کاهش پیدا می کند و استخر خالی از آب می گردد.

اسکیمر

اگر قصد راه اندازی و ساخت استخر را دارید، از کاربرد اسکیمر ها غافل نشوید. اسکیمر یک وسیله بسیار کاربردی و مهم برای استخر است که به واسطه آن تمامی اجسام کوچک و شناور روی آب جمع آوری می شوند و همه ذرات اضافی از آب جدا می گردند تا به این شکل عملیات تصفیه آب انجام شود.

علاوه بر آن باید اشاره کرد که اسکیمرها سطح آب را کنترل می کنند تا از عمق آب به مرور زمان کاسته نشود و استخر همیشه حجم آب مورد نیاز را داشته باشد.

کلرزن استخری

برای استفاده صحیح و ایده آل از یک استخر به دستگاه کلرزن استخر هم نیاز خواهد بود زیرا کلرزن ها اصلی ترین نقش را در ضد عفونی کردن آب به عهده دارند و به کار بردن آنها در آب استخر باعث می شود که بیماری های مختلف به شناگران انتقال پیدا نکند و سلامتی به خطر نیفتد. کلرزن با انتقال دادن کلر به آب استخر باعث می شود که عملیات ضد عفونی کردن آب انجام گردد و تمامی میکروب ها و باکتری های موجود در آب استخر از بین بروند.

به کار بردن این نوع از تجهیزات استخری برای استخرهای عمومی بسیار مهم و حائز اهمیت است و در استخرهای خانگی نیز با استفاده از آن می توانید سلامتی عزیزان خود را حفظ کنید.

تجهیزات استخری چیست؟

نکاتی در رابطه با تجهیزات مورد نیاز برای استخر

برای خرید و یا استفاده از انواع وسایل مورد نیاز برای استخرها باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تجهیزات لازم برای استخر را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید
  • تجهیزات را بر اساس نوع کاربرد استخر مد نظر خود تهیه کنید
  • از تهیه تجهیزات اصلی و ضروری غافل نشوید و انها را در اولویت قرار دهید
  • وسایل مورد نیاز برای استخر را در برندهای مناسب و با کیفیت تهیه کنید

سخن پایانی

چنانچه در تهیه، نحوه نصب و استفاده از تجهیزات استخری به راهنمایی نیاز دارید، از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا با دریافت راهنمایی های مناسب و با برنامه ریزی درست و صحیح از ابتدای کار این تجهیزات را تهیه کنید و سپس به نصب و راه اندازی آنها بپردازید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fyVUngLT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه