کارمندان چگونه می توانند برای خود برند شخصی ایجاد کنند - فرصت امروز

یکشنبه, 07 مهر 1398 - 15:09

برای بسیاری از افراد برند شخصی محدود به کارت ویزیت است. در این رابطه توجه داشته باشید که برندینگ نسبت به گذشته بسیار پیشرفته و پیچیده تر شده است و این امر در رابطه با برندهای شخصی نیز کاملا صادق است، با این حال این امر مختص به گذشته بوده و در جهان حال حاضر، با توجه به افزایش چشمگیر تعداد افرادی که در زمینه برند شخصی فعالیت دارند، دیگر نمی توان با تکیه بر این اقدام، به دنبال ایجاد برند شخصی قدرتمند برای خود باشید. درواقع هدف از انجام این امر، ایجاد تمایز با سایرین است.

برندینگ شخصی برای کارمندان

به همین خاطر در اختیار داشتن یک کارت ویزیت، ابدا نمی تواند به تنهایی در این زمینه به شما کمکی کند. اگرچه هر فردی می تواند برای ایجاد یک برند شخصی اقداماتی را انجام دهد، با این حال انجام آن در محیط کاری، خود دارای اهمیت بالاتری خواهد بود. علت این امر به این خاطر است که زمینه رشد سریع شما را فراهم خواهد کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که در زمینه ایجاد هر برندی، باید توجه داشته نقطه پایانی برای آن وجود ندارد. به همین خاطر باید اقداماتی که قصد معرفی آن را داریم، تنها برای یک بار تلقی نکنید. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج مورد منتخب، خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط:برندسازی شخصی با 5 راهکار / چطور برند شخصی خود را بسازیم؟

1-به فرصت های مناسب پاسخ مثبت دهید

برندینگ شخصی برای کارمندان

در هر کسب و کاری، فرصت های متعددی وجود دارد که افراد با مورد توجه قرار دادن آنها می توانند خود را به نسبت سایرین متمایز کرده و در صدر توجهات قرار گیرند. این امر در حالی است که به عقیده بسیاری از افراد، این امر نتیجه ای را به همراه نداشته و تنها حجم کارِی آنها را افزایش خواهد داد. علت این بهانه ها ناشی از نگاه کوتاه مدت و عدم آگاهی از روش ها و مزیت های ایجاد برند شخصی است. برای مثال یک فروشنده می تواند با انجام تحقیقات میدانی و بررسی عملکرد فروشندگان مختلف، به ایده ای برای متفاوت کردن خود دست پیدا کند. به همین خاطر همه چیز به خودتان بستگی خواهد داشت. درواقع اگر در زمینه ایجاد برند شرکت، افراد مختلفی فعالیت کرده و تاثیرگذار هستند، در زمینه برند شخصی، تنها خودتان باید تمامی اقدامات لازم را حداقل در ابتدای کار انجام دهید. با کسب شهرت می توان از سایرین برای عملکردی بهتر استفاده کرد، با این حال بهتر است که قبل از انجام هر اقدامی، با خود کاملا صادق بوده و آینده مورد نظر خود را به تصویر بکشید. این امر باعث خواهد شد تا به خوبی بدانید که در چه مسیری باید گام بردارید. فراموش نکنید که ایجاد برند شخصی، به معنای توانایی انجام هر کاری نبوده و ضروری است تا بر روی یک موضوع، کاملا متمرکز شوید.

2-در کنفرانس ها سخنرانی کنید

برند شخصی کارمندان

تا زمانی که صحبت نکنید، افراد به خوبی شما را نخواهند شناخت. فراموش نکنید که در اکثر کنفرانس ها، شرکت ها و افراد مختلفی حضور دارند که تحت تاثیر قرار دادن آنها می تواند زمینه شناخته شدن را برای شما به همراه داشته باشد. در این رابطه فراموش نکنید که هیچ فردی، یک سخنران فوق العاده به دنیا نیامده است و شما با آموزش و تمرین می توانید در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید. در این رابطه فراموش نکنید که سخنرانی شما خود بیانگر متمایز بودن تان از سایر افراد شرکت بوده و اعتماد به نفس و شایستگی شما را به اثبات می رساند. در نهایت نیز مدیران، همواره از این دسته از کارمندان خود حمایت می کنند که خود یک مزیت بزرگ است.

3-ذهنی پرسشگر داشته باشید

برند شخصی کارمندان

بدون شک افرادی که سوال می کنند، بیش از سایرین در ذهن باقی خواهند ماند. این امر نه تنها به افزایش سطح اطلاعات شما کمک خواهد کرد، بلکه تفاوت و دقت شما را نیز نشان خواهد داد. به همین خاطر توصیه می شود که قبل از حضور در هر مکانی، چند سوال خوب را آماده کنید تا با مطرح کردن آن، برای چند دقیقه در مرکز توجهات قرار گیرید. در این رابطه به خاطر داشته باشید که هیچ فردی نمی تواند با آرام ماندن، به شهرت برسد، با این حال توجه داشته باشید که افراد براساس کیفیت سوالات، در رابطه با شما قضاوت خواهند کرد. به همین خاطر تنها باید مواردی را مطرح کنید که اهمیت زیادی را داشته و بحث برانگیز محسوب می شوند. به عنوان نکته پایانی، ذکر این مورد ضروری است که همواره باید قبل از مطرح کردن پرسش خود، اسم و سمت خود در شرکت را مطرح کنید تا افراد به خوبی شما را در خاطر داشته باشند.

مطلب مرتبط:چگونه برند شخصی معتبر و تأثیرگذاری بسازیم

4-با همکاران خود ارتباط فوق العاده ای داشته باشید

برند شخصی کارمندان

محبوب بودن در شرکت، خود از جمله مواردی است که باعث خواهد شد تا امکان ایجاد برند شخصی وجود داشته باشد. فراموش نکنید که اگر قادر به کسب محبوبیت در محیط کوچکی به مانند یک شرکت نباشید، بدون شک در جامعه نیز نمی توانید به این هدف دست پیدا کنید. به همین خاطر افراد تیم را باید به عنوان یک جامعه کوچک در نظر گرفت و مهارت های برندسازی را با آنها تمرین کرد. فراموش نکنید که ارتباطات خوب، باعث خواهد شد تا افراد به صورت ناخودآگاه به عنوان مبلغ های شما رفتار کنند. در نهایت فراموش نکنید که نباید تصور کنید که اگر تاکنون در این رابطه موفق عمل نکرده اید، شانسی برای یک شروع مجدد را نخواهید داشت.

5-از افراد تاثیرگذار کمک بگیرید

برند شخصی کارمندان

بسیاری از افراد می توانند به شهرت سریع تر شما کمک کنند. برای مثال روزنامه نگارها از جمله این افراد محسوب می شوند. همچنین ارتباط برقرار کردن با برترین های عرصه کاری خود نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند شهرت اولیه را برای شما به همراه داشته باشد، با این حال توجه داشته باشید که این موارد تنها باعث جذب طرفدارانی خواهد شد، با این حال در صورتی که برنامه ریزی ای برای نگه داشتن آنها نداشته باشید، بدون شک تمامی این اقدامات تنها نتایج مقطعی را به همراه خواهد داشت. در نهایت فراموش نکنید که با توجه به این امر که لینکدین شبکه اجتماعی تخصصی در زمینه کسب وکار محسوب می شود، شما می توانید با حضور موثر در آن، به شهرت موردنظر خود دست پیدا کنید، با این حال فراموش نکنید که خلاقیت و نوآوری، کلید اصلی در زمینه برندسازی سریع خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال اقداماتی متفاوت باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی