سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

برندینگ یا همان برند سازی یکی از مهم ترین ابعاد هر کسب وکاری، کوچک یا بزرگ، خرده فروش یا  «بنگاه به بنگاه»  (B2B)، است. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمده ای به شمار می رود. اما برند سازی واقعا چه معنایی دارد و چگونه بر کسب وکار شما اثر می گذارد؟

به گزارشchetor، به زبان ساده، برند شما اعتبار شما نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند و اینکه تفاوت آنچه شما ارائه می دهید با آنچه رقبای تان عرضه می کنند، چیست. برند شما، برآیندی از شخصیت فعلی شما، شخصیتی که می خواهید باشید و برداشت دیگران از شخصیت شما است. در این مقاله درباره اصول اولیه برند سازی بیشتر می خوانید.

آیا شما در صنعت خود، یک نوآور تک رو و مستقل هستید یا بازیگری باتجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصول شما، محصولی گران قیمت و با کیفیت بالا است یا ارزان اما با ارزش بالا؟ شما نمی توانید در هر دو این دسته ها جا بگیرید؛ همانطور که نمی توانید خواسته همه مردم را برآورده کنید! شخصیت شما و کسب وکارتان براساس اینکه مشتریان هدف تان از شما چه می خواهند، شکل می گیرد.

لوگو (نشان تجاری)، بنیان و پایه برند شما را تشکیل می دهد. سایت اینترنتی، بسته بندی و ابزارهای تبلیغاتی، که همگی باید مکمل و یکپارچه با لوگوی شما باشند، همگی منتقل کننده برند شما هستند.

استراتژی برند و ارزش آن

استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، کجا و به چه کسی ارائه می کنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامه شما برای انتقال پیام برند تان. جایی که تبلیغات خود را ارائه می کنید، کانال های توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر می کنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.

برند سازی استراتژیک به شکلی پایدار، منجر به شکل گیری یک برند قدرتمند می شود که به معنای ارزش افزوده بیشتر محصولات و خدمات کسب وکار شما است که به شما این امکان را می دهد که در مقایسه با موارد مشابه موجود، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. کوکاکولا در مقابل سایر نوشابه های رایج مثالی روشن در این باره است. چون کوکاکولا یک برند قدرتمند است، قیمت بالاتری برای محصولاتش تعیین می کند؛ مردم هم حاضرند این قیمت را بپردازند.

ارزش افزوده ای که ارزش ویژه برند با خود به همراه دارد، معمولا ناشی از باور به کیفیت برتر و دلبستگی های احساسی است. مثلا نایکی (Nike) با پیوند دادن محصولاتش به ستارگان ورزشی، انتظار دارد مشتریانش تعلقات احساسی خود را نسبت به ستارگان با خرید محصولات نایکی ارضا کنند. طرح و شکل کفش های نایکی تنها دلیل به فروش رفتن آنها نیست.

تعریف برند

تعریف برند مانند سفری است که طی آن کسب وکارتان را کشف می کنید. این کار ممکن است دشوار، زمانبر و ناخوشایند باشد. در این مسیر، لازم است دست کم برای پرسش های زیر پاسخی مناسب بیابید:

- مأموریت کسب وکار شما چیست؟

- محصول یا خدمت شما چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد؟

- در حال حاضر، مشتریان شما چه نظری درباره کسب وکار شما دارند؟

- تمایل دارید از طریق چه ویژگی هایی مشتریان  و کسب وکارتان را به هم پیوند دهید؟

تحقیق کنید، از نیازها، عادات و خواسته های مشتریان فعلی و بالقوه خود آگاه شوید، به آنچه گمان می کنید که می دانید اتکا نکنید، بلکه مطمئن شوید.

از آنجا که برند سازی و توسعه استراتژی برند ممکن است پیچیده باشد، حتما از تخصص و دانش مؤسسات ارائه دهنده مشاوره  در زمینه برند سازی بهره ببرید. پس از اینکه برندتان را تعریف کردید، چگونه باید آن را به دیگران معرفی کنید؟ به توصیه های ساده زیر که آزمون خود را پس داده اند، توجه کنید.

- یک لوگوی مناسب انتخاب کنید و آن را در معرض دید همگان قرار دهید.

- پیام برند خود را مشخص کنید. پیام های کلیدی که می خواهید به دیگران منتقل کنید، کدامند؟ همه کارکنان باید از ویژگی های برند شما آگاه باشند.

- برند باید یکپارچه باشد. مفهوم برند شما باید در همه ابعاد کسب وکارتان جاری باشد؛ در طرز پاسخ دادن به تلفن ها، طرز لباس پوشیدن شما و کارکنان تان و امضای نامه ها و در همه چیز.

- برای کسب وکارتان «لحنی» در نظر بگیرید که بازتابی از برندتان باشد. این لحن باید در تمامی ارتباطات نوشتاری و تصویرسازی ها، آنلاین یا آفلاین به کار گرفته شود. اگر برند شما حسی دوستانه القا می کند، لحن شما باید محاوره ای باشد. اگر برندتان شیک و مجلسی است، کمی رسمی تر باشید.

- برای اینکه فرآیند برند سازی را بهتر انجام دهید، سعی کنید شعار تبلیغاتی داشته باشید. یک شعار به یادماندنی، پرمعنا و کوتاه تهیه کنید که نشان دهنده ماهیت برند شما باشد.

- برای ابزارهای بازاریابی خود، قالب و استانداردهایی مطابق برندتان طراحی کنید. در همه ابزار و روش ها باید طرح، رنگ، لوگو، شکل و احساس یکسانی وجود داشته باشد. لزومی ندارد تجملاتی باشید، فقط ثابت قدم باشید و این رویه را حفظ کنید.

- صادق باشید. اگر آنچه را که برندتان وعده می دهد ارائه ندهید، مشتریان نه تنها شما را به دیگران توصیه نمی کنند بلکه خودشان هم دیگر به شما رجوع نخواهند کرد.

- برای برند سازی هر چه بهتر ثبات داشته باشید. این نکته را به عنوان آخرین توصیه عنوان کردم زیرا همه نکات پیشین را در بر می گیرد. این مهم ترین توصیه ای است که به شما می کنم. اگر نتوانید با ثبات و پیوسته این مسیر را ادامه دهید، همه تلاش های شما در تعریف و تثبیت برندتان بی نتیجه خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xd30tUTi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d