جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

17 عادت جالب کارآفرینان جهانی (بخش دوم)

6 سال پیش ( 1396/5/24 )
پدیدآورنده : امیرآل‌علی  

در بخش اول مقاله حاضر که دیروز منتشر شد، 7عادت جالب کارآفرینان جهانی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه 10 عادت بعدی ارائه می شود.

8- آنها از توانایی های منحصر به فرد خود استفاده می کنند

به عقیده مارک کوبان (میلیاردر آمریکایی) برای کسب درآمد حتما نیازی نیست که انسان سرمایه کلان اولیه در اختیار داشته باشد. درواقع کافی است فرد استعدادهای خود را شناسایی کرده و به پرورش و تقویت آنها بپردازد. با این اقدام فرد می تواند با تکیه بر همین استعداد خود در عرصه کسب و کار موفق ظاهر شود.

همچنین وی عقیده دارد که خلاق بودن و برخورداری از توانایی شناسایی فرصت ها سریع تر از سایرین، دقیقا همان چیزی است که افراد را تبدیل به کارآفرین می سازد. این امر از ویژگی های ارزشمند و از مشخصه های کارآفرینان بزرگ است. یکی از راهکارهای شناسایی استعدادهای خود این است که بدانید به سمت چه موضوعات و مسائلی کشش دارید و از انجام آن احساس خوبی به شما دست می دهد. بدون تردید هنگامی که از کاری که انجام می دهید احساس رضایت داشته باشید، با سختی های آن کار بهتر کنار خواهید آمد و همواره رو به جلو گام خواهید برداشت.

9- آنها خود را در منظر عموم قرار می دهند

یکی از اشتباهات کارآفرینان جوان این است که اقدامات خود را از سایرین پنهان می سازند با این تصور که این امر باعث خواهد شد تا در آرامش بیشتر و تمرکز بهتر به کار خود ادامه دهند. در این رابطه برخی نیز بر این باور هستند که مخفی ساختن خود باعث خواهد شد از کپی برداری از اقدامات آنها جلوگیری شود. با این حال این امر یک واقعیت است که افراد تنها هنگامی محصول شما را خریداری می کنند که به حداقل اعتمادی نسبت به برند شما دست پیدا کرده باشند. به همین خاطر لازم است با دیده شدن، به میزان شهرت خود بیفزایید. با این حال در این رابطه الزامی وجود ندارد که از تمامی اقدامات خود به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید.

بدون شک برخی تصمیمات و متقابلا اقدامات شما جزو اسرار شرکت محسوب شده و افشای آن تنها به ضرر شرکت خواهد بود. با این حال لازم است به هر طریقی که خودتان بهتر می دانید همواره در چشم مخاطب باشید. به عقیده لورنس برادفورد (کارآفرین آمریکایی) بزرگ ترین ضعف یک کارآفرین این است که خود را از منظر عموم دور نگه دارد. این خصوصاً در درازمدت موجب فراموش شدن شما خواهد شد و لازم است اقدامات خود را به نحوی صحیح در معرض نمایش قرار دهید.

10- آنها تنها کارهایی را انجام می دهند که بیشترین احساس تعلق را نسبت به آنها دارید

جهان امروز به قدری متنوع و گوناگون است که اگر بخواهید همه چیز را حتی فقط یکبار امتحان کنید، بدون شک حتی تا پایان عمر خود موفق نخواهید شد که به نقطه پایان آن دست پیدا کنید. به همین خاطر لازم است در این دریای متنوع مواردی را گلچین کنید و سایرین را به طور کامل کنار بگذارید.

برای مثال در صورتی که شما علاقه مند به حوزه تکنولوژی هستید، برای موفقیت در این امر لازم است زمان زیادی را صرف کنید. دستیابی به این هدف در صورتی که خود را درگیر لیست بلندبالایی از علایق خود کرده باشید، بدون تردید عملی نخواهد بود. در همین راستا توصیه اکثر کارشناسان این است که افراد باید روی مواردی که بیشترین علاقه را نسبت به آنها دارند، سرمایه گذاری کنند. بدون شک با قدم نهادن در عرصه ای که نسبت به آن گرایش دارید از شانس به مراتب بالاتری برای موفقیت برخوردار خواهید شد.

مثال بارز این امر شرکت روزنامه نگاری آمریکایی است که به وسیله آریانا هافینگتن تأسیس شد. اگرچه این شرکت در ابتدای کار خود مورد انتقاد جمع کثیری از نوسیندگان و خبرنگاران قرار گرفت با این حال به علت اعتقادی که موسس آن به کار خود داشت باعث شده است امروزه این شرکت به شهرتی جهانی دست پیدا کند.

11- آنها به طور همزمان تنها روی یک استراتژی متمرکز هستند

اگرچه همواره توانایی انجام چند کار یک مزیت محسوب می شود با این حال در زمینه استراتژی این امر کاملا متفاوت است. در اقع زمانی که شما بتوانید چند کار را به طور همزمان انجام دهید به شرطی که از کیفیت کار شما کاسته نشود، می توانید در رقابت با سایرین پیشگام باشید. با این حال استراتژی شما برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارد و انجام چندگانه آن باعث تداخل در یکدیگر شده و این امر نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. به همین خاطر است که کارآفرینان حرفه ای تنها یک استراتژی را پیاده سازی کرده و برای اجرای استراتژی دیگر تا پایان یافتن نتایج آن صبر می کنند. نویسنده روزنامه نیویورک تایمز، آقای جان آفوف بر این باور است که لازم است کار درست را انجام دهید و نه صرفا کارهای زیاد و این امر موردی است که افراد حرفه ای همواره رعایت می کنند.

12- آنها قبل از اقدام دست به یادگیری می زنند

افراد تنها زمانی می توانند به طور موفق عمل کنند که در رابطه با موضوعی که قصد کار روی آن را دارند، پشتوانه علمی خوبی در اختیار داشته باشند. بدون دانش بدون شک اقدامات با خامی مواجه خواهد شد و تحت این شرایط درصد خطا و اشتباه به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. در همین راستا لازم است قبل از شروع هر کاری و به مرحله عملی رساندن هر اقدامی، ابتدا مطالعات خود را در رابطه با آن افزایش دهید. اگرچه برخی این کار را به مشاوران خود واگذار می کنند با این حال با توجه به این امر که تصمیم گیرنده نهایی شما هستید، در صورتی که از موضوعات مرتبط آگاهی کافی نداشته باشید، در امر تصمیم گیری با مشکل جدی مواجه خواهید شد که این خود می تواند باعث زیر سوال رفتن صلاحیت شما از نظر سایرین شود.

به عقیده کارولین بیتون (نویسنده مطرح در زمینه روان شناسی محیط کار) اشتباه کارآفرینان این است که قبل از گذراندن مرحله یادگیری وارد عمل می شوند. برای مثال ممکن است قصد تأسیس یک شرکت مشاوره کسب وکار را داشته باشید، با این حال در صورتی که زمانی را جهت مطالعه و دانش اندوزی در این رابطه صرف نکرده باشید، حتی اگر در امر مشاوره خبره باشید، با توجه به این امر که با جو حاکم بر کسب وکار مکان فعالیت خود آشنا نیستید، خیلی زود با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

13- آنها وقت و انرژی خود را صرف اقدامات کم اهمیت نمی کنند

یک شرکت مجموعه ای از افرادی است که هر یک وظایف مشخصی دارند. با این حال در بسیاری از موارد مشاهده شده است که مدیران، علاقه مند به دخالت در کار تیم خود هستند. اگرچه شما به عنوان بالاترین فرد شرکت باید نسبت به همه امور آگاهی داشته باشید با این حال این امر بدین معنا نیست که خود را مستقیما درگیر همه کارها کنید. درواقع تنها کافی است شما ناظر بر عملکرد سایرین باشید. بدون تردید در جایگاه یک مدیر و کارآفرین شما کارهای زیادی را برای انجام دادن خواهید داشت و همین امر به اندازه کافی وقت شما را خواهد گرفت. به همین خاطر ضروری است وقت خود را برای موارد کم اهمیت هدر ندهید.

14- آنها بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد می کنند

دستیابی به موفقیت در زمینه کاری بدون تردید از اهداف مهم هر کارآفرینی است. با این حال این امر در صورتی که در زندگی شخصی خود نیز نتوانید موفق عمل کنید، بدون شک ناقص خواهد بود. درواقع کار و زندگی دو بخش کاملاً مهم هر فرد است و به همین خاطر لازم است به نحوی مدیریت روی آن انجام گیرد که به هیچ کدام لطمه ای وارد نشود.

اگرچه ممکن است شما نتوانید در بهترین حالت ممکن تعادلی منطقی بین ساعت های حضور خود در محل کار و خانه ایجاد کنید، با این حال می توانید کیفیت حضور خود در جمع خانواده را به راه های مختلف افزایش دهید، به نحوی که حضور حتی یک ساعته شما در کانون خانواده کاملا تأثیر گذار و مفید باشد. جانز کسلر (بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Bizzy معتقد است که سلامت روانی افراد در گرو داشتن آرامش در زندگی شخصی است. به همین خاطر لازم است به آن توجه ویژه ای شود و هیچ بهانه ای نباید فرد را نسبت به آن غافل سازد.

15- آنها افرادی انتقادپذیر هستند

اگرچه ذاتا هیچ کس نسبت به انتقاد از خود واکنش خوبی نشان نمی دهد، با این حال کارآفرینان جهانی به این باور رسیده اند که تعریف تنها مشوق آنها خواهد بود، با این حال از انتقاد می توانند چیزهایی یاد بگیرند. این امر نه تنها به شخصیت شما وجهه خوبی می دهد بلکه باعث خواهد شد به ایرادات خود پی ببرید. با این حال لازم است برای خود مرز مشخصی بین انتقاد درست و نادرست تعیین کنید تا هر گفته ای برای شما مهم تلقی نشود.

16- آنها به دنبال اهداف بلندمدت هستند

یکی از ویژگی های افراد پخته و موفق این است که برنامه ریزی های بلندمدت دارند. درواقع آنها نه تنها برای حال بلکه برای آینده خود نیز برنامه دقیقی دارند و همواره اهداف بلندمدت را به کوتاه مدت ترجیح می دهند. ایجاد یک چشم انداز برای چندسال آینده یکی از اقدامات کاربردی در این رابطه است که اقدامات شما را به بهترین صورت ممکن شکل می دهد و باعث خواهد شد همواره در مسیری که برای خود تعیین کرده اید گام بردارید. بدون شک موفقیت امری زمانبر است و اگر خواهان آن هستید لازم است برای آن برنامه بلندمدت داشته باشید و فراتر از حال حاضر را مدنظر خود قرار دهید.

17- آنها همواره اقدامات خود و رقبای اصلی خود را مورد تحلیل و بازنگری قرار می دهند

هیچ فردی را نمی توان پیدا کرد که در طول زندگی خود دچار اشتباه نشده باشد. این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است و به همین خاطر لازم است همواره تصمیمات خود را مورد بازبینی قرار دهید. با این اقدام شما خواهید توانست نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و در تصمیم های آینده به مراتب بهتر عمل کنید. با این حال در راستای رقابتی جانانه لازم است هموراه نسبت به کارهای رقابی اصلی خود نیز آگاه باشید و آنها را مورد بررسی قرار دهید. با این کار خواهید توانست اقدامات بعدی آنها را نیز پیش بینی کنید.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EprHqs3U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه