دوشنبه, ۲۴ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Mon, 14 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز
بررسی مهم ترین ترندهای مراسم تبلیغاتی NextTech

تبلیغات دیجیتال موفق با الگوبرداری از تجربه دیگران و ترندهای برتر

1 سال پیش ( 1398/5/23 )
پدیدآورنده : تبلیغات دیجیتال   پدیدآورنده : تبلیغات دیجیتالی   پدیدآورنده : علی آل علی  

تبلیغات یکی از ضرورت های موفقیت هر کسب و کار محسوب می شود. از طریق تبلیغات مناسب ما فرصت معرفی برندمان به علاقه مندان را خواهیم داشت. بسیاری از خریدارها در سراسر دنیا به دلیل ناآگاهی از وجود برخی از برندها حتی به خرید محصولات آنها فکر نیز نمی کنند. درست به همین خاطر تبلیغات درست و معرفی برندمان به مشتریان اهمیت روزافزونی دارد. امروزه در حوزه تبلیغات مراسم ها و رویدادهای مختلفی برگزار می شود. در طول یک سال اخیر حوادث مهمی در زمینه تبلیغات روی داده است. همه چیز از اعلام رسمی مقررات حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از سوی اتحادیه اروپا شروع شد. بر این اساس برندهای تجاری در راستای استفاده از اطلاعات کاربران با مقررات سفت و سخت زیاد مواجه شدند. این مقررات استفاده بدون اجازه از اطلاعات کاربران را ممنوع می کند. همزمان با اعلام این قانون در اروپا، بازار ایالات متحده نیز دستخوش تغییر و تحول شد. اقدام حفاظت از اطلاعات مشتریان کالیفرنیا به صورت همگانی در آمریکا مورد تایید واقع شد. به این ترتیب محدودیت های مشابه اتحادیه اروپا برای برندهای آمریکایی وضع شد.

شاید در نگاه نخست سال گذشته کاملا در مسیر ایجاد محدودیت بر حوزه تبلیغات جریان داشت با این حال در همین مدت مراسم ها و فناوری های تازه ای در زمینه تبلیغات رونمایی شده است. یکی از اخبار تازه در این زمینه درگیری برند گوگل با سایر غول های تکنولوژی بر سر فناوری حسگر اثر انگشت بود. بر این اساس گوگل حق استفاده انحصاری از این فناوری در زمینه توسعه ارتباطات را حق خود تلقی می کند. اگرچه بعید به نظر می رسد این حق به صورت انحصاری در اختیار گوگل قرار گیرد. برگزاری همایش NextTech در حوزه بازاریابی و تبلیغات در نیویورک در کنار سخنرانی بسیاری از طراح های تبلیغاتی مشهور دنیا بسیاری از نگاه ها را به خود جلب کرد. در این مراسم بسیاری از ترندهای برتر در زمینه تبلیغات مورد بحث و نقد قرار گرفت. همچنین بحث مناسبی در زمینه آینده این حوزه و ترندهای اجتمالی بیشتر نیز صورت گرفت.

تبلیغات دیجیتال موفق ترند های برتر

در گوشه و کنار دنیا نیز بسیاری از غول های تبلیغاتی مشغول به فعالیت های مختلف بوده اند. مارتین سورل، یکی از بزرگترین مدیران حوزه تبلیغات، کمپین رونمایی از مسابقات کریکت ایرلند را برعهده گرفت. از سوی دیگر پیتر نیلور، مسئول ارشد برند Hulu و پروفسور لیندا یاکارینو، استاد حوزه فناوری داده، در مراسمی رسمی آینده سرویس های پخش آنلاین را مورد بررسی قرار دادند. اگر شما نیز مانند بسیاری از مردم سراسر جهان مراسم NextTech و آخرین اخبار تازه در زمینه کسب و کار را به خوبی نشنیده اید، این مقاله مخصوص شما خواهد بود. در ادامه هدف اصلی ما بررسی مهم ترین اخبار و تازه های حوزه تبلیغات در سراسر جهان است.

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات رایج در دنیای امروز

مارتین سورل و انتقاد از الگوی سنتی تبلیغات

یکی از مهم ترین نام ها در مراسم NextTech مارتین سورل، مدیرعامل سابق موسسه تبلیغات WPP، بود. در سخنرانی اصلی مراسم که از سوی وی ایراد شد، مارتین بر روی کاستی های مدیریت تبلیغات به شیوه سنتی اشاره کرد. در سخنرانی مارتین هدف اصلی انتقادها به الگوی تبلیغات سنتی مانند موسسه WPP بود. به عقیده مارتین سورل به زودی دوران چنین تبلیغاتی به سر خواهد آمد. در نتیجه ما نیازمند الگوهای سازگار با تکنولوژی های نوین هستیم. ایجاد تحول در ساختار آژانس های تبلیغاتی یکی از ضرورت های حوزه تبلیغات تا قبل از سال 2020 است. به عقیده سورل بسیاری از برندها اطلاع دقیقی از تغییرات آتی حوزه تبلیغات ندارند. این امر آنجایی خطرناک می شود که به عدم آگاهی مناسب آژانس های برتر در این زمینه نیز پی ببریم. به این ترتیب تمام حوزه تبلیغات نسبت به تغییرات آتی بی توجه است. در بخش پایانی سخنرانی سورل نکته مهمی مورد بررسی قرار گرفت. به عقیده او نگاه به پلتفرم های بزرگی نظیر گوگل و فیس بوک به عنوان دشمن اصلی آژانس های تبلیغاتی دیگر فایده ای ندارد: «اکنون اغلب فعال های حوزه تبلیغات در حال همکاری نزدیک به چنین پلتفرم هایی هستند.» به علاوه تصور جدایی میان حوزه تبلیغات و پلتفرم های آنلاین دیگر متصور نیست.

تمایل NBC به همکاری نزدیک با رقبا

خبر مهم بعدی مربوط به شرکت رسانه ای NBC است. براساس آخرین خبرها این رسانه در آینده ای نزدیک اقدام به همکاری با رقبای اصلی خود خواهد کرد. مهم ترین این همکاری ها تلاش برای جلب نظر مدیران نت فلیکس به منظور ادغام با سرویس پخش آنلاین این شرکت است. این نکته از آنجایی جالب است که مدیران NBC تا همین چند وقت پیش هرگز تمایلی به همکاری با نت فلیکس نداشتند. به این ترتیب در سال گذشته تمایل نت فلیکس به همکاری با این رسانه بی پاسخ باقی ماند. تغییر استراتژی NBC حکایت از جهت گیری متفاوت مسئولان این رسانه در قبال تغییرات تازه حوزه تبلیغات دارد. لیندا یاکارینو به عنوان یکی از کارشناس های ارشد برند NBC در این زمینه اظهار نظر جالبی دارد: «دنیای رسانه ای در حال تغییر است. به منظور موفقیت در این حوزه و امکان دریافت تبلیغات مطلوب برای افزایش درآمد باید همیشه با ترندهای تازه هماهنگ شد. همکاری با نت فلیکس امکان کسب سود فراوان را برای ما فراهم می کند.»

به نظر می رسد در نتیجه همکاری مشترک میان NBC و نت فلیکس هر دو شرکت سود مناسبی را به دست بیاورند.

غافلگیری های بازاریابی Hulu

شبکه پخش آنلاین Hulu اکنون دوباره مخاطب های خود را غافلگیر کرده است. استراتژی غافلگیری این برند براساس نمایش پیش از موعد فصل تازه سریال های پرطرفدار طراحی شده است. در آخرین اقدام این شبکه فصل جدید سریال ورونیکا مارس چند روز زودتر از موعد مقرر به نمایش درآمد. به گفته پیتر نایلور، مدیر ارشد شبکه، این اقدام در راستای ایجاد مزیت بازاریابی برای Hulu صورت گرفته است: «همه ما عاشق مشاهده سریال های محبوب مان پیش از موعد نمایش اصلی هستیم.» بر این اساس Hulu از استراتژی فوق به منظور افزایش شهرت خود و ایجاد رابطه ای پایدارتر با مشتریانش استفاده می کند. نکته مهم درخصوص جهت گیری تازه این شبکه عدم سازگاری آن با تجربه همه برندهاست. بر این اساس آنها در حال ریسک بزرگی هستند، با این حال موفقیت این اقدام در مورد آنها سازگاری الگوی بازاریابی غافلگیری، دست کم برای Hulu، را اثبات کرده است.

گوگل و مسئله حریم شخصی کاربران

کسب و کار گوگل براساس الگوی ارائه تبلیغات داده محور اداره می شود. اخیرا گوگل در تلاش برای استفاده متفاوت تر از داده های کاربران به منظور طراحی تبلیغات تاثیرگذارتر است. این امر بازاریاب ها و طراح های تبلیغاتی را در موقعیت بهتری در مقایسه با هر زمان دیگری قرار می دهد. چیتنا بیندرا، مسئول ارشد گوگل در زمینه مسائل حریم شخصی کاربران، در مصاحبه ای رسمی تلاش گوگل برای تغییر نحوه حفاظت از اطلاعات کاربران و استفاده از آنها در راستای اهداف تبلیغاتی را مورد تاکید قرار داده است. به گفته وی دست اندرکاران حوزه تبلیغات باید به اندازه کافی برای طراحی تبلیغاتی مرتبط با سلیقه شخصی کاربران اطلاعات در دست داشته باشند، با این حال ترسیم مرزی دقیق میان کسب اطلاعات موردنیاز و دخالت در حریم شخصی کاربران ضروری است. گوگل هنوز مرز قابل توجهی در این زمینه ترسیم نکرده است. به همین دلیل نیز اجرای پروژه مورد نظر هنوز در دست بررسی بیشتر قرار دارد.

مطلب مرتبط: تبلیغات حرفه ای: راه موفقیت در بازار

کاهش سرمایه گذاری بر روی اقدامات بزرگ تبلیغاتی

برخی از مدیران کسب و کار تاثیرگذاری بر روی مشتریان را فقط از طریق ایجاد تغییرات شگرف میسر می دانند. به همین دلیل اغلب برندها در تلاش برای ساماندهی رویدادها و فعالیت های بزرگ هستند. به عقیده لیندا باف، مدیر بخش بازاریابی موسسه GE، این عقیده در بسیاری از موارد تاثیرگذاری موردنظر را در پی ندارد: «به نظر من در بسیاری از موارد تلاش برای ساماندهی فعالیت های خلاقانه در حوزه تبلیغات تاثیرگذاری بسیار بهتری در مقایسه با اقدامات پرهزینه و بزرگ دارد.» بر این اساس در آینده ای نزدیک باید شاهد تغییر الگوی تبلیغات بسیاری از برندها باشیم.

افزایش ریسک های تبلیغاتی و جست وجو برای راه حل های مناسب

تکنولوژی تبلیغات در مقیاسی وسیع در تلاش برای کاهش سرمایه گذاری های پرریسک است. این امر به دلیل افزایش شدید ریسک های حوزه تبلیغات در طول چند سال اخیر روی داده است. در طول چند سال اخیر حوزه تبلیغات و به طور کلی کسب و کار با بی ثباتی های بسیار زیادی مواجه بوده است. به همین دلیل اغلب افراد ماهر در زمینه تبلیغات به دنبال راهکاری برای کاهش این ریسک ها هستند. اکنون دیگر مانند چند سال پیش امکان دستیابی به نتایج دلخواه در زمینه تبلیغات وجود ندارد، بنابراین مهم ترین هدف آژانس های تبلیغاتی بازگرداندن ثبات سابق به این عرصه است. در غیر این صورت باید منتظر تغییرات بسیار شگرفی در این زمینه باشیم. ایجاد مقررات دست و پا گیر در این زمینه تاثیر انکارناپذیری بر روی بی ثباتی موجود داشته است. به همین دلیل برخی از برندها در تلاش برای یافتن راهکارهایی برای هماهنگی هرچه بیشتر با این مقررات هستند. نکته مهم در این میان ضرورت یافتن راهکارهای موردنظر تا سال 2020 است. چراکه آخرین مهلت مراجع قانو ن گذاری در اروپا و آمریکای شمالی این تاریخ اعلام شده است.

استراتژی EA برای ارائه برخی از خدمات به صورت داخلی

یکی از جدیدترین ترندهای حوزه تبلیغات ارائه رایگان برخی از خدمات پولی است. با این حال بلیندا اسمیت، رئیس بخش بازاریابی هوشمند EA، به این ترند بیشتر به عنوان نوعی تغییر و تحول در حوزه بازاریابی نگاه می کند. در سخنرانی وی در مراسم NextTech همراه با سخنرانی جانبی خبرنگار Adweek یعنی رونان شیلدز اصول مهم در زمینه این ترند مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس برند EA در طول چند سال گذشته تلاش قابل توجهی در زمینه انجام فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی به صورت یکپارچه داشته است. منظور اسمیت از این امر تلاش برای کاهش سطح نیازمندی به همکاری با آژانس های تبلیغاتی به منظور طراحی کمپین های رونمایی از محصولات تازه است. این امر صرفه جویی آشکاری در زمین بودجه را برای شرکت پدید می آورد. به این ترتیب بودجه بسیار بیشتری در اختیار EA برای ساماندهی سایر بخش های ضروری کسب و کارش وجود خواهد داشت. هدف اصلی EA در این زمینه حفاظت هرچه بیشتر از اطلاعات کاربرانش است. به این ترتیب همکاری با آژانسی بیرون از مجموعه EA خطرهای زیادی در زمینه درز اطلاعات در پی دارد. تلاش شرکت در طول هفت سال گذشته نتایج مثبت قابل توجهی داشته است. به این ترتیب اکنون تقریبا تمام کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی EA از سوی دست اندرکاران داخلی شرکت ساماندهی می شود. در طول این فرآیند سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی EA بر روی بخش آموزش کارمندان صورت گرفته است. به این ترتیب به جای استخدام نیروی تازه استراتژی ارتقای مهارت کارمندان در دستور کار این برند قرار گرفته است.

تبلیغ مناسب برندمان با اجتناب از نمایش تبلیغات دیگر برندها

نیل وُگل، مدیرعامل رسانه دیجیتال Dotdash، تجربیات بسیار تاثیرگذاری از سال های فعالیت در سایت About.com دارد. موفقیت وی در زمینه ایجاد یکی از محبوب ترین برندها در زمینه رسانه ای داستان جالبی دارد. رسانه Dotdash به جای نمایش تبلیغات مختلف به منظور کسب درآمد به حق اشتراک کاربرانش اکتفا کرده است. به عقیده نیل امکان دریافت مبالغ بسیار زیاد برای نمایش تبلیغات وجود دارد، با این حال این امر کاربران را دلسرد خواهد کرد. به نظر نیل یکی از دلایل اصلی کسب شهرت سریع رسانه وی عدم نمایش تبلیغات و احترام به نظر کاربران است. به این ترتیب آنها علاقه بیشتری به استفاده از سرویس Dotdash پیدا می کنند.

چرا اهالی موسیقی همیشه گزینه های تبلیغاتی موثری هستند؟

اگر شما تا به حال به سایت های فروش آنلاین بلیت کنسرت های راک یا پاپ مشهور مراجعه کرده باشید، به احتمال بسیار زیاد حداقل یک بار بدون دریافت هرگونه بلیتی و دست خالی از سایت بیرون آمده اید. در بسیاری از موارد فروش بلیت کنسرت های موسیقی مشهور در کمتر از چند دقیقه صورت می گیرد. بسیاری از هواداران گروه های موسیقی و خوانندگان بزرگ پس از اتمام فروش بلیت در کمتر از چند دقیقه پیام های زیادی به منظور افزایش ظرفیت سالن ها برای خواننده های محبوب شان ارسال می کنند. در سخنرانی پایانی مراسم NextTech جارد اسمیت، مدیرعامل موسسه فروش آنلاین بلیت تیکت مستر، به بیان دلایل فروش سریع بلیت ها پرداخت.

بخش مرتبط: مطالب کاربردی روز درباره تبلیغات

در این سخنرانی تلاش آقای اسمیت بیان دلایل شهرت بسیار بالا و پایدار موسیقی دان ها بود: «یکی از نکات جالب در مورد اهالی موسیقی ملاحظه بسیار زیاد آنها نسبت به هواداران شان است. امروزه یافتن بلیت های گران تر از 100 دلار برای بهترین کنسرت های موسیقی غیرممکن است. در حالی که ارزش واقعی بلیت برخی از کنسرت های مشهور تا 500 دلار نیز برآورد می شود.» این نکته اهالی دنیای موسیقی را بدل به یکی از محبوب ترین اعضای عرصه هنر کرده است. آنها با ملاحظه بسیار در زمینه درآمد و هزینه طرفدارهای شان از فروش بلیت ها به قیمت گزاف جلوگیری می کنند. در نتیجه تمام اقشار جامعه امکان حضور در کنسرت ها را خواهند داشت. این امر اهمیت تبلیغاتی موسیقی دان ها در سراسر دنیا را بیش از پیش روشن می سازد.

منبع : adweek
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OhHlk6FN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه