شنبه, 30 شهریور 1398 - 10:00

بررسی جدیدترین استراتژی تبلیغاتی گوگل در اپ تلویزیونی یوتیوب

یوتیوب اکنون بزرگترین پلتفرم فعال در زمینه پخش ویدئوها به صورت آنلاین است. گوگل سالانه درآمد بسیار زیادی از پخش تبلیغات در این پلتفرم دارد. به همین خاطر تمام تلاش خود برای بهبود کیفیت رابط کاربردی، نمایش محتوا و از همه مهم تر پخش تبلیغات را انجام می دهد. براساس پیش بینی ها تا سال 2020 بیش از 80درصد کل فضای اینترنت را فرمت ویدئویی اشغال خواهد کرد. این امر به معنای افزایش علاقه کاربران به مشاهده ویدئو در مقایسه با هر نوع فرمت دیگری است. در این میان یوتیوب به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی ویدئومحور نقش مهمی در تقویت علاقه کاربران به فرمت ویدئو بازی می کند.

توسعه فناوری در طول چند سال اخیر روند بسیار سریعی به خود گرفته است. در این میان فعالیت بسیاری از شرکت ها دستخوش تغییر و تحول شده است. یکی از زمینه-های اصلی تغییر و تحول عرصه تولد تلویزیون است. با گسترش استفاده از سیستم عامل در دستگاه های مختلف در زمینه ساخت تلویزیون نیز استفاده از سیستم عامل اندروید رواج پیدا کرده است. چنین امری مفهوم تلویزیون های هوشمند را توسعه می-دهد. مزیت اصلی تلویزیون های هوشمند امکان کار راحت تر با آنها، تجربه آنلاین لذت بخش و در نهایت کار با اپ های کاربردی است. اپ یوتیوب برای تلویزیون ها هوشمند مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. به این ترتیب امکان مشاهده ویدئوهای آنلاین در صفحه تلویزیون با کیفیت بالا وجود دارد. از آنجایی که منبع اصلی درآمد یوتیوب پخش تبلیغات است، در اینجا نیز با نوآوری تازه ای از سوی مسئولان این برند مواجه هستیم. به طور معمول کاربران در زمان مشاهده ویدئو با توقف هایی برای پخش تبلیغات مواجه می شوند. در اغلب موارد این توقف پیش از نمایش ویدئوی اصلی روی می دهد، با این حال اگر ویدئوی موردنظر ما طولانی باشد، در حین پخش نیز با تبلیغات مختلف مواجه خواهیم شد.

استراتژی تبلیغاتی گوگل در یوتیوب

یکی از تازه ترین نوآوری های گوگل و تیم بازاریابی یوتیوب برای جلب نظر برندها به سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات در یوتیوب اختصاص بخشی تازه برای تبلیغات است. به این ترتیب انگیزه شرکت ها برای تبلیغات در یوتیوب افزایش خواهد یافت. شیوه تبلیغاتی تازه یوتیوب شباهت زیادی به باکس تبلیغاتی در سایت های معتبر دارد. به این ترتیب شرکت ها امکان نمایش تبلیغات شان در گوشه و کنار صفحه را خواهند داشت. در اپ تلویزیونی گوگل این امر به صورت یک باکس تبلیغاتی مستطیل شکل در بالای صفحات نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب با ورود به صفحه اصلی اپ ابتدا با تبلیغات مواجه خواهید شد. یوتیوب برای مراعات حال کاربران فقط یک تبلیغ را در زمان واحد نمایش می دهد. به این ترتیب کاربران چندان ناراضی نخواهند شد.

مطلب مرتبط: تبلیغات موفق با ویدئوهای 6 ثانیه ای

براساس گزارش رسمی گوگل اکنون کاربران اپ تلویزیونی یوتیوب 250 ساعت ویدئوی مختلف در روز مشاهده می کنند. بی تردید این میزان توجه به یک اپ تلویزیونی بسیار نادر است. به همین خاطر گوگل تمام تلاش خود برای استفاده تبلیغاتی مناسب از این موقعیت را می کند. بدون شک افزایش نمایش تبلیغات در یوتیوب واکنش کاربران را در پی خواهد داشت، با این حال به نظر گوگل برنامه ای دقیق برای جلب رضایت کاربران و مقابله با تبدیل این امر به نارضایتی همه گیر دارد.

تغییر نهایی نسخه تازه اپ تلویزیونی یوتیوب ناتوانی کاربران در دسترسی به این سرویس از طریق جست وجوی اینترنتی در مرورگر داخلی است. به این ترتیب برای دسترسی به یوتیوب در تلویزیون های هوشمند باید حتما اپ آن را نصب کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید