سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

آزمایش هفته های کاری چهار-روزه در 33 شرکت نشان می دهد که این کار نه تنها باعث کاهش بهره وری نیروها نمی شود، بلکه به افزایش درآمدها کمک می کند.

گروهی از شرکت ها که چند وقتی است تعداد روزهای کاری هفته های خود را به چهار رسانده اند، از افزایش درآمد، کاهش درخواست مرخصی و استعفای نیروها خبر داده اند. اثرات مثبت هفته های کاری چهار-روزه بر زندگی افراد قابل پیش بینی بود، اما مشاهده اثرات مثبت این اتفاق بر درآمدهای شرکت و بهره وری افراد می تواند کمی غافل گیرکننده باشد.

افزایش سلامت و بهره وری کارمندان با چهار روز کار در هفته

در این آزمایش که توسط سازمان غیرانتفاعی 4Day Week Global انجام شد، 33 شرکت و تقریباً هزار کارمند حضور داشتند. در طول این آزمایش حقوق نیروها کاهش پیدا نکرد، ولی از افراد خواسته شد تا در این هفته های کوتاه تر توان بیشتری را به انجام کارهای خود اختصاص دهند.

این استراتژی فقط برای کارهای اداری 9 صبح تا 5 عصر مؤثر نبوده است. در آزمایش هایی که در طول سال های 2015 تا 2019 در ایسلند انجام شده است، این کشور از موفقیت چشمگیر در این برنامه خبر داده و از آن زمان تاکنون حدود 86 درصد از نیروی کار ایسلند در هر هفته فقط چهار روز کار می کنند.

هفته های کاری چهار روزه چه فوایدی دارند؟

یافته های جدید 4Day Week Global هم راستا با تحقیقاتی است که نشان می دهند کاهش زمان کار می تواند به بهبود سلامت مغز و بهره وری افراد منجر شود. این استراتژی همچنین می تواند به کاهش آلودگی های ناشی از رفت وآمد و ارزیابی های دقیق تر زندگی افراد کمک کند.

افزایش تولید در طول یک قرن اخیر باعث شده است که افراد نسبت به گذشته دغدغه های ذهنی بیشتری داشته باشند و وقتی این دغدغه ها را در هفته های کاری پنج روزه با خود به همراه دارند، استرس، اضطراب و احساس خستگی در آن ها بیشتر می شود.

از سوی دیگر، تحقیقات مختلف نشان داده که کشورهایی با کمترین ساعات کاری، بهترین بهره وری را داشته اند. به علاوه، این کشورها شامل دانمارک، نروژ و هلند شادترین مردم جهان را دارند، در حالی که هر فرد سالانه کمتر از 1400 ساعت کار می کند.

محقق دیگری که با همکاری مخابرات بریتانیا در این زمینه پژوهش کرده است، می گوید باور دارد که ایجاد تعادل میان زندگی کاری و شغلی و دستیابی به زمان آزاد بیشتر، می تواند به افزایش بهره وری حدود 10 درصدی در کارمندان کمک کند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vEe3kWF7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه