جمعه, ۱۱ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Fri, 1 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

باید ها و نباید ها در فرآیند برندسازی شهری

6 سال پیش ( 1396/9/20 )
پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : مهدی ترکمان  

برندسازی شهری چارچوب و ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز و سازماندهی مشخصه های برتر و رقابتی یک شهر فراهم می آورد که البته باید ریشه در واقعیت ها داشته باشد. از آنجا که شهر ها برعکس محصولات، صاحب و متولی مشخصی ندارند، چالش های برندسازی شهری، متنوع تر و پیچیده تر است.

 فارغ از اینکه چه مدلی را برای تدوین وپیاده سازی برند شهری انتخاب کنیم، الزاماتی وجود دارد که مدیران و طراحان برند شهری باید به آنها پایبند باشند. در این نوشتار لیستی از باید ها و نبایدهای برندسازی شهری را فهرست می کنیم تا در طراحی و پیاده سازی فرآیند، یادآور نکاتی راهبردی برای مدیران پروژه باشد.

بایدهای برندسازی شهری

- جلب حمایت و پشتیبانی مقامات ارشد دولتی و شهرداری.

- واقیعت گرایی در بیان یافته ها و پنهان نکردن ابعاد نامناسب هویت شهری.

- در نظر گرفتن بودجه لازم برای تأمین مالی هزینه های پروژه در مراحل مختلف.

- پافشاری بر پیاده سازی هویت برند شهری در ارتباطات و بازاریابی شهر مورد نظر.

- انجام متوالی و منظم ممیزی برند برای حصول اطمینان از همراستایی و اثربخشی فعالیت ها.

 - اطمینان از اینکه همه ابعاد شهر، به عنوان یک موجودیت زنده و پویا شناسایی و بررسی شده است.

- ارتباطات مستمر با ذی نفعان و القای این حس که آنها جزئی از پروسه هستند و نه نظاره گر صرف.

- درنظر گرفتن اینکه برندسازی یک فعالیت بلندمدت است و برنامه های کوتاه مدت تنها در مسیر جزئی کردن اهداف بلندمدت طراحی می شوند.

- در نظر گرفتن همه ذی نفعان و میزان تأثیر گذاری آنان. (کسب و کارها، مدیران شهری، سازمان های هنری و ورزشی، ساکنان و دولت مرکزی) با برنامه ریزی و ارتباطات مؤثر باید مشارکت همه ذی نفعان را جلب کرد.

- تشکیل تیم راهبری از نمایندگان شهرداری، شورای شهر، سازمان گردشگری و نمایندگان کسب وکارها و معتمدان محلی. همچنین یک تیم مشاوره شامل متخصصانی از علوم اجتماعی، مدیریت شهری، مدیریت پروژه و برندسازی در کنار تیم راهبری باشند.

نبایدهای برندسازی شهری

- جایگزین نکردن تبلیغات شهری با برند سازی شهری. برندشهری با تجربه و احساس قوام می یابد و باید بر واقعیات استوار باشد درحالی که برنامه های تبلیغی اغلب آمیخته با اغراق است.

- حذف گروهی از ذی نفعان در تدوین و پیاده سازی برندسازی شهری

- خلاصه کردن و تقلیل سند هویت برند شهری در لوگو و شعار برند شهری

- بالابردن انتظارات ذی نفعان از نتایج و آثار برندسازی شهری

- اجرای کمپین های تبلیغاتی پرهزینه و سطحی

- به کارگیری افراد خودمحور و انتقادناپذیر در کمیته های راهبردی و مشورتی

- تعجیل برای کسب نتایج و خروجی های مورد انتظار

- متوقف ماندن برای پاسخ به منفی بافان که در همه مراحل به آنها برمی خوریم

- تأکید بر کسب نتایجی که منطبق بر واقعیت نیست. مثلا انتخاب شعاری ورزشی برای شهری که هویت رقابتی آن در حوزه فناوری است.

- پیشروی فرآیند بر پایه تصورات مبهم از برندسازی. باید تفکیک بین بازاریابی و تبلیغات برای شهر و برندینگ شهری برای متولیان امر کاملا شفاف باشد.

محقق و مشاور برندسازی و بازاریابی.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BOxM1Nhl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید بلیط هواپیماخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوش
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه