چهارشنبه, 08 شهریور 1396 - 15:00

امروزه با گسترش روزافزون تکنولوژی و فراهم آورده شدن امکانات ارتباطی، هر اقدام شما ممکن است در کمترین زمان به سمع و نظر سایرین برسد. امکان به اشتراک گذاشتن اخبار و اتفاقات باعث می شود ضرورت توجه به اعمال خود در شرکت بسیار مهم و ضروری باشد.

برای مثال اگر شما اقدامی را صورت دهید که به برای محیط زیست مضر باشد، این امر می تواند خیلی زود در دسترس همگان قرار گیرد و واکنش های منفی زیادی را در پی داشته باشد. این امر بدون شک به وجهه شرکت شما ضربه جدی وارد خواهد کرد. به همین خاطر لازم است همواره اخلاق مدارانه رفتار کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

انتشار اخبار مرتبط با شرکت ممکن است توسط رقبا در جهت ضربه زدن به شما انجام گیرد، به همین خاطر باید مراقب اعمال خود و سایر کارمندان باشید. موارد متعددی وجود دارد که یک اقدام فکر نشده کارمند، باعث زیر سوال رفتن کل شرکت شده است. با این حال در این رابطه نقش مدیران بسیار پررنگ تر بوده و با توجه به این امر که در صورت وقوع اتفاقی همگان مدیر را مسئول می دانند، لازم است آنها روشی مشخص برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات داشته باشند.

ایده

سر کریستوفر گنت، تاجر انگلیسی است که مدیریت شرکت GSK(شرکتی انگلیسی در زمینه تولید دارو) را بر عهده دارد. وی عقیده دارد اعتماد به سازمان مجوز اصلی شما برای فعالیت است به همین خاطر نباید اقدامی را صورت دهید که به آن لطمه وارد کند. درواقع او سعی در بیان ضرورت اخلاق مدار بودن دارد که برای شرکتی دارویی مثل گلاسکو که با جان افراد سروکار دارد، کاملاً ضروری است.

این درحالی است که اگر بخواهند منفعت خود را اولویت قرار دهند، ممکن است اقدام به کاهش کیفیت محصولات خود کنند که این ممکن است منجر به وارد آمدن آسیب به مشتریان شان شود. تحت این شرایط ممکن است شرکت به سودی بیشتر در کوتاه مدت دست یابد، با این حال فراموش نکنید که حقیقت هیچ گاه پنهان نخواهد ماند و در نهایت باعث خواهد شد شما از صحنه رقابت یا حتی فعالیت به طور کامل کنار گذاشته شوید. به همین خاطر حتی مسائل اخلاقی برای شما مطرح نیست، در راستای موفقیت و بقا در کسب و کار خود لازم است براساس آن عمل کنید و کار خود را به شیوه درست آن انجام دهید.

آندرا نویی، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی هندی تبار است، که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیأت مدیره شرکت پپسی  فعالیت می کند. در رابطه با اهمیت جایگاه وی جالب است بدانید او مدیر شرکتی است که در جایگاه دوم بزرگ ترین تولیدکنندگان نوشیدنی در جهان قرار دارد و همین امر باعث شده است وی از بین 100 زن موفق دنیا، در جایگاه سیزدهم قرار گیرد.

وی همواره سیاست های خود را با توجه به محیط زیست اعمال می کند و همین امر باعث محبوبیت وی و شرکتی که در آن مشغول فعالیت می باشد، شده است. بدون شک این امر شرکت را متوجه هزینه های نسبتا زیادی می کند اما تجربه ثابت کرده است که با این اقدامات شما در جایگاهی قرار خواهید گرفت که قادر خواهید بود تمام این سرمایه را طی مدت کوتاهی برگردانید و به سود به مراتب بیشتری دست پیدا کنید. این اقدام شرکت پپسی باعث شد تا از نقاط مختلف دنیا حمایت هایی از این برند صورت گیرد که به رشد آن کمک بسیاری کرد. به همین خاطر نباید اخلاق مدار بودن را به بهانه هزینه هایی که در پی دارد، کنار گذاشت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-  همه افراد به دنبال برندی هستند که به آنها دروغ نگوید. یکی از مواردی که می تواند این اطمینان را به آنها بدهد، اخلاق مدار بودن است. یکی از بهترین روش ها در این رابطه دوستی با طبیعت و رعایت محیط زیست است که وجهه خوبی به شرکت شما می بخشد. به همین خاطر در راستای موفقیت در کسب و کار لازم است به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

-  رفتارهای اخلاقی، باعث اعتمادسازی خواهند شد. با توجه به این امر که افراد معمولاً تا به برندی اعتماد نکنند از آن خرید نخواهند کرد، لازم است اخلاقیات را جزو اولویت های خود قرار دهید.

- افراد تحصیلکرده معمولاً جذب شرکت هایی می شوند که دیدگاهی حرفه ای دارند. به همین خاطر چه در جذب استعدادهای جوان و چه در زمینه تحت تأثیر قرار دادن قشر فرهیخته، لازم است اخلاق مدار باشید. این امر چندان هم سخت نیست و تنها کافی است کار خود را به شیوه درست آن انجام دهید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید