پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مصرف کنندگان به شرکت هایی وفادار می شوند که نیازهای درونی و بیرونی شان را برآورده می کنند، اما هنگامی در وفاداری متعهد می شوند که شرکت ها نیازهای روان شناختی آنها را برآورده سازند. در این بخش برای داشتن درکی درست از وفاداری موردنظر شما انواع مختلف وفاداری را موردبحث قرار می دهیم. همچنین به شما نشان می دهیم چگونه با شناختن و برآورده کردن نیازهای روان شناختی مشتری تان این وفاداری را ایجاد کنید.

با درک این پنج نوع وفاداری مشتری به نقل از هورموند، می توانید به سادگی مشتری تان را بشناسید.

- وفاداری متعهد: این نوعی از وفاداری است که شما باید آن را به دست آورید. مصرف کننده در این دسته تعهد مثبتی به شرکت شما دارد و به خرید از شما راغب است. مهم نیست جاذبه رقیبان شما چقدر زیاد باشد؛ مصرف کننده به آنها روی نمی آورد، زیرا تعهدی آگاهانه و عاطفی به شما، محصول، برند و هر چیز مربوط به شما دارد. این وفاداری متعهد توسط خدماتی که مصرف کننده دریافت کرده است و تجربه بی نظیر او در هر بار برخورد با شرکت شما حاصل  شده است. این مصرف کننده می داند که همه شرکت ها این مزایا را ارائه نمی دهند و تنها می تواند از تجارت شما انتظار چنین کاری را داشته باشد. هدف شما تلاش برای رسیدن به این سطح از وفاداری از جانب تمام مصرف کنندگان تان است.

به عنوان مثال، می توان به مشتری ای اشاره کرد که هر هفته به یک رستوران خاص می رود، نه به دلیل نزدیکی آن به منزلش بلکه به دلیل خدمات فوق العاده، غذای عالی و اینکه خود را عضوی از رستوران احساس می کند.

- وفاداری به دلیل اجتناب از هزینه: در بعضی از موارد، هزینه، سختی یا مشکلات موجود در تغییر شرکت ها آنقدر زیاد است که مصرف کننده تغییر را به عنوان آخرین راه حل در نظر می گیرد، حتی در حضور رقیبان قدرتمند. به عنوان مثال، می توان به مصرف کننده ای اشاره کرد که جایی را رهن کرده است اما از خدمات شرکت فعلی خود راضی نیست. او شرکت خود را تغییر نمی دهد، چراکه هزینه و مشکلات این کار زیاد است.

- وفاداری برحسب عادت: این تجارت تکراری رایج ترین نوع تجارت است. اگر مصرف کننده زمان کمی داشته باشد، گزینه های آشنایی که به کمترین تفکر نیاز دارند به بخشی از سبک زندگی او تبدیل می شوند. شرکت هایی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان آنها وفاداری برحسب عادت دارند احساس امنیت کاذب دارند. پایداری مصرف کنندگان در این تجارت ها می تواند بسیار پایین باشد. مشتری ای که از خشکشویی نزدیک منزلش استفاده می کند می تواند مثالی از این نوع باشد. او ممکن است از هزینه ها و خدمات راضی نباشد اما به استفاده از خدمات ادامه می دهد، چراکه با عادات روزانه او سازگار است.

- وفاداری تشویقی: این نوع وفاداری مشتریانی را نشان می دهد که از طریق برنامه ها، درصدهای تخفیف یا گزینه های تخفیف خرید نقدی به وفاداری تشویق می شوند. آنها به برنامه های وفاداری به عنوان موضوعی مهم می نگرند و به دلیل این مزیت به خرید از فروشگاهی که ارائه دهنده این برنامه هاست ادامه می دهند. به عنوان مثال، می توان به مشتری ای اشاره کرد که کارت اعتباری اش برای هر باری که در فروشگاهی خاص هزینه می کند سود ارائه می دهد. حتی اگر خدمات فروشگاه عالی نباشد، این مشتری مکان خرید خود را تغییر نمی دهد، چراکه انگیزه خرید او بسیار قوی است.

- وفاداری انحصاری: در این نوع وفاداری مصرف کننده گزینه دیگری برای خرید ندارد.  «وفاداری» او از سر علاقه نیست و اغلب با بی میلی همراه است. متأسفانه مصرف کنندگانی که وفاداری انحصاری دارند معمولا ناراضی هستند. به عنوان  مثال، می توان به یک شرکت تأسیسات عمومی اشاره کرد که امتیاز دولتی گرفته است تا تنها ارائه دهنده خدمات در زمینه خاص باشد، مصرف کننده چاره ای به جز استفاده از خدمات این شرکت ندارد.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wy0xrb6Z
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه