شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای دیجیتال جذابیت های زیادی برای کاربران و کسب و کارها دارد. بسیاری از کسب و کارها با استفاده از دستاوردهای این حوزه به طور کامل قید فعالیت حضوری را زده اند. این امر در بحران همه گیری کرونا بهتر از هر زمان دیگری به کمک مردم و کسب و کارها آمده است. اگرچه این حوزه مزایای بسیار زیادی برای مردم دارد، اما در عین حال تهدیدات تازه ای را نیز پیش روی کاربران قرار می دهد.

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از حوزه های پرخطر برای امنیت اطلاعات کاربران در دنیای آنلاین است. این امر شما را نسبت به خطراتی که در کمین تان است، آگاه تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. در نتیجه شما امکان مقابله با تهدیدات امنیتی موردنظر به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت.

حوزه های پرخطر برای امنیت اطلاعات کاربران در دنیای آنلاین

1.    پلتفرم های تحویل غذا

تحویل سفارشات در صنعت غذا مفهوم تازه ای نیست، اما پلتفرم های آنلاین برای انجام این کار دستاورد نوی اینترنت محسوب می شود. این عرصه با شیوع ویروس کرونا محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران پیدا کرده است. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از پلتفرم های موردنظر در امن‎ترین شکل ممکن است. 

مطلب مرتبط: 12 سایت برای افزایش دانسته ها در زمینه فناوری اطلاعات

متاسفانه اپ های سفارش و تحویل آنلاین غذا به اطلاعات زیادی از کاربران دسترسی دارند. مشخصات حساب بانکی و آدرس محل سکونت تنها بخشی از موارد فوق است. با این حساب اگر شما از اپ مناسبی در این راستا استفاده نکنید، حسابی امنیت اطلاعات تان به خطر خواهد افتاد. 

اگر شما اکانتی در چنین پلتفرم هایی دارید، باید حتما از فعال بودن روند 2 مرحل های اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت امنیت اطلاعات تان به بدترین شکل ممکن به خطر خواهد افتاد. اگر شما همین نکته بسیار ساده را مدنظر قرار ندهید، امنیت اطلاعات تان به بهترین شکل ممکن به خطر می افتد. 

2.    شبکه های اجتماعی

مردم روزانه ساعت های بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی سر می کنند. این امر دیگر بدل به یکی از عادت های مهم در سبک زندگی مردم دنیا شده است. نکته مهم در این میان امکان درز اطلاعات شخصی کاربران از شبکه های اجتماعی است. بی شک اغلب شما هنوز رسوایی بزرگ فیس بوک در زمینه درز و حتی فروش اطلاعات کاربران را به یاد دارید. بنابراین شبکه های اجتماعی علی رغم تمام جذابیت های شان دارای محدودیت های بزرگی نیز هستند. 

یکی از بهترین راهکارها برای حفظ امنیت اطلاعات در شبکه های اجتماعی استفاده از اکانت های شخصی و پرهیز از انتخاب رمزهای عبور ساده است. همچنین استفاده از اپ های تایید دو مرحل های، مثل اپ رسمی گوگل، در این میان ایده مناسبی خواهد بود. چنین ملاحظاتی دسترسی هکرها به اطلاعات شما را سخت تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

3.    بازی های ویدئویی

بازی های ویدئویی بدون تردید سرگرمی شماره یک بسیاری از مردم دنیا محسوب می شود. متاسفانه پای تهدید اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی حتی به این حوزه نیز کشیده شده است. با این حساب اگر شما در زمینه استفاده از بازی های مختلف به امنیت اطلاعات شخصی تان توجه نکنید، شاید خیلی ساده با مشکل در این راستا مواجه شوید. 

استودیوهای بازی سازی در طول سال های اخیر به مشکل امنیت اطلاعات کاربران توجه ویژه ای نشان داده اند، اما هنوز هم درز اطلاعات و سرقت های بزرگ در این حوزه روی می دهد. با این حساب شما باید در به اشتراک گذاری اطلاعات تان در چنین بازی هایی در مراحلی نظیر ثبت نام یا خرید درون برنامه ای توجه ویژه ای داشته باشید. 

مطلب مرتبط: مسئله حفظ امنیت سایبری در کسب و کارهای کوچک

متاسفانه بخش قابل ملاحظه ای از مخاطب هدف بازی های رایانه ای را کودکان تشکیل می دهند. درست به همین خاطر هکرها برای سودجویی بیشتر به سراغ این حوزه می آیند. اگر شما فرزند خردسالی دارید که عاشق بازی های ویدئویی است، باید مراقب خریدهای درون برنامه ای که انجام می دهد، باشید، در غیر این صورت شاید مشکلات بسیار زیادی از نظر امنیت اطلاعات مالی تان پیش بیاید. متاسفانه هنوز استودیوهای بازی سازی همکاری گسترده ای با موسسه های امنیت سایبری در این حوزه ندارند. همین امر بازی های آنلاین را بدل به تهدید برای اطلاعات شخصی کاربران کرده است. 

منبع : readwrite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/X01PCWYR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه