جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه های اجتماعی در طول یک دهه اخیر تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی وضعیت دنیای بازاریابی داشته اند. تغییر سبک زندگی روزمره مردم در اغلب کشورها در ارتباط مستقیم با توسعه شبکه های اجتماعی معنا پیدا می کند. اگرچه هدف اصلی از توسعه پلتفرم های اجتماعی سهولت هرچه بیشتر کاربران حقیقی برای ارتباط با هم است، اما برندها نیز در این میان تاثیرپذیری بسیار زیادی از وضعیت شبکه های اجتماعی داشته اند. امروزه دیگر کسب و کارها علاقه‎ای برای بازاریابی و تبلیغات در خارج از فضای شبکه های اجتماعی نشان نمی دهند. دلیل این امر امکان تعامل قابل ملاحظه با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی و حتی فروش مستقیم از این طریق است. 

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغات در میان برندهای مختلف رواج قابل ملاحظه ای دارد. نکه جالب اینکه بازاریابی در شبکه های اجتماعی فقط محدود به برندهای بزرگ و دارای بودجه های مالی کلان نیست. کسب و کارهای کوچک نیز امکان بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف در این فضا را دارند. بازاریابی در پلتفرم های آنلاین الگوهای بسیار متنوعی را شامل می شود. یکی از شیوه های جذاب و پرطرفدار در سال های اخیر همکاری با اینفلوئنسرهاست. بسیاری از برندها برای افزایش دامنه مشتریان و جلب نظر مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی اقدام به همکاری با اینفلوئنسرهای مختلف می کنند. 

مزیت های اینفلوئنسرمارکتینگ برای برندها

بدون تردید وقتی از اینفلوئنسرمارکتینگ صحبت می کنیم، اغلب افراد به دنبال چهره های برجسته و دارای شهرت جهانی می روند. نکته مهم در این میان تقسیم بندی اینفلوئنسرها به دامنه وسیعی از چهره هاست. برخی از اینفلوئنسرها در سطح محلی فعالیت دارند. این امر به معنای امکان همکاری برندهای کوچک با چنین اینفلوئنسرهایی بدون نیاز به صرف هزینه های گزاف خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم

استفاده از شیوه های نوین در بازاریابی اهمیت بسیار زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف و بهبود جایگاه برند دارد. امروزه برخی از برندها همچنان نسبت به مزیت های اینفلوئنسرمارکتینگ تردید دارند. این امر موجب پرهیز برخی از کسب و کارها از کاربست این شیوه جذاب در عین مزیت های قابل ملاحظه اش شده است. این امر در کنار توسعه روزافزون شبکه های اجتماعی و ضرورت استفاده برندها از الگوهای مختلف بازاریابی و تبلیغات در این فضا چالش های بسیار زیادی ایجاد می کند. هدف اصلی در این مقاله بررسی هرچه دقیق تر مزیت های اینفلوئنسرمارکتینگ در حوزه کسب و کار است. در ادامه مزیت های مختلف این امر را در قالب بخش هایی مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ایجاد اعتماد در میان کاربران

وقتی یک برند اقدام به همکاری با یک چهره شناحته شده می کند، اعتماد طرفداران وی را به دست خواهد آورد. کسب و کارها برای فروش بیشتر نیاز به جلب اعتماد مشتریان دارند. این امر بدون سرمایه گذاری بر روی یک شخصیت حقیقی امکان پذیر نیست. شخصیت حقوقی برندها اغلب اوقات به اندازه کافی باورپذیر نیست. همین امر تعامل میان برند و مخاطب هدف را دشوار می سازد. 

مشتریان با مشاهده اینفلوئنسرها به عنوان سفیر یا همکار تبلیغاتی برندها تمایل بیشتری برای خرید نشان می دهند. شاید این امر در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما این نوع تعامل با بازاریابی مبتنی بر همکاری با سلبریتی ها متفاوت است. یکی از ایرادات اصلی در زمینه همکاری با سلبریتی ها مربوط به ناتوانی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است. دلیل این امر فاصله میان سلبریتی ها و کاربران در شبکه های اجتماعی است. اینفلوئنسرها به دلیل ارتباط نزدیک با کاربران در پلتفرم های اجتماعی تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی آنها خواهند داشت بنابراین همکاری با آنها سطح اعتماد میان برندها و مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد. 

تبلیغ محصول یا بهبود آگاهی مشتریان از برند

تبلیغ محصولات یکی از اهداف مهم در حوزه بازاریابی محسوب می شود. اگر مشتریان شناخت درستی از یک محصول نداشته باشند، توجه بسیار اندکی به آن نشان خواهند داد. همچنین اگر یک برند سرمایه گذاری مناسب بر روی تبلیغ محصولش را مدنظر قرار ندهد، مشتریان در بازارهای مختلف با آن آشنا نخواهند شد. همکاری با اینفلوئنسرها امکان تبلیغ محصول به شیوه ای جذاب را فراهم می کند. 

بدون تردید تبلیغ محصولات دارای مزیت های بسیار زیادی است. خوشبختانه راهکارهای بسیار زیادی نیز برای تبلیغ محصولات در پلتفرم های اجتماعی وجود دارد. نکته مهم در این میان آشنایی سریع مشتریان با محصولات برند در صورت همکاری با اینفلوئنسرهاست. برخی از اینفلوئنسرها به طور تخصصی در زمینه معرفی محصولات در حوزه های خاص فعالیت دارند. اگر کسب و کارها با چنین اینفلوئنسرهایی برای معرفی محصولات شان به توافق برسند، در مدت زمانی کوتاه اغلب مشتریان نسبت به ویژگی های محصولات شان آگاهی دقیق خواهند داشت. 

گاهی اوقات کسب و کارها برای مدت زمانی طولانی در بازار مشغول فعالیت هستند، اما مشتریان شناخت درستی از آنها ندارند. این امر موجب ناتوانی برندها برای رقابت مناسب در بازار می شود. همکاری با اینفلوئنسرها، بسته به بازار هدف، امکان شناخت بهتر مشتریان از برند را فراهم خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چرا اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها مهم است

بهبود وضعیت سئو برند

رتبه های بهتر در موتورهای جست وجو مانند گوگل برای برندها مزیت های مشخصی به همراه دارد. همکاری با اینفلوئنسرها به دلیل شهرت و محبوبیت شان در شبکه های اجتماعی امکان بهبود رتبه سئو برندها را به همراه خواهد داشت. وقتی نام یک برند در کنار یکی از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار قرار می گیرد، شیوه جست وجوی مطالب از سوی کاربران تحت تاثیر قرار می گیرد. این امر به معنای افزایش استفاده کاربران از هشتگ های مربوط به برندمان خواهد بود. 

متاسفانه بسیاری از برندها در طول زمان توجهی به وضعیت بازاریابی شان نشان نمی دهند. این امر به طور مشخص مربوط به عدم ارزیابی وضعیت سئو به طور مداوم است بنابراین برندها به طور مداوم درگیر مشکلاتی نظیر رتبه های پایین در موتورهای جست وجو خواهند بود. اگر نام برندمان بدل به یک کلیدواژه مهم در موتورهای جست وجو شود، رتبه سئو سایت مان نیز به طور خودکار بهبود قابل ملاحظه ای خواهد یافت. مهمترین مسئله در این میان توجه به رتبه سئو سایت در فرآیند همکاری با اینفلوئنسرهاست. هرچه محتوای تولیدی اینفلوئنسرها درباره برندمان بیشتر باشد، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود رتبه سئو سایت مان خواهیم داشت. این امر در طول سال های اخیر مدنظر بسیاری از برندها قرار گرفته است، با این حساب شاید کسب و کار شما نیز با توجه به این موضوع و همکاری با اینفلوئنسرها امکان بهبود وضعیت سئو سایتش را پیدا کند. 

تاثیرگذاری بهتر در مقایسه با سایر الگوهای بازاریابی 

بازاریابی با همکاری اینفلوئنسرها دارای تاثیرگذاری بسیار بهتری در مقایسه با دیگر الگوهای رایج است. بسیاری از برندها به دلیل عادت به شیوه های بازاریابی قدیمی تمایلی برای تغییر این الگوها ندارند. این امر در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. بازاریاب ها و مدیران ارشد کسب و کار به هنگام انتخاب الگویی برای بازاریابی باید به مزیت های آن توجه داشته باشند. همکاری با اینفلوئنسرها سطح بالاتری از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. این امر موجب بهبود رابطه میان برند و مشتریان می شود. همچنین با توجه به تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف با استفاده از همکاری با اینفلوئنسرها امکان کاهش هزینه های اضافی بازاریابی را نیز به همراه خواهد داشت. 

بازگشت بیشتر سرمایه 

سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی از سوی اغلب برندها صورت می گیرد. بدون تردید هیچ برندی تمایل به مواجهه با شکست در زمینه بازاریابی و عدم بازگشت سرمایه گذاری اش ندارد. همکاری با اینفلوئنسرها امکان سرمایه گذاری موفق در حوزه های مختلف بازاریابی و مواجهه با نتایج مناسب را به همراه خواهد داشت. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما برخی از کسب و کارها با جلب همکاری اینفلوئنسرهای محلی، نه چهره های بین المللی، بازگشت قابل ملاحظه ای در سرمایه گذاری شان تجربه کرده اند. دلیل این امر اعتبار اینفلوئنسرها و همچنین اعتماد مشتریان به آنهاست. با این حساب انتخاب گزینه های مناسب در وهله نخست دارای اهمیت بالایی خواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها دقت کافی به خرج نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. اغلب اوقات برندها به دنبال چهره های شناخته شده هستند. این امر هزینه مالی بالایی برای کسب و کارشان به همراه خواهد داشت. اگر هدف اصلی یک برند تاثیرگذاری بر روی مشتریان در یک بازار محلی است، تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای بزرگ ایده جذابی نخواهد بود. بسیاری از برندها در عمل مشکلات زیادی برای پرداخت هزینه اینفلوئنسرهای بزرگ دارند. نکته جالب اینکه اغلب اوقات نیازی برای همکاری با چنین اینفلوئنسرهایی وجود ندارد. بنابراین با اتخاذ رویکردی منطقی و همکاری با اینفلوئنسرهای محلی امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف فراهم خواهد شد. 

امکان ارزیابی ساده وضعیت بازاریابی

اینفلوئنسرها در دنیای آنلاین دارای آشنایی قابل ملاحظه ای با آمارها و اطلاعات طبقه بندی شده هستند. این امر مزیت های بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف را دوچندان می سازد. بسیاری از الگوهای بازاریابی در عمل برای ارزیابی وضعیت دچار مشکل می شوند. این امر به معنای فقدان اطلاعات کاربردی یا دشواری دسترسی به داده های معتبر در مورد کمپین های بازاریابی است. چنین امری وضعیت بازاریابی برندها را به شدت دشوار خواهد ساخت. 

همکاری با اینفلوئنسرها باید براساس سابقه کاری شان صورت گیرد. برخی از اینفلوئنسرها همیشه در زمینه ارائه اطلاعات دقیق از نحوه همکاری با برندها موفق عمل می کنند. این امر نوعی مزیت برای اینفلوئنسرهای حرفه ای محسوب می شود. هرچه کیفیت ارائه اطلاعات از سوی اینفلوئنسرها کاهش پیدا کند، شرایط همکاری با آنها سخت تر خواهد شد. این امر مشکلات بسیار زیادی در نهایت برای هر برندی به همراه خواهد داشت. اغلب کسب و کارها پیش از همکاری با اینفلوئنسرها اقدام به ارزیابی کیفیت کاری شان می کنند، با این حساب اگر یک برند در این حوزه توجه لازم را به خرج ندهد، در نهایت مشکلات عرصه بازاریابی اش تشدید خواهد شد.

مطلب مرتبط: آیا اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک مناسب است؟

بخش هدف گذاری بر روی مخاطب هدف نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. تمام برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیاز به دسته بندی آنها دارند. این امر اختصاص درست بودجه بازاریابی و تعامل بهینه با مخاطب هدف را به همراه دارد. امروزه اینفلوئنسرمارکتینگ بدل به یکی از گزینه های جذاب و رایج در میان برندها شده است. اگر کسب و کار شما نسبت به مزیت های این الگوی بازاریابی تردید دارند، توجه به گزینه های مورد بحث در این مقاله شک و تردیدتان را رفع خواهد کرد. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lcPREzOx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه