پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل و کاهش 50 درصدی بودجه تبلیغاتی

3 سال پیش ( 1399/2/8 )
پدیدآورنده : راجر مونتی   پدیدآورنده : علی آل علی  

براساس گزارش های رسمی گوگل در شرایط کنونی اقدام به کاهش 50درصدی بودجه تبلیغاتی اش کرده است. این استراتژی برای نیمه دوم سال جاری اعمال خواهد شد. به این ترتیب تاثیر شیوع جهانی کرونا بر روی فعالیت گوگل نیز قابل مشاهده خواهد بود.

اقدام گوگل در این راستا با هدف مقابله با کاهش درآمدهای تبلیغاتی در پی شرایط کنونی رخ داده است. نکته جالب در این میان اعلام رسمی طرح مورد نظر درست چند روز پیش از حسابرسی چهار ماهه اول سال جاری است. گوگل در 28 آپریل باید گردش مالی خود را علام کند، با این حساب اقدام مدیران گوگل برای کاهش بودجه تبلیغاتی بیانگر بروز چالش های مالی است.

کاهش 50درصدی بودجه تبلیغاتی گوگل

کاهش و عدم تغییر در بخش بازاریابی

براساس گزارش خبرگزاریCNBC، گوگل در حال بررسی کاهش بودجه بخش بازاریابی نیز هست. بر این اساس فقط بخش تبلیغات در برنامه آتی گوگل دستخوش تغییرات نخواهد شد. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در اظهارنظری رسمی بر تلاش برای ارزیابی مجدد وضعیت شرکت در سال جاری تاکید کرده است. بی‎تردید اغلب برندها در شرایط کنونی نیازمند اعمال تغییرات وسیع در کسب و کارشان هستند. این نکته حتی برای شرکت بزرگی مانند گوگل نیز قابل مشاهده است.

خبرگزاری بلومبرگ در خبری اختصاصی از نقش بحران مالی سال 2008 بر روی تصمیم مدیران گوگل پرده برداشته است. اگرچه شرایط کنونی به طور دقیق با وضعیت بحرانی مالی سال 2008 قابل مقایسه نیست، اما شباهت های بسیار زیادی بین آنها وجود دارد. بر این اساس گوگل در ادامه سال جاری از سرمایه گذاری بیشتر بر روی بخش تبلیغات و بازاریابی صرف نظر خواهد کرد. همچنین بودجه بخش بازاریابی نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. هدف از این اقدام مقابله با بار مالی بحران کرونا و امکان مدیریت مطلوب وضعیت کارمندان است.

مطلب مرتبط: موفقیت تبلیغاتی بیشتر در گوگل با چند راهکار طلایی

ساندار پیرامون نگرانی برندهای همکار و کاربران گوگل درباره کاهش کیفیت خدمات شرکتش نیز صحبت های دقیقی داشته است. بر این اساس ارائه خدمات اساسی به کاربران به مانند گذشته ادامه خواهد داشت. این امر در مورد همکاری با برندهای طرف قرارداد نیز صحت دارد. هدف اصلی گوگل کاهش هزینه های جنبی در ازای ادامه فعالیت در بخش های مختلف است.

نگرانی اصلی کاربران گوگل تاثیر کاهش بودجه بخش بازاریابی بر روی خدمات اصلی این غول دنیای آنلاین است. با توجه به توضیحات مدیرعامل گوگل این احتمال به طور کامل منتفی خواهد بود. بی‎شک یکی از دلایل اصلی کاهش بودجه بخش بازاریابی و تبلیغات مربوط به کاهش سفرها در دوران کنونی است. وقتی سفرهای درون شهری یا خارجی مردم کاهش پیدا کند، بخش قابل توجهی از تبلیغات گوگل تاثیرگذاری موردنظر را نخواهد داشت. این امر شامل کاهش تاثیرگذاری تبلیغات مکانی می شود. با توجه به این نکات اقدام گوگل در راستای کاهش بخش بازاریابی و تبلیغات منطقی به نظر می رسد.

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eqWwSdX9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه