یکشنبه, 17 آذر 1398 - 09:00

اینستاگرام را باید بهترین شبکه موجود برای امور تجاری تلقی کرد. اگرچه محوریت اصلی آن بر پایه ارسال عکس است، با این حال هیچ برندی با تکیه بر آن قادر به کسب موفقیت لازم نبوده و ضروری است تا نسبت به این موضوع توجه داشته باشید. درواقع معجزه واقعی زمانی رخ خواهد داد که شما یک متن تاثیرگذار را به تصویر خود اضافه کرده باشید. اگرچه برای رسیدن به چنین سطحی، مقالات متعددی منتشر شده که راهکارهای متعددی را معرفی می کند، با این حال بهترین اقدام در این زمینه، توجه به فعالیت های صفحاتی است که در این زمینه کاملا موفق ظاهر شده اند. در همین راستا به بررسی هفت مورد منتخب خواهیم پرداخت.

داستان سرایی در اینستاگرام

1- Charity Water

آب سالم برای همه، شعار یکی از جذاب ترین برندهای جهان محسوب می شود که برای تامین آب آشامیدنی تمام جهان تلاش می کند. این برند از سال 2006 کار خود را آغاز کرده و در این راه از کمک نهاد های مختلف و مردم سراسر جهان نیز استفاده می کند. بدون شک هر فردی تمایل دارد که ثمراه اقدامات خود را مشاهده کند. برای مثال ثمره کمک های نقدی باید به خوبی در معرض نمایش قرار گیرد. در غیر این صورت نه تنها انگیزه افراد کمرنگ خواهد شد، بلکه ممکن است شما را در معرض انواع اتهامات نیز قرار دهند. به همین خاطر نیز این شرکت در هر پست خود، داستان اقدامات انجام گرفته را به صورت کامل شرح می دهد تا با مشکلی مواجه نشود. متن-های آن نیز به نحوی نگارش می شود که به خوبی احساسات مخاطب را درگیر کرده و آنها را به سمت حمایت بیشتر سوق دهد.

مطلب مرتبط: داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

2-Apolis

این برند که در زمینه تولید کیف فعالیت دارد، در زمینه ایجاد داستان هایی جذاب برای هر پست خود، بسیار موفق عمل کرده است. درواقع شیوه کار تقریبا تمامی برندها نمایش محصول و معرفی امکانات آن است، با این حال این امر برای آپولیس کاملا متفاوت بوده و آنها در تلاش برای درگیر کردن افراد با یک داستان جذاب هستند. جالب است بدانید که در نگارش داستان ها تمامی افراد حاضر در این شرکت، با یکدیگر هم فکری داشته و همین امر باعث شده است تا آنها بدون نیاز به صرف بودجه ای، به طرفداران بسیار دست پیدا کنند. همچنین نمایش پشت صحنه نظیر اتاق دوخت همراه با درج اطلاعات و داستان زندگی کارکنان به پرطرفدارترین بخش اقدامات این شرکت تبدیل شده است. درواقع برای هر فردی بسیار جذاب است که بداند محصولی که خریداری کرده است، نتیجه بهره کشی و آسیب رساندن به عده ای نبوده و خرید آنها منجر به ایجاد شغل برای بسیاری از افراد گشته است. به همین خاطر آشنایی با تاثیر مثبت این شرکت در زندگی کارمندان خود، بدون شک احساسی فوق العاده را در هر فرد ایجاد خواهد کرد.

3-Fitplan

براساس آخرین آمارها، فیت پلن بهترین اپلیکیشن ورزشی جهان محسوب می شود. درواقع با توجه به مشکلات متعدد افراد، ورزش در خانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تحت این شرایط این برنامه را باید دقیقا آن چیزی دانست که شما به آن نیاز دارید. در اینستاگرام رسمی این برند، شما چند نوع فعالیت را مشاهده خواهید کرد. نخست نمایش کلیپ تمرین های مربیان مختلف که زمینه آشنایی بیشتر با محتوای اصلی این برنامه را فراهم می آورد. دومین اقدام آنها نیز نمایش تصویر قبل و بعد استفاده کنندگان از این برنامه است که با توجه به تگ شدن آیدی آنها، افراد می توانند به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و به اعتماد لازم دست پیدا کنند. با این حال شاهکار آنها را باید در مورد سوم دانست. آنها در این بخش پشت صحنه ای از اتفاقات باشگاه خود را به نمایش درمی آورند که شامل هر چیزی نظیر اتفاقات خنده دار نیز می شود. پوشش خبری مناسب از حضور ستارگان، نمایش آخرین تغییرات و اتفاقات روزانه بدون شک جذابیت خاصی را برای مخاطبان به همراه خواهد داشت. همچنین این اقدام افراد را دقیقا در کنار شما قرار خواهد داد، با این حال اقدامات شما باید با متن هایی مناسب و با لحنی دوستانه همراه باشد. در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد.

4-Lonely Planet

بدون شک مشهورترین راهنمای سفر جهان لونلی پلنت است که طرفداران بسیاری را نیز دارد. این کتاب در کنار معرفی جاذبه ها، درست به مانند یک راهنمای تور عمل کرده و به مدیریت سفر شما کمک شایانی را می کند. در صفحه اینستاگرام این شرکت، شما با تصاویر فوق العاده از سراسر جهان مواجه خواهید شد که با داستانی در رابطه با هر یک همراه است. درواقع آنها تنها به ذکر اطلاعات یک تصویر بسنده نکرده و سعی در بیان یک سفرنامه جذاب را دارند. همچنین تمام کردن متن با یک پرسش، باعث شده است تا مخاطبان نیز به خوبی برای در نظرات خود ترغیب شوند.

5-Chobani

چوبانی را باید یکی از بهترین برندهای فعال در زمینه تولید مواد غذایی دانست، با این حال محوریت اصلی آن بر پایه تولید محصولات لبنی است. در اینستاگرام این شرکت، تصاویری از تمامی محصولات به چشم می خورد، با این حال به جای آنکه به نوعی در تلاش برای ایجاد اجبار برای خرید باشند، تنها یک داستان برای تغییر نگرش عمومی نسبت به مواد غذایی را روایت می کند. برای مثال ممکن است افراد مختلف از خواص ماست چکیده غافل باشند و یا تصورات غلطی در این رابطه به وجود آمده و همین امر به سدی جدی برای عدم خرید آنها تبدیل شده است. جالب است بدانید که نویسندگان متن های این برند، حتی گاهی از محصولات خود قهرمان سازی کرده و یک داستان چند قسمتی را ایجاد می کنند که بسیار مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. برای مثال نحوه دوستی ماست با یک وعده ناهار و اتفاقات بین آنها نوعی جدید از داستان سرایی در اینستاگرام را به وجود آورده است.

مطلب مرتبط: راه های بهبود داستان سرایی برای تبلیغات برند

6-Airbnb

این شرکت تولید محتوا را به صورت کامل به مخاطبان خود واگذار کرده است. درواقع عکاسان و گردشگران بسیاری وجود دارند که از نمایش تصاویر خود در پیج چند میلیونی این شرکت، بالاترین رضایت را خواهند داشت. علت این امر به این خاطر است که آیدی آنها بر روی عکس به نمایش درآورده خواهد شد، با این حال هر فرد موظف است تا ماجرای سفر و دلیل این عکس خود را نیز بیان کند که باعث شده است تا هر پست، کاملا متفاوت با دیگری باشد.

در آخر توجه داشته باشید که این اطلاعات تنها آموزش و ایده گرفتن بوده و ابدا نباید در تلاش برای کپی برداری از آنها باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی