جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
6 استراتژی برای مدیریت پول

اینقدر دنبال رمز و راز نگردید!

8 سال پیش ( 1394/9/9 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

مدیریت هوشمند پول چیزی فراتر از یادگیری محاسبات ریاضی است. بخش ریاضی ماجرا ساده است: کمتر از چیزی که درآمد دارید، خرج و هرچه زودتر شروع به پس‌انداز کنید تا در روزگار پیری عصای دست‌تان شود. اعداد و ارقام سخت نیستند، می‌شود با کمی بالا و پایین کردن به فرمول‌های خوبی دست یافت. آنچه در مسیر ثروت اما مانع ایجاد می‌کند نه محاسبات پیچیده ریاضی بلکه موانع روانشناختی و حسی هستند که سد راه بسیاری از افراد برای رسیدن به آرزوهای مالی‌شان می‌شوند.

این روزها برای خیلی‌ها رسیدن به استقلال مالی مثل یک رؤیا شده است. این‌طور افراد اگرچه سخت کار می‌کنند و ذهن آینده‌نگری هم دارند اما باز هم در ثروت‌سازی دچار مشکل می‌شوند.معضلات روان‌شناختی گره کوری است که خیلی‌ها در مسیر ثروت به آن برمی‌خورند. این گره خیلی وقت‌ها برای باز شدن به دندان احتیاج ندارد و با همان دست هم باز می‌شود.

تنها باید بدانید که چطور با آن رو در رو شده و برای باز کردنش تلاش کنید. داشتن استراتژی برای این کار بسیار مهم است. استراتژی البته واژه سنگینی است اما راهکارهایش نه‌تنها سخت نیست که باعث می‌شود مثل آب خوردن بتوانید پولتان را مدیریت کنید.

هیچ رازی وجود ندارد

قرن‌هاست که اصول اولیه ثروتمند شدن به خوبی جا افتاده‌ و شناخته شده‌اند. جست‌وجو برای میانبرها و رازها را همین حالا متوقف کنید؛ به جای آن خیلی ساده روی آنچه پدر و مادران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های‌تان به شما یاد دادند، تمرکز کنید. مثلاً بیشتر از پولی که در می‌آورید، ‌خرج نکنید. هیچ رازی وجود ندارد، مگر عمل کردن به ساده‌ترین جمله‌هایی که تا به حال شنیده‌اید.

شاد بودن نتیجه مدیریت درست انتظارات است

قناعت چیزی نیست که بتوان با کار سخت‌تر و خریدهای متنوع به آن دست یافت، چون همیشه چیزهایی بیشتر و متنوع‌تر هستند که می‌شود آنها خرید و از آنها لذت برد. تعریف قناعت حتی خرید نکردن و پول روی پول اضافه کردن هم نیست. قناعت به معنای مدیریت درست انتظارات است. راه‌حل قناعت کردن این است که به آنچه دارید راضی باشید. البته این به معنای تعطیل کردن سختکوشی نیست اما باید ببینید چقدر توان دارید و آن میزان از توانایی را بپذیرید.

هر چیزی را که بخواهید می‌توانید داشته باشید اما همه چیز را نه

درخت هزینه‌‌های اضافی را بی‌رحمانه قطع کنید. این تنها راهی است که می‌توانید برای رسیدن به آنچه می‌خواهید پیش بگیرید. این درخت در طول زمان نه‌تنها به سمت پیری و فرسودگی نمی‌رود که شاخ و برگ‌هایش دائما بیشتر و بیشتر می‌شود.

با هزینه‌های اضافی بی‌رحمانه برخورد کنید تا بتوانید چیزهای پرخرجی که دلتان می‌خواهد را تهیه کنید.هواپیمای عتیقه دوست دارید؟  خیلی عالی است!  چنین علاقه‌ای به خودرو ندارید؟!  راهکار ساده است:پول زیادی برای ماشین خرج نکنید.

به تکنولوژی پناه ببرید

در مسیر ثروت و راهی که برای ثروتمند شدن می‌پیمایید، خودتان بزرگ‌ترین دشمن خودتان هستید.فرآیند پس‌انداز، پرداخت قبض‌ها و سرمایه‌گذاری را به تکنولوژی و یکی از برنامه‌های متعدد مدیریت هزینه واگذار کنید. این کار هم فکرتان را بازتر‌ می‌کند و هم زحمت و دردسرتان را کم می‌کند.استفاده از تکنولوژی همچنین باعث می‌شود کمتر وسوسه خرج کردن پول‌های‌تان به سراغ‌تان بیاید.

دشمنی به نام ‌«‌کامل باش‌»‌ را به قتل برسانید!

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در انجام کاری شکست می‌خورید، چون به دنبال روشی قطعی و یقینا نتیجه‌بخش برای ثروتمند شدن می‌گردید. این اتفاق ناشی از طرز فکری است که در روانشناسی به آن ‌«‌کامل باش‌»‌ می‌گویند.طرز فکر ‌«‌کامل باش‌»‌ ما را از اقدام به انجام هر عملی بازمی‌دارد، چون همواره ایرادی در کار پیدا می‌شود.وقتی بخواهید کامل باشید، دست به هیچ کاری نمی‌زنید که مبادا به شکست بینجامد اما دست به کار شدن و انجام اقدام عملی در این راه درمان‌کننده این ترس است. رسیدن به یک نتیجه معقول و منطقی مسلما بهتر از دستیابی به ‌«‌هیچ‌»‌ است.

هیچ‌کس به اندازه خود شما دلش برای پول شما نمی‌سوزد

این یعنی نباید منتظر هیچ‌کس باشید. کسی نمی‌آید به شما بگوید کدام کار درست است و کدام غلط. هیچ‌کس راه قطعی برای ثروتمند شدن در چنته ندارد و در دل هیچ بشری راز بزرگی برای ثروتمند شدن نیست. شما مغز و بدن سالمی برای راه انداختن یک کسب‌وکار و در نتیجه رسیدن به ثروت دارید. پس به جای اینکه دنبال راه‌حل‌های خاص در این کتاب و آن مقاله بگردید، از توانایی‌های شخصی خودتان در این راه استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FiUZwOMW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه