سه شنبه, 26 آذر 1398 - 15:23

از استراتژی تبلیغاتی یوتیوب در تلویزیون های هوشمند چه می دانیم؟

یوتیوب یکی از مهم ترین پلتفرم های آنلاین در سراسر دنیا محسوب می شود. گوگل در طول یک دهه اخیر موفقیت کم نظیری در زمینه توسعه این پلتفرم داشته است. امروزه تمام کاربران برای یافتن ویدئوهای دلخواه شان به یوتیوب مراجعه می کنند. اعتبار و شهرت این شبکه اجتماعی حتی با ظهور رقبایی مانند Vimeo نیز خدشه دار نشده است. این امر علاوه بر نوآوری گوگل در زمینه ایجاد شبکه اجتماعی ویدئومحور بر مدار خلاقیت مداوم تیم فنی گوگل نیز استوار است. بدون تردید اگر ایده یوتیوب از زمان شکل گیری به طور مداوم به روز رسانی نمی شد، اکنون رقبای بسیار زیادی برای آن پیدا شده بودند. مهم ترین نکته درباره استراتژی گوگل در زمینه کسب درآمد از یوتیوب پخش تبلیغات مختلف در خلال مشاهده ویدئوهاست. به این ترتیب کاربران بدون نیاز به پرداخت حق عضویت برای مشاهده ویدئوهای مختلف فقط باید حوصله کافی برای تماشای کلیپ های تبلیغاتی را نیز داشته باشند. خوشبختانه اغلب کاربران با مشاهده ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه مشکلی ندارند، بنابراین بخش قابل توجهی از درآمد یوتیوب به همین شیوه تامین می شود.

آنیش کاتوکاران، مسئول بخش پروژه های گوگل، چند روز پیش از استراتژی تازه این برند برای نمایش تبلیغات ویدئویی در اپ تلویزیونی یوتیوب پرده برداشت. اگر تجربه استفاده از تلویزیون های نسل جدید را داشته باشید، اپ یوتیوب یکی از کاربردی ترین برنامه های پیش فرض تلویزیون ها محسوب می شود. این اپ به کاربران امکان جست وجو و مشاهده انواع ویدئوها را می دهد. گوگل تا پیش از این در زمینه نمایش تبلیغات برای کاربران اپ ها سیاست مشخصی نداشت، با این حال اعلام رسمی آنیش کاتوکاران به مثابه پایان استراتژی انفعالی گوگل در قبال تبلیغات در تلویزیون های هوشمند است.

برنامه تبلیغاتی یوتیوب

وی در اظهارنظر رسمی اش پیرامون این موضوع به نکات جالبی اشاره کرده است: «ما به خوبی از نیاز طراح های تبلیغات برای یافتن محیط های تازه به منظور بارگذاری محتوا آگاهی داریم. تلویزیون های هوشمند دامنه وسیع و تازه ای از مخاطب های هدف را ایجاد کرده است بنابراین علاقه برندها به نمایش تبلیغات برای آنها طبیعی خواهد بود. نکته مهم شیوه نمایش تبلیغات است. بدون تردید ما باید راهکارهای متفاوتی برای نمایش محتوای تبلیغاتی در تلویزیون های هوشمند در پیش گیریم بنابراین بخش مدیریت پروژه های گوگل در طول چند ماه گذشته علاوه بر بررسی دقیق این حوزه طرح های مختلفی را نیز مور آزمایش قرار داده است.»

مطلب مرتبط: فضای جدید تبلیغاتی در یوتیوب

بی تردید نمایش محتوای تبلیغاتی در تلویزیون های هوشمند نیازمند توجه به نکات مختلفی است. یکی از نکات مهم افزایش کیفیت ویدئوهای تبلیغاتی خواهد بود. شاید در گوشی های هوشمند یا رایانه های شخصی ویدئوهای دارای کیفیت پایین قابل تحمل باشند، اما در تلویزیون های بزرگ با وضوح تصویر فوق العاده بالا چنین وضعیتی به هیچ وجه مطلوب نیست. در واقع یکی از شکایت های همیشگی کاربران نسبت به محتوای تبلیغاتی در یوتیوب تفاوت کیفیت آنها با ویدئوی اصلی است بنابراین گوگل در اپ تلویزیونی اش فقط تبلیغات دارای کیفیت اچ دی یا بالاتر را نمایش خواهد داد.

خوشبختانه در اپ تلویزیونی یوتیوب همچنان امکان پرش از تبلیغات پس از گذشت شش ثانیه وجود خواهد داشت. این امر از طریق کنترل تلویزیون ها یا حرکات دست صورت می گیرد بنابراین برندها همچنان باید در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف در همان دقایق ابتدایی باشند. در غیر این صورت خبری از جلب نظر آنها و بالطبع فروش بیشتر نخواهد بود.

بدون شک مخاطب تلویزیون هوشمند اهمیت بسیار زیادی برای برندهای مختلف دارد. این امر ضرورت فعالیت هوشمندانه برای جلب نظر آنها را دوچندان می کند. همیشه حوزه های تازه تبلیغات سطح تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب دارد بنابراین ما باید هرچه زودتر دست به کار شویم. نحوه پرداخت هزینه تبلیغات در اپ تلویزیونی یوتیوب همچنان براساس شخصی سازی محتوا و میزان مشاهده کاربران محاسبه می شود. نکته جالب اینکه تعرفه های تبلیغاتی در این محیط تازه هیچ گونه افزایشی در مقایسه با نسخه های عادی ندارد.

مطلب مرتبط: درآمدزایی یوتیوب از تبلیغات

مدیران گوگل در اظهارنظرهای رسمی هدف شان مبنی بر ایجاد تحول در تجربه مشاهده محتوای ویدئویی کاربران را اعلام کرده اند. توسعه اپ اختصاصی برای تلویزیون های هوشمند فقط یکی از گام های اساسی در این حوزه است. گوگل هنوز در حال آزمایش نحوه نمایش محتوای تبلیغاتی در این پلتفرم تازه است بنابراین شاید در آینده ای نزدیک با اعمال تغییرات بیشتر به سراغ رونمایی کامل از پلتفرمش برود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید