جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها کمپین های بازاریابی دیجیتال یکی از دلایل اصلی موفقیت برند هستند، بنابراین شناختن اشتباهات رایج آن در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند.

به گزارش زومیت، ابزارهای مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال تغییر هستند، بنابراین افراد متخصص در این زمینه نباید به تجربیات گذشته خود اکتفا کنند و لازم است همواره در حال یاد گرفتن راه های جدید باشند.

اگر به کمپین های دیجیتال مارکتینگ در گذشته نگاه کنیم، درس های بسیار ارزشمندی از آنها خواهیم گرفت، درنتیجه می توانیم عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم. در ادامه این مقاله زومیت به بررسی رایج ترین اشتباهات برندها در دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

1- مشخص نکردن اهداف

یک ضرب المثل معروف می گوید: «شکست در برنامه ریزی درواقع همان برنامه ریزی برای شکست است» و این موضوع کاملا در کمپین های دیجیتال مارکتینگ صدق می کند. نداشتن یک برنامه ریزی دقیق و مناسب، شکست شما را صد درصد تضمین می کند. شما قبل از شروع برنامه ریزی برای کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا دستاوردهای خود را مشخص کنید و سپس یک سری اهداف قابل اندازه گیری برای آنها در نظر بگیرید.

شما بدون یک برنامه ریزی دقیق هرگز نمی توانید میزان موفقیت های خود را اندازه گیری کنید یا بخش هایی را که یک کمپین نیاز به رسیدگی بیشتری دارد، مشخص کنید. تغییر استراتژی و سرمایه گذاری بهتر برای برنامه های آتی دیجیتال مارکتینگ نیز از جمله دیگر مزایای مشخص کردن اهداف هستند.

2- توجه نکردن به تجزیه و تحلیل ها

در دیجیتال مارکتینگ چیزی به نام اجرا و فراموشی وجود ندارد. کمپین ها باید به طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرند و عملکردشان سنجیده شود. البته این به این معنا نیست که هر روز معیارهای بازدید از سایت را مورد بررسی قرار دهید، بلکه باید تغییرات کلی تر را تحلیل کنید. زمانی که صحبت از کمپین به میان می آید، باید تمام جوانب کار در نظر گرفته شود. به عنوان مثال کانالی که بیشترین مقدار ترافیک را ایجاد می کند، شاید کمترین مقدار محتوای جذاب را داشته باشد. بنابراین تنها در نظر گرفتن مقدار ترافیک نمی تواند دید خوبی از عملکرد کمپین به شما دهد.

۳- امتحان نکردن

تست کردن، یکی از کارهای ضروری برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. همانطور که در مورد قبلی گفتیم، هیچ کمپینی بدون تحلیل و بررسی نمی تواند به موفقیت برسد. نظارت کردن روی تحلیل های کمپین باعث بهینه سازی مراحل آن می شود و نتایج بهتری می دهد. نتیجه گیری بدون تحلیل و بررسی تأثیر بسیار بدی بر موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خواهد گذاشت. بنابراین تست کردن را اولویت کار خود قرار دهید و مطمئن شوید که راه انتخابی تان بهترین فرصت برای رشد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ است.

۴- استفاده از همه روش های پرطرفدار

در دیجیتال مارکتینگ همیشه تعادل ظریفی بین حفظ روند فعلی و استفاده از روش های جدید وجود دارد. استفاده از جدیدترین ترندها و تغییرات یک صنعت، نیاز ضروری موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. این روزها همه چیز با سرعت بالایی تغییر می کند؛ بنابراین برندها و بازاریابان باید از جدیدترین تکنولوژی ها و استراتژی ها مطلع باشند و در غیر این صورت نمی توانند در بازار رقابت دوام بیاورند. اما با این حال استفاده از یک پلتفرم یا تکنولوژی خاص تنها به دلیل محبوبیت آن در یک برهه زمانی، نمی تواند دلیل خوبی برای استفاده توسط برند باشد. پیروی کورکورانه از تازه ترین ترندها و بررسی نکردن آنها، از بدترین کارهایی است که یک برند می تواند در کمپین دیجیتال مارکتینگ خود انجام دهد. بنابراین بهتر است از جدیدترین اخبار حوزه دیجیتال مارکتینگ اطلاع کسب کنید.

5- انتخاب مخاطبان اشتباه

حتی دقیق ترین کمپین های برنامه ریزی شده نیز نمی توانند با انتخاب مخاطبان اشتباه به هدف خود برسند. در دیجیتال مارکتینگ، مخاطبان همه چیز هستند. شما هرچقدر که ایده جالب و خوبی برای کمپین خود داشته باشید، اگر نتوانید مخاطبان را به درستی انتخاب کنید، ایده تان هیچ ارزشی نخواهد داشت. شما قبل از انجام هر کاری باید کمی زمان بگذارید و مخاطبان مورد نظر خود را شناسایی کنید، نیازهای آنها را بسنجید و ببینید که با چه زبانی باید با آنها سخن بگویید. دانستن پاسخ این سوال ها، کلید اصلی طراحی یک کمپین تأثیرگذار است.

6- دست کم گرفتن اهمیت موبایل

امروزه همه برندها می دانند که موبایل لازمه موفقیت در بازاریابی است، اما با این حال بعضی از بازاریابان هنوز هم اهمیت آن را دست کم می گیرند. شما باید موبایل را در اولویت فعالیت های آنلاین خود قرار دهید؛ در غیر این صورت شانس ارتباط برقرار کردن با تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. در بسیاری از صنایع، ترافیک استفاده از موبایل برای دسترسی به یک وب سایت به ۵۰ درصد رسیده است، بنابراین استفاده نکردن از امکانات موبایل شانس درگیر شدن بسیاری از مشتری ها با برند را از بین خواهد برد.

اینکه بخواهید در تمام مراحل دیجیتال مارکتینگ عالی باشید و موفقیت برند خود را تضمین کنید کار سختی است. معمولا اشتباه کردن در این مسیر اجتناب ناپذیر است، اما شناختن اشتباه ها می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند و با کاهش میزان استرس، شانس موفقیت برند را بالا ببرد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wejGirOV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه