یکشنبه, 21 آبان 1396 - 16:19

در روابط عمومی موفق پنج گام ابتدایی وجود دارد و جدای از اینکه آیا سردبیر روزنامه محلی یا یک نشریه سراسری را هدف گیری کرده باشید یا نه، باید اینها را بیاموزید و پیگیری کنید. این موارد به نقل از هورموند به شرح زیر است.

1- کار را برای سردبیران، گزارشگران و مدیران برنامه ها راحت کنید. اطلاعات را در قالبی مناسب بفرستید و به گونه ای باشید که بتوانند با شما به راحتی تماس بگیرند.

2- به  وقت روزنامه نگاران احترام بگذارید. آنها افرادی پرمشغله و تماما زمان بندی شده هستند. نسخه رسانه ای خود را برای شان بفرستید و یک هفته بعد با ایمیلی آن را پیگیری کنید. همه ماجرا همین است. آنها را تعقیب نکنید و برای شان مزاحمت ایجاد نکنید.

3- بیاموزید که سردبیران و روزنامه نگاران به چه چیزی نیاز دارند. با نشریه ها و شبکه رادیو و تلویزیون محدوده خود آشنا شوید. بدین ترتیب خواهید فهمید که معمولاً روی چه نوع مواردی کار می کنند. درنهایت برای شان تنها چیزهایی بفرستید که به آن نیاز دارند.

4- ارزش خبرسازی داشته باشید. یک نوع کسب وکار، یک محصول یا خدمت جدیدی ایجاد کنید؛ چیزی که پوشش ارزش خبری را داشته باشد.

5- متفاوت باشید. روزنامه ها هر هفته ده ها یا صدها نسخه آماده برای انتشار در رسانه ها و بسته چاپی به دست می آورند. بعضی از آنها سنتی و کسل کننده اند و در خاطر نمی مانند. راهی بیابید تا بدون اینکه غیرحرفه ای به نظر برسید، توجه یک سردبیر را جلب کنید.

سرانجام، همه آنچه هر سردبیر و تولیدکننده برنامه های رادیو و تلویزیونی می خواهد، این است که یک گزارش خوب باشد و بتواند در کمترین زمان و به راحتی ضبط شود. اگر بتوانید به طور مستمر چنین گزارش هایی را فراهم کنید، بدانید که مهم نیست چه کسی هستید چون مطمئنا پوشش داده خواهید شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی