پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

بهبود کار تیمی با 4 راهکار ساده

2 ماه پیش ( 1401/1/27 )
نویسنده : مایک کپل   مترجم : امیر آل علی  

واقعیت این است که برای موفقیت در کسب و کار خود، نیاز به کار تیمی حرفه ای است. با این حال براساس آمارها، بیش از 60 درصد شرکت ها، در این زمینه با مشکلات متعددی مواجه هستند. درواقع شیوه رایج کار، شامل انجام فعالیت های مشخص شده است که در آنها، کمترین تعامل و کار تیمی دیده می شود. این امر در حالی است که با توجه کردن به این بخش، می توانید اقدامات متعددی را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که برای بهبود کار تیمی، نیاز به اقدامات سخت نبوده و با چند تمرین هرچند ساده، می توان در این رابطه شاهد رشد باشید.

بهبود کار تیمی با 4 راهکار ساده

درواقع بسیاری از مدیران تصور می کنند که فعالیت در این بخش، بیش از حد سخت، زمانبر و پرهزینه است. به همین خاطر در ادامه چهار راهکار ساده ای را بررسی خواهیم کرد که به بهبود جدی کار تیمی در شرکت شما منجر خواهد شد. نکته ای که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که برای کسب نتایج لازم، بهتر است که تمامی موارد را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهید. 

مطلب مرتبط: راهکارهای بهبود همکاری تیم ها در شرکت

1-ناهار و جلسات یادگیری

زمان صرف ناهار، فرصتی بسیار مناسب محسوب می شود تا افراد با یکدیگر ارتباط بیشتری را پیدا کرده و صمیمیت افزایش پیدا کند. درواقع تعاملات، باعث می شود تا میزان استرس کاهش پیدا کند و شاهد افزایش رضایت شغلی باشید. در کنار این مسئله، نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید این است که به کارمندان خود اجازه ندهید که وعده ناهار را به تنهایی صرف کنند. درواقع ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند که وعده غذایی از خانه بیاورند. این موضوع اگرچه بدون مانع است، با این حال نباید منجر به ماندن افراد در دفتر کار شود. در کنار این موضوع، شما نیاز دارید تا به صورت مداوم به دنبال افزایش دانش تیم خود باشید. درواقع دانسته های قدیمی، در جهان به شدت متغیر امروز، ارزش خود را در مدت زمان کم از دست می دهد. با این حال شما از این فرصت نیز می توانید برای افزایش تعامل کارمندان خود استفاده کنید. درواقع تنها کافی است که جلسات، به صورت تیمی انجام شود. در این زمینه شما تنها به برگزاری دوره های حضوری محدود نخواهید بود. درواقع تجربه کرونا ثابت کرده است که آموزش مجازی، گزینه به مراتب ساده تری محسوب می شود و این مسئله برای تیم های دورکار نیز یک فرصت خوب خواهد بود. درواقع این دسته از شرکت ها، نباید تصور کنند که شانسی برای کار تیمی ندارند. 

2-کتابخانه 

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی توان انتظار داشت افراد از درآمد ماهانه خود، برای بهبود وضعیت کاری خرج نمایند. این امر در حالی است که کارمندان شما در ماه حداقل باید یک کتاب تخصصی در زمینه کاری را مطالعه نمایند. درواقع اهمیت این موضوع به حدی زیاد است که بسیاری از شرکت ها، نیم ساعت از زمان کاری افراد را به مطالعه کارمندان خود اختصاص می دهند. در این زمینه، کتابخوانی نیز فرصتی برای ایجاد تعامل بیشتر میان کارمندان محسوب می شود و با این اقدام، شما به چند هدف به صورت همزمان دست پیدا خواهید کرد. در این زمینه شما می توانید جلسات کتابخوانی، نقد و بررسی و... داشته باشید. در این راستا حتی می توان هر هفته را به یك نفر اختصاص داد تا در رابطه با آخرین كتابی كه مطالعه كرده است، صحبت نماید و خلاصه آن را در اختیار سایر همكاران قرار دهد. 

3-بازی و مسابقه 

مسابقات می تواند فرصتی باشد تا افراد به صورت تیمی، فعالیت كرده و روحیه آنها افزایش پیدا كند. با این حال نكته ای كه در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است كه بازی ها و مسابقاتی را انتخاب كنید كه تا حد امكان، برخورد فیزیكی ندارد. درواقع این مسئله ممكن است باعث دلخوری هایی شود كه ابدا مناسب نخواهد بود. در این زمینه بازی های تخته ای و كارتی، از جمله گزینه های كاملا مناسب محسوب می شود. همچنین می توانید از رویدادها نیز استفاده كنید. برای مثال از هر بخش بخواهید تا برای هالووین، لباسی را تهیه كنید و در آخر به بهترین گزینه، جایزه دهید. 

مطلب مرتبط: ارتقای کار تیمی با 5 راهکار ساده

4-محیط كار اشتراكی

درواقع نوع معماری بنا نیز در میزان تعامل كارمندان تاثیرگذار است. برای مثال اگر هر كارمند دفتر خاص خود را داشته باشد كه 90 درصد اقدامات در آن انجام می شود، بدون شك فضا برای كار تیمی، مهیا نخواهد بود. در این راستا توصیه می شود كه با كمی تغییر، فضاهای كار اشتراكی را ایجاد نمایید. برای مثال می توانید تنها یك دستگاه پرینت در وسط دفتر قرار دهید تا به این دلیل، افراد مجبور به ترك دفتر خود شوند. نكته دیگری كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه نشستن های طولانی، مضرات بسیاری برای سلامت افراد به همراه دارد. به همین خاطر با این اقدام، از یك اتفاق ناگوار نیز جلوگیری خواهید كرد. با یك جست و جوی ساده می توانید با انواع ایده ها برای ایجاد محیط كار اشتراكی، آشنا شوید. در كنار این مسئله شما باید استانداردهایی برای استخدام های خود داشته باشید تا نسبت به وجود روحیه كار تیمی در تیم خود، اطمینان داشته باشید. 

منبع : allbusiness
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VElZBpnI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه