رموز موفقیت در کسب وکار - فرصت امروز

سه شنبه, 23 آبان 1396 - 15:04

بدون تردید هر فردی در رابطه با تجارتی که شروع کرده است، اهدافی را در ذهن خود دارد. با این حال هدف اصلی هر کسب  وکار را می  توان در یک مورد خلاصه کرد و آن عنصر موفقیت است. اگرچه این امر برای هر فردی از تعریف متفاوتی برخوردار است، با این حال مسیر دستیابی به آن تقریباً یکسان است.

به همین خاطر استفاده از تجربیات و توصیه های افراد مختلف در این رابطه می  تواند شما را در مسیر درست این امر قرار دهد. در همین راستا در ادامه به بررسی موارد تعیین کننده در این رابطه خواهیم پرداخت.

1-محصولات جدید وارد بازار کرده یا نسخه  های قبلی را با بهبود چشمگیر مواجه سازید

در رابطه با موفقیت لازم است همواره چیزی برای عرضه داشته باشید، با این حال فراموش نکنید که در بازاری قصد فعالیت دارید که به شدت رقابتی بوده و همین امر باعث می شود تنوع عنصری تعیین کننده محسوب شود. در همین راستا لازم است همواره در تولیدات خود اقشار و سلیقه  های مختلف را در نظر داشته باشید. با این حال در این رابطه از اهمیت پرچمدار نیز نباید غافل شد. درواقع شما به محصولی نیاز دارید که هر ساله بیانگر اوج توانایی  های شما باشد. با این حال نباید صرفاً خود را به چند محصول مشابه هم و تکراری محدود کنید.

در همین راستا لازم است همواره مخاطب خود را در انتظار ارائه خلاقیتی نوین نگه دارید. با این حال این امر در برخی موارد ممکن نیست. درواقع زمانی که برای ایده  پردازی یک محصول اختصاص می دهید ممکن است به قدری طولانی باشد که امکان انجام دوباره آن حداقل صرف مدتی محدود، امکان پذیر نبوده و در صورت اصرار به انجام آن خود را با مشکلی مواجه خواهید کرد. تحت این شرایط لازم است محصولاتی را که توانسته  اند نگاه مشتری را به سمت خود معطوف کنند در لیست تولیدی  های سال های بعد خود نیز قرار دهید. با این حال فراموش نکنید که لازم است نسخه بهبود یافته آن را برای عرضه مدنظر داشته باشید و در این رابطه به قدری خوب عمل کنید تا افراد مجاب به خرید آن شوند.

2-همواره نسبت به تحولات بازار خود آگاه باشید

از اشتباهات بسیاری از مدیران این است که تمرکز خود را صرفاً روی کار خود گذاشته و این امر باعث می شود تا نسبت به محیط پیرامون خود اطلاع چندانی نداشته باشند. با این حال توجه داشته باشید که در بازار خود تنها نیستید و همین امر باعث می شود نیاز به اطلاع نسبت به حتی کوچک ترین تغییرات، حس شود. با این حال در این رابطه نباید خود به تنهایی اقدام کنید. درواقع شما در بالاترین جایگاه شرکت قرار دارید و همین امر به اندازه کافی زمان شما را خواهد گرفت. در این راستا لازم است افرادی را موظف به پیگیری اخبار و تحولات کنید. در این رابطه حتی برخی از شرکت ها افرادی نفوذی را در شرکت های دیگر فرستاده تا کامل  ترین اطلاعات را از رقبای اصلی خود به دست آورند. با این حال در این رابطه تنها نباید رقبا را مدنظر قرار داده و از اهمیت مشتریان غافل شد.

3-برنامه منحصر به فردی برای خود تنظیم کنید

تصور شرکتی که در آن هر فرد به شکل مطلوب خود عمل می کند، امری کاملاً محال است. درواقع لازم است هر شرکت از سوی مدیریت یک سری قوانین و برنامه  ریزی  های مشخص داشته باشد تا افراد طبق آن گام برداشته و در مسیر رشد و پیشرفت گام بردارند.

در این راستا چگونگی برنامه  ریزی مهم ترین بخش بوده و باید افراد در آن دقت عمل کافی را داشته باشند. تجربه ثابت کرده است که برخی مدیران در این رابطه صرفاً برای چندماه نخست برنامه  ریزی می کنند و باقی را موکول به بعد آن می کنند. اگرچه برنامه شما باید انعطاف لازم در راستای اعمال برخی تغییرات را داشته باشد، با این حال این امر بدین معنا نیست که حتی تصمیم گیری درباره آینده را نیز در همان زمان انجام دهید.

به همین خاطر ضروری است از همان ابتدا کار خود اهداف را مشخص کرده و همه چیز را در مسیر دست  ابی به هر یک درنظر بگیرید. همچنین تعیین محدوده زمانی برای آنها نیز باعث نظم دهی به کارها می شود. در آخر فراموش نکنید که بهتر است برنامه شرکت با همکاری اعضای اصلی و همچنین با راهنمایی افراد حرفه ای صورت گرفته و هرساله مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.

4-اهمیت نظرات و دیدگاه  ها را جدی بگیرید

اقدام اشتباه بسیاری از مدیران این است که برای بیان نظرات خود انواع فیلترها را در نظر می  گیرند. با این حال فراموش نکنید هر دیدگاهی در صورتی که به خوبی به آن پرداخته شود، می  تواند نوآوری را به همراه داشته باشد. به همین خاطر لازم است همواره هر آن چیزی را که در ذهن شما وجود دارد مورد آزمایش قرار دهید. این اخلاق در نهایت باعث خواهد شد سایر افراد نیز فضا را برای این امر مهیا بدانند. در نهایت این امر به شما تیم کاری یا تفکری خلاق را خواهد داد که خود مزیت رقابتی خوبی محسوب می شود.

5-الهام بخش و مشوق سایرین باشید

بدون شک مهم ترین شرط در راستای ایجاد فضای کاری مطلوب برای کارمندان به کیفیت رفتار مدیریت بستگی دارد. به همین خاطر لازم است در نوع تعامل خود با آنها به نحوی عمل کنید که رضایت مطلوب را به همراه داشته باشد. یکی از مهم ترین خواسته  های افراد این است که مورد احترام قرار گرفته و این حس را همواره داشته باشند که در شرکت از جایگاهی ارزشمند برخوردار هستند. در این راستا مطالعه نحوه رفتار مدیران موفق شما را در دستیابی به مجموعه  ای از رفتارهای مطلوب یاری خواهد کرد. با این حال فراموش نکنید که در این رابطه باید مواردی را از خودتان داشته باشید تا به فردی صرفاً مقلد متهم نشوید.

6-در استخدام خود صرفاً به دنبال پر کردن فضای خالی نباشید

استخدام از بخش  های همیشگی یک شرکت محسوب می شود. با این حال افراد در این رابطه صرفاً به توانایی  های فرد نگاه کرده و به دنبال آن هستند تا کمبودهای خود را به واسطه آن برطرف کنند. اگرچه این هدف ایرادی را در پی نخواهد داشت، با این حال نباید تنها اولویت موجود در نظر گرفته شود. درواقع لازم است همواره سیاستی مشخص در این رابطه داشته باشید. برای مثال برخی شرکت ها سیاست جوان  گرایی را داشته و این امر باعث می شود تنها افرادی را استخدام کنند که آینده درخشانی در انتظار آنها است. بدون تردید این امر اگرچه کمی سخت است با این حال پس از گذشت مدتی شما را به وحدت کاری بی  نظیری خواهد رساند.

7-برای هر اقدام خود چندین دلیل قانع کننده داشته باشید

آفت مدیریت بدون تردید غرور است. این امر باعث خواهد شد افرد خود را بی  نیاز از مشورت با سایرین دانسته و تصمیمات حتی لحظه  ای خود را کارساز تصور کنید. این امر در نهایت منجر به اتفاقات ناگواری خواهد شد که قابلیت و توانایی  های شما را خدشه دار خواهد کرد. در همین راستا لازم است برای هر تصمیم خود دلایل کافی داشته باشید. این امر باعث خواهد شد در نهایت نسبت به درستی آنها نیز اطمینان حاصل کرده و به راحتی بتوانید سایرین را نیز با خود همراه سازید.

8-عنصر فروش را به خوبی آموخته و به یادگیری خود ادامه دهید

همواره با این دیدگاه به کار خود ادامه دهید که توانایی یادگیری هرچیزی را دارید. این امر بدین معنا نیست که هرچیزی را یاد بگیرید. درواقع شما آنقدر زمان در اختیار ندارید که در هر زمینه  ای اطلاعات به دست آورید. با این حال این تفکر باعث خواهد شد در یادگیری موارد ضروری از خود ضعف نشان ندهید. بدون تردید در راستای دستیابی به اهداف خود لازم است در زمینه فروش درخشان ظاهر شوید. این امر نیز نیازمند این است تا همه افراد شرکت در این رابطه اطلاعات کافی داشته باشند. با این حال مانع آموزش بیشتر آنها نشوید. فراموش نکنید که شما به عنوان مدیر و رهبر شرکت باید همواره در هر زمینه  ای بالاترین حد اطلاعات را داشته باشید و در این رابطه نیز باید به همین شکل عمل کنید.

9-پیام خود را واضح بیان کنید

در صورتی که افراد قادر به درک اقدامات شما نباشند، همواره عملکرد شما در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند. بسیاری از شرکت ها وجود دارند که با صرف هزینه های کلان در مسیری قدم می گذارند که دلیل آن برای مخاطبان قانع کننده نیست. به همین خاطر لازم است تا قبل از انجام هر کاری روی پیامی که می خواهید اقدام شما برای بازار هدف داشته باشد، تمرکز کرده و آن را شفاف سازی کنید.

همچنین این نکته را همواره مدنظر داشته باشید در صورتی که بخواهید محدوده عملکردی خود را جهانی کنید، لازم است افق پیام خود را نیز گسترش دهید. برای مثال در صورتی که پیام شما حاوی اصطلاحی محلی باشد، بدون تردید مفهوم آن توسط مخاطبان سایر کشورها به خوبی درک نخواهد شد. به همین خاطر باید همواره نقطه پایان عملکردی خود را نیز مدنظر داشته باشید.

10-استراتژی های نوین را در دستور کار خود قرار دهید

بدون تردید هر تصمیم و هر اقدامی محدوده زمانی خاص خود را دارد. تحت این شرایط به کار بردن استراتژی های قدیمی برای شرایط جدید، اقدامی ناکارآمد خواهد بود. در همین راستا لازم است تا در ابتدای کار اطلاعات خود را در رابطه با استراتژی های نوین بالا برده و هر یک را با توجه به شرایط خاص خود به کار گیرید. فراموش نکنید که در جایگاه مدیریت، دیگر شما نسبت به رفتارهای شخصی خود قضاوت نخواهید شد و نحوه عملکرد شرکت، معرف شما خواهد بود. تحت این شرایط باید به نحوی عمل کنید تا وجهه شما خدشه دار نشود.

در این راستا توجه داشتن به اقدامات سایر افراد موفق در حوزه های کاری مختلف، می تواند راهنمای عمل بسیار مناسبی محسوب شود. با این حال در این رابطه نباید همواره نگاه به بیرون داشته باشید. در واقع خود نیز باید با در نظر گرفتن شرایط بازار و نحوه عملکرد مشتریان، اقدام به ارائه راهکارهای جدید کنید.

11-به صورت دوره ای از کارشناسان مجرب استفاده کنید

یکی از اقدامات نادرست افراد استفاده از مشاوران محدود است. بدون تردید هر فردی از محدوده قابلیت و دانش خاصی برخوردار بوده و این امر که صرفا با تکیه بر یک نفر جلو بروید، نمی تواند تصمیمی هوشمندانه محسوب شود. به عقیده آقای یونگ بهتر است در این رابطه ارتباطات خود را گسترده کنید و سیستمی چرخشی برای کارشناسان خود داشته باشید. این امر باعث می شود تا اوضاع را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داده و عملکردی به مراتب بهتر در راستای موفقیت داشته باشید.

12-همواره مدافع کسب وکار خود باشید

استفاده از لباس رسمی و لوازم تبلیغاتی شرکت توسط بالاترین رده سازمان، به نحوی این حس را منتقل خواهد کرد که شما کاملا متعهد به کسب وکار خود هستید. بسیاری از شرکت ها امروزه کارمندان خود را ترغیب به استفاده از محصولات خود می کنند. برای مثال در صورتی که در صنعت تولید خودرو فعالیت دارید، بهتر است تمامی پرسنل شما به صورت یکپارچه وسیله نقلیه خود را از میان برند شما انتخاب کنند. این امر که خودتان از محصولات خود استفاده می کنید، اقدامی موثر در راستای اعتمادسازی مشتری محسوب شده و باعث خواهد شد تبلیغات انسانی جذابی داشته باشید.

منظور از تبلیغات انسانی این است که افراد اقدام به ترویج محصولات شما نکنند و در این رابطه بدون تردید کارمندان شرکت از صلاحیت و محدوده توانایی های بالاتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. با این حال در این رابطه همواره مدیران در معرض توجه بیشتری بوده و به همین خاطر به هر میزان که زندگی خود را با برند خود پیوند دهید، به همان میزان باعث بیشتر دیده شدن شرکت خود و بالا رفتن وجهه خودتان به عنوان یک مدیر موفق و وفادار به شرکت، خواهید شد.

13-همواره روی پیشرفت تاکید داشته و وعده های خود را فراموش نکنید

اگر خواهان گام نهادن در مسیر موفقیت هستید لازم است برای توانایی های خود حد معینی را تعریف نکرده و همواره بر سطح دانش خود بیفزایید. با این حال به عنوان رهبر تیم کاری، نباید تنها به فکر خود باشید. در واقع لازم است در این رابطه برای تیم کاری خود نیز برنامه ای عملی اتخاذ کرده و پس از اطمینان از کارایی آن بدون فوت وقت، در دستور کار خود قرار دهید. بدون تردید هیچ چیز برای یک شرکت بهتر از در اختیار داشتن تیمی هماهنگ با محدوده توانایی بالا نخواهد بود.

با توجه به این امر که دانش و تکنولوژی با سرعتی چشمگیر در حال پیشرفت است، در صورتی که همواره به روز نباشید، در نهایت با مشکل مواجه خواهید شد. با این حال شرکت های خلاق در این رابطه تنها به افزایش دانش خود و تیم کاری توجه نداشته و مشتریان را نیز درگیر می کنند. برای مثال ایجاد شبکه ای آموزشی برای مخاطبان، بدون تردید منجر به افزایش رضایت مندی از برند شما خواهد شد و به نوعی قدرت نمایی محسوب می شود.

همچنین در صورت اجرای مناسب این طرح در نهایت می توانید از آن استفاده اقتصادی کرده و به سودهای کلان دست پیدا کنید. برای مثال در صورتی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارید، بدون تردید اصطلاحات و عبارات بسیاری وجود دارد که برای مخاطب بیگانه است. به همین خاطر ضروری است تا کارگاهی آموزشی در این رابطه ایجاد کنید. همچنین با توجه به رشد تکنولوژی بهتر است در این رابطه رسانه ای تصویری ایجاد کنید. در این رسانه باید مقالات و کلیپ های متنوعی وجود داشته باشد تا افراد هر آن چیزی را که لازم دارند به راحتی بیابند. همچنین ایجاد پل ارتباطی میان مخاطب با کارشناسان نیز از دیگر اقدامات خلاقانه و موثر در این رابطه خواهد بود.

14-اتحاد های استوار ایجاد کنید

بسیاری از شرکت ها سیاست اقدام تنها را در پیش گرفته و همین امر باعث می شود در بازار پررقیب حال حاضر عملا بدون هیچ گونه پشتوانه ای و صرفا با تکیه بر توانایی های خود عمل کنند. با این حال توجه داشته باشید که شرایط بازار در حال حاضر به شکلی کاملا متفاوت از گذشته بوده و در صورتی که بخواهید شخصا به اهداف خود برسید، این احتمال وجود دارد که با کندی سرعت در انجام کارها مواجه شده و تحت این شرایط فرصت های شما نصیب سایر شرکت ها خواهد شد.

در همین راستا امروزه اکثر شرکت ها با برندهایی که اهداف مشترک با خود دارند، پیمان های همکاری ایجاد کرده و با هم برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند. این امر در صورتی که تمامی جنبه ها به خوبی ذکر شده باشد، اقدامی فوق العاده سودآور و مطلوب محسوب شده و نتایج فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت که باید مورد توجه تمامی شرکت ها قرار گیرد.

15-نوآوری را به عنوان ابزار عمل خود حفظ کنید

اقدامات شما باید به نحوی باشد که عنصر نوآوری در آن به خوبی حفظ شده باشد. بدون تردید انجام کاری که مشابه آن در بازار یافت می شود نمی تواند منجر به نتیجه ای فوق العاده شود. در این رابطه مطالعه توصیه های افراد صاحب نظر در این رابطه اگرچه می تواند ثمربخش و مفید باشد، با این حال توجه داشته باشید که این امر نیازمند اختصاص واحدی مجزا است تا تمرکز خود را بر آن قرار دهند.

در واقع اگر بخواهید در تمامی اقدامات حضور داشته باشید، تنها زمان را از دست خواهید داد. به همین خاطر در اختیار داشتن تیم طراحی خلاق با ایده های نوین ضروری به نظر می رسد. با این حال لازم است این تفکر را در خود پرورش دهید که هر تصمیم جدید نوآوری محسوب نشده و باید نسبت به پیامدهای آن آگاهی و اطمینان لازم را داشته باشید.

همچنین بسیاری از ایده ها وجود دارند که توانایی اجرایی کردن آن برای شما وجود ندارد. با این حال احتمال عملی شدن آن بسیار قوی است. تحت این شرایط بهتر است با شرکت های قدرتمند در این رابطه همکاری کرده و تحولی را در عرصه کاری خود ایجاد کنید. در واقع نباید هیچ اقدامی را به بهانه کمبود امکانات کنار گذاشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی