عادت های اشتباه صبحگاهی کارمندان - فرصت امروز

چهارشنبه, 01 آبان 1398 - 11:44

بدون شک این امر که صبح خود را چگونه آغاز کنید، بر روی عملکرد شما در طول روز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که در این رابطه اقدامات مناسبی را انجام دهید. اگرچه این امر کاملا ساده به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که هنوز هم بسیاری از کارمندان در این رابطه با اشتباهات فاحشی مواجه هستند. بدون شک عدم آگاهی از اشتباه بودن و تاثیرات مخرب هر یک از اقدامات، مهم ترین دلیل ادامه دادن به آنها محسوب می شود. توجه داشته باشید که تمامی موارد معرفی شده، حاصل تحقیقات مداوم بوده و نباید در رابطه با درستی آنها تردیدی داشته باشید. در همین راستا به بررسی 11 مورد منتخب خواهیم پرداخت.

عادت های اشتباه کارمندان

1- دیر از خواب بیدار می شوید

نخستین اشتباه رایج افراد این است که برنامه خواب منظمی نداشته و بسیار سخت و دیر از خواب بیدار می شوند. این امر باعث می شود تا شما با عجله بالایی کارهایی نظیر لباس پوشیدن را انجام داده و حتی از صبحانه به عنوان مهم ترین وعده غذایی غافل شوید. اگرچه حتی در بهترین حالت ممکن نیز احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد، با این حال شما نباید اجازه دهید که این امر به عادت رفتاری شما تبدیل شود. به همین خاطر ضروری است تا در ابتدا مدت زمان نیاز خود به خواب را پیدا کرده و یک ساعت دقیق را برای خواب خود تعیین کنید. بدون شک با زود بیدار شدن، شما فرصت کافی برای پرداختن به ظاهر، صبحانه و حتی ورزش را خواهید داشت که بدون شک اثر فوق العاده ای را بر روی عملکرد روزانه شما خواهد داشت. همچنین این امر که همواره حتی پیش از زمان تعیین شده در شرکت حضور یابید، بدون شک برای مدیریت ارزش بسیار بالایی را خواهد داشت و این امر زمینه اعتماد بیشتر و ارتقای شغلی را ایجاد خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 5 تغییر در عادات صبحگاهی و بهبود کیفیت فعالیت های روزانه

2-با همکاران خود صحبت و احوالپرسی نمی کنید

بدون شک الزامی ترین مورد در رابطه با کار تیمی، ارتباط کافی کارمندان با یکدیگر بوده و ضروری است تا در این رابطه اقداماتی را انجام دهید. حتی گفتن یک سلام ساده پس از مشاهده همکاران، به حفظ ارتباط شما کمک خواهد کرد، با این حال توجه داشته باشید که سلام کردن، ابدا ارتباطی به جایگاه افراد در شرکت نداشته و لازم است تا بدون توجه به سن، مقام و جنسیت در این رابطه پیش قدم باشید، با این حال فراموش نکنید که مکالمات شما در ابتدای روز، باید کاملا مختصر و شامل یک احوالپرسی کوتاه باشد، در غیر این صورت مدیریت زمان شما را با مشکل مواجه کرده و دیگر سودمند نخواهد بود.

3-نوشیدن قهوه اولین اقدام شما قبل از واردشدن به دفتر کاری است

قهوه را باید تنها در هنگام ظهر و به مقدار بسیار کم مصرف کرد. در این رابطه اگرچه نیاز بدنی افراد تفاوت هایی را با یکدیگر دارند، با این حال توجه داشته باشید که اگر این اقدام به عادت هر روزه شما تبدیل شود، بدون شک در درازمدت با مشکلات جدی در زمینه سلامتی خود مواجه خواهید شد. به همین خاطر بهتر است تا یک بطری آب را با خود به دفتر برده و نوشیدن قهوه را به ساعت های بعد موکول کنید.

4-فورا به سراغ ایمیل ها می روید

عادت های اشتباه کارمندان

برخی از اقدامات روزانه شما نظیر چک کردن ایمیل ها، هیچ گونه فشاری را به همراه ندارند. تحت این شرایط انجام آنها در ابتدای شروع کار اشتباهی بسیار بزرگ خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود تا این اقدام را به ساعت های پایانی موکول کنید و یا پس از انجام یک فعالیت سنگین انجام دهید، با این حال توجه داشته باشید که برخی از ایمیل ها اهمیت بسیار بالایی را داشته و پاسخ سریع شما را نیاز دارند. به همین خاطر چک کردن سریع پیام ها و پاسخ به موارد بسیار مهم را می توان جزو استثناها به حساب آورد.

5-برنامه روزانه ای برای خود تعیین نمی کنید

اگرچه هر شرکتی وظایف روزانه شما را مشخص خواهد کرد، با این حال اولویت بخشی و برنامه ریزی برای آنها، برعهده خودتان خواهد بود. این امر در حالی است که بسیاری از کارمندان، ابدا برنامه درستی را ندارند. همین امر نیز باعث می شود تا با مشکلات بسیاری مواجه شده و عقب افتادن کارها به امری طبیعی تبدیل شود. به همین خاطر توصیه می شود که برنامه روزانه خود را با رعایت اولویت ها و مشخص کردن محدوده زمانی آنها، تعیین کرده و پس از آن اقدام به شروع وظایف خود کنید. در این رابطه فراموش نکنید که اگر برنامه ریز خوبی محسوب نمی شوید، مطالعه مقالات مرتبط و کمک گرفتن از سایرین می تواند کاملا کارساز باشد. در نهایت توجه داشته باشید که صحبت کردن در رابطه با برنامه خود با مدیریت، نه تنها باعث رفع اشتباهات موجود خواهد شد، بلکه تصویر ذهنی بسیار خوبی از شما را ایجاد خواهد کرد.

6-انجام چند فعالیت به صورت همزمان را در دستور کار خود قرار داده اید

این امر بسیار طبیعی است که در شروع فعالیت خود، به علت بالا بودن سطح انرژی خود، تصور کنید که توان کافی برای چندین فعالیت به صورت همزمان را خواهید داشت. با این حال واقعیت این است که این اقدام باعث خواهد شد تا به یک باره انرژی شما بیش از حد تحلیل برود. همچنین تمرکز کردن هنگامی که چند برنامه متفاوت را داشته باشید، بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر توصیه می شود تا برنامه ریزی خود را به نحوی انجام دهید که تا حد امکان، نیاز به انجام چند فعالیت به صورت همزمان وجود نداشته باشد.

7-افکار منفی زیادی دارید

افکار منفی به سادگی می تواند روحیه شما را نابود کرده و انگیزه شما را به پایین ترین حد برساند. به همین خاطر بسیار مهم است که در ابتدای روز خود، ذهن را از تمامی موارد منفی و مخرب خالی کنید. در غیر این صورت حتی یک تمرکز ساده نیز بسیار سخت خواهد شد. برای این امر توصیه می شود تا تمامی دغدغه ها و افکار منفی خود را در جایی یادداشت کرده و پس از پایان کار خود، به سراغ شان بروید.

8-با جلسات صبحگاهی موافق هستید

عادت های اشتباه کارمندان

تفاوتی ندارد که یک کارمند و یا مدیر شرکت باشید، بدون شک برگزاری جلسات صبحگاهی اشتباه خواهد بود. در این رابطه شما می توانید برنامه شخصی خود را به مدیریت اعلام کرده و خود را از حضور در آنها معاف کنید. فراموش نکنید که در ابتدای صبح، شما در بالاترین سطح انرژی قرار دارید و لازم است تا از آن برای انجام کارهای سخت خود، استفاده کنید که بدون شک جلسات، از جمله آنها محسوب نمی شوند. در نهایت همواره این احتمال وجود دارد که در جلسات، مواردی مطرح شود که روحیه شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

9-بیش از حد رویاپرداز هستید

اگرچه این امر کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که اهداف متعدد و بیش از حد بزرگ، باعث خواهد شد تا همواره در رویا به سر برده و تمایل کمتری برای انجام کارهای فعلی خود داشته باشید. این امر در حالی است که افراد موفق، یک هدف بزرگ را به موارد کوچک تقسیم می کنند. این امر باعث خواهد شد تا با دسترسی پیدا کردن به هر یک، روحیه لازم برای ادامه کار ایجاد کرده و سد ذهنی مبنی بر سخت بودن و یا غیرممکن بودن کار را نابود سازید. به همین خاطر ضروری است تا اهداف و وظایف بزرگ خود را تا حد امکان کوچک و ساده کنید تا از همان ابتدای روز، با احساس خستگی کاذب مواجه نشوید.

مطلب مرتبط: برترین کارمندان چه عادت ها و رفتارهایی دارند

10-مراقبه را جدی نمی گیرید

انجام اقداماتی نظیر مدیتیشن، باعث خواهد شد تا شما از تمامی فشارها، استرس ها و خستگی های ناشی از کار خود تا حد زیادی رهایی یافته و با روحیه ای به مراتب بیشتر به اقدامات بعد بپردازید. درواقع امروزه اثبات شده است که تا زمانی که حس خوبی را نداشته باشید، تمامی اقدامات شما بی نتیجه خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که به وضعیت روحی خود توجه ویژه ای خصوصا در ابتدای حضور خود در شرکت، داشته باشید.

11-نور خورشید را دریافت نمی کنید

در کمتر مواردی مشاهده شده است که کارمندان، دفتر کاری خود را مطابق نیاز تغییر دهند. برای مثال طی تحقیقاتی این نتیجه به عمل آمده است که افراد باید در معرض تابش نور خورشید باشند. این امر باعث خواهد شد تا ضمن حفظ سلامت، انواع اضطراب و استرس نیز از آنها دور شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا حتی اگر امکان تغییر دکوراسیون و چیدمان وجود ندارد، قبل از شروع کار خود، چند دقیقه ای را در کنار پنجره بایستید تا انرژی خورشید را به میزان کافی دریافت کرده و کاملا آماده شروع فعالیت خود شوید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی