دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

بازاریابی بخش مکمل هر کسب‌و‌کاری است که هدف موفقیت در بازار رقابتی دنیای امروز را دنبال می‌کند. برای اینکه کسب‌وکار را به مرحله پیشرفته بعدی ببرید نیازمند تدوین برنامه استراتژی بازاریابی خود هستید. اگر این استراتژی به‌خوبی برنامه‌ریزی شود، می‌تواند عامل شانس شما باشد. یکی از عواملی که تکمیل‌کننده استراتژی‌های بازاریابی کسب‌و‌کار شماست، محتوا است. تنها داشتن یک برنامه بازاریابی محتوایی مهم نیست، بلکه اجرای صحیح آن نیز مهم است. بنابراین داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب لازم است. درصورت نداشتن این استراتژی، سازمان با اشتباهات متداولی در حین اجرای بازاریابی محتوایی مواجه می‌شود که باید از آن اجتناب کرد. در زیر به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

235465686976976

عدم تمرکز بیش از حد روی عناوین

فرض کنید شما محتوای مناسبی را نوشته‌اید. محتوای شما شامل داده‌ها و اطلاعات زیادی است که تصور می‌کنید مورد توجه مخاطبان هدف شما قرار می‌گیرد. زبان نوشتار نیز عالی است اما متوجه می‌شوید که این محتوا به‌درستی جواب نمی‌دهد. آیا به‌صورت درست بر عناوین و تیتر محتوا تمرکز کرده‌اید؟ آیا می‌دانستید که از هر 10نفر، هشت نفر تنها عنوان بازاریابی محتوایی شما را می‌خوانند؟ و تنها دو نفر به خود متن دقت می‌کنند؟ آمارها نشان از اهمیت تیتر بازاریابی محتوایی‌تان دارد. البته نیاز است که علاوه بر ترغیب مخاطب به دیدن متن، او را تشویق به دیدن کل محتوا نیز کنید. به یاد داشته باشید که یک اشتباه ساده در ایجاد عنوان می‌تواند تعداد مخاطبان‌تان را کاهش دهد. برای اینکه تیتری جذاب برای بازاریابی محتوایی‌تان ایجاد کنید می‌توانید راهکارهای زیر را در نظر داشته باشید. استفاده از اعداد، اضافه کردن صفت‌های جذاب و استفاده از جمله‌های پرسشی.

نوشتن استراتژی برای یک گروه کلی

مخاطبان هدف شما گسترده هستند و شما در حین نوشتن استراتژی کل گروه مخاطبان را مدنظر قرار می‌دهید. اما در حقیقت این یکی از اشتباهاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید. راه چاره این است که از سطح شخصی نظاره‌گر این ماجرا باشید. مطمئن شوید که محتوای‌تان در ابتدا یک فرد خاص در زمان معین را نشانه رود. فردی را که مشتری ایده‌آل شماست به‌عنوان نمونه در نظر بگیرید و محتوا را به او منتقل کنید. از اصطلاحاتی استفاده نکنید که برای مخاطب قابل فهم نباشد، خصوصا وقتی محتوا به شکل نوشتاری است.

مسیر بازاریابی محتوایی یک‌طرفه نیست

فراموش نکنید که بازاریابی موثر یک مسیر دو‌طرفه است. تنها ایجاد محتوا کافی نیست، برای تسریع و اثرگذاری بر مخاطب، باید زمان کافی برای پاسخگویی، اظهارنظر، استفاده از پرسش و... اختصاص داد. اگر شما یک کانال یک‌طرفه در ارتباطات حتی با وجود محتوای خوب داشته باشید، تعامل موثر برقرار نمی‌شود. بازاریابی محتوایی روشی درکنار دیگر روش‌های بازاریابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان نیست. بلکه اقدامی است که تمام نوآوری‌های بر مبنای محتوا را به تجربه‌ای یکپارچه و کلی برای بازار هدف‌تان تبدیل می‌کند.

وبلاگ بهترین راه برای بازاریابی محتوا است

بسیاری این تصور را دارند که معنای بازاریابی محتوا این است که شما باید وبلاگ‌نویسی کنید در‌حالی‌که باید بدانید استراتژی بازاریابی محتوا چیزی فراتر از وبلاگ نویسی یا انتشار مقالات مختلف است، این تصور که بازاریابی محتوا فقط به معنای نوشتن مقاله یا یک مطلب است تصوری کاملا اشتباه است. تعدادی از شیوه‌های رایج بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است: اینفوگراف‌ها و اطلاعات آماری، ویدئو، کتاب‌های الکترونیک، مطالب آموزشی، پادکست، گفت‌وگوهای آنلاین، وبینار، پین‌بردها، اسکرین‌کست و اسلایدها. آیا یک وبلاگ و به طور کلی وبلاگ‌نویسی می‌تواند تنها و مناسب‌ترین ابزار برای بازاریابی محتوا باشد؟ شاید شما در وبلاگ‌نویسی مهارت‌های زیادی کسب کرده باشید و شاید فکر کنید که این روش برای توسعه کسب‌و‌کار شما می‌تواند موثر باشد اما شاید این تنها راه موثر در پیشبرد محتوای‌تان نباشد.

پس به یک روش بسنده نکنید. قبل از اتخاذ و اجرای هر کدام از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی خود، شما باید کاملا در مورد مخاطبان و مشتریان خود تحقیق کنید، به این ترتیب خواهید آموخت که کدام راه یا راه‌ها برای برقراری ارتباط با آنان می‌تواند موثر واقع شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U3hY4Es0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه