یکشنبه, 08 تیر 1399 - 16:05

بدون شک ژاپن را باید مهد تولید دوربین های عکاسی دانست. حضور چهار برند قدرتمند کانن، نیکون، سونی و المپیوس گواه این موضوع بوده و بازار جهانی به صورت کامل در دست آن ها قرار دارد، با این حال در چند وقت اخیر، این برند به اندازه دو رقیب خود موفق ظاهر نشده و بحران کرونا در نهایت به مهر پایانی بر فعالیت المپیوس تبدیل شد و بخش تولید دوربین عکاسی خود را به صورت کامل متوقف کرد. این امر در حالی است که این برند از سال 1919 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از باسابقه ‎ترین ‎ها محسوب می شود. یاسو تاکیوچی در این رابطه اعلام کرده است که در حال حاضر المپیوس صاحب 70 درصد بازار تولید تجهیزات تصویربرداری پزشکی است. به همین خاطر اقدام منطقی این است که در بخشی تمرکز اصلی را داشته باشیم که بیشترین سودآوری را دارد.

پایان کار برند المپیوس

در این راستا قرار است تا چند هفته دیگر، واحد تولید دوربین عکاسی به یک شرکت ژاپنی دیگر فروخته شود. با این حال هنور در رابطه با قیمت آن، رقم دقیقی اعلام نشده است. در این رابطه برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که با پیشرفت کیفیت دوربین گوشی های تلفن همراه، احتمالا شاهد تعطیلی برندهای بیشتر و روند نزولی فروش دوربین های عکاسی خواهیم بود. حال باید دید که برای عدم تحقق این اتفاق، سایر برندهای فعال در این زمینه چه برنامه‎ ریزی ای را خواهند داشت. یکی از تردیدهایی که در حال حاضر مشتریان این برند با آن مواجه شده اند این است که با این تصمیم، وضعیت مواردی نظیر خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات به فروش رسیده، چه خواهد شد؟ در این رابطه باید منتظر رسمی شدن خبر فروش و واکنش مدیر جدید باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید